LecraM..
Een A20 XL past maar net?
Dat is een ieniemini motortje.
De spinnermaat is 38mm maar de neus is eigenlijk 39 a 40mm en een centimeter verder naar achteren zit je al op 42-44 mm.
Moet makkelijk een A30 inkunnen als buitenloper, en dan ook nog de draden weg kunnen werken.
Ik heb ooit eens in een hotliner een PJS 1400 gezet.
Dat is een buitenloper van 32 mm.
Paste prima maar met een kleine kilowatt aan boord gebeurde er niet veel, het rendement van een kleine prop ligt nou eenmaal laag.
Geloof dat ik er een 12 inch op had staan.
Toverwoord is toch echt een vertraging en een leuke maat prop.
Een 4 kleppenvleugel is niet moeilijk, je kan de butterfly stand in je zender gebruiken.
Je gas bedien je dan ook gewoon met de knuppel, ook niks engs aan.
In F5B gebruiken we allerlei instellingen die de DX6i niet kan, denk zelfs dat de DX7 dat niet kan.
2 of 3 vluchtfasen, snapflaps in de speedstand (dan gaat je hele achterlijst naar beneden als je up trekt) en in de zweeftaak een tikje meer camber om meer lift te krijgen.
2 of 3 timers zou ook handig zijn maar belangrijkste is dat je de motorlooptijd in de gaten kan houden, denk dat de DX6 dat wel kan.
Maar maak je over mixers voorlopig geen zorgen.
Je vleugel repareren...
Kijk goed of de ligger in orde is.
Je ligger is het belangrijkste onderdeel van de vleugel.
Hij moet aan de boven en onderhuid vast zitten en geen knik gehad hebben.
De schaal bied weinig sterkte, alleen torsiestijfheid.
Die kan je met sponsjes gedoopt in epoxy met schuimmiddel of met purschuim wel weer in model krijgen.
GJ