Starten met 3d Heli

of kan ik beter naar een model winkel gaan en hem daar aflatenstellen ????
groetjes johan

Ten eerste welkom op het forum

Je zou eens met je heli langs modelbouwbloemendaal kunnen gaan, die kunnen je waarschijnlijk wel op weg helpen. Je bent daar ook meteen aan het juiste adres om vliegles te 'kunnen' nemen.

Suc6 ;)

Haha netjes!
Zit nu toch te twijfelen of ik nog eerst even blijf simmen...

Mn vader gaat de helft betalen zei ie, maar wil toch eigenlijk nog eerst simmen en dan pas kopen, ookal is ie dan niet meer in uitverkoop...

Zie ik het nou verkeerd of snapt iemand anders het niet?
Ook al schaf je de mcpx nu in de aanbieding aan, betekend dat toch niet dat je sim er per direct mee stopt als de mcpx in huis komt?:confused:

Wow, die duitse aanbieding is echt een goeie prijs

Ik had mijn mCPx en DX6i voor iets meer dan dat maar dit is helemaal ultracheap

Laatst bewerkt:
Zie ik het nou verkeerd of snapt iemand anders het niet?
Ook al schaf je de mcpx nu in de aanbieding aan, betekend dat toch niet dat je sim er per direct mee stopt als de mcpx in huis komt?:confused:
Nee hoor ik heb het idee dat dit alleen maar een hoop bla bla is (zo niet ,mijn diepste excuus),
aangezien mijn eerste post alles over de mCPX ging en die werd gewoon genegeerd ,

en nu na een aantal pagina's is het toch de mCPX geworden,
doel toch bereikt alleen heb ik er persoonlijk een grote hekel aan als mensen je(me) negeren ,

beetje zwak van mij dat weet ik maar ja daar kan ik nou weer niks aan doen :(

Toch blij dat ie voor de mCPX kiest , als het er van komt :D
groet Ray...

hoi nou vandaag weer in huis mijn hony bee 3
maar ze konden er niet veel mee bij modelbouwbloemendaal
hij is erg onstabiel die zender die er bij zit kunnen ze niet veel mee ?????
pffff wat nu. toch maar een andere kopen
in bloemendaal raden ze de blade aan zit ook een betere zender bij
ik denk er maar ff over na

hoi nou vandaag weer in huis mijn hony bee 3
maar ze konden er niet veel mee bij modelbouwbloemendaal
hij is erg onstabiel die zender die er bij zit kunnen ze niet veel mee ?????
pffff wat nu. toch maar een andere kopen
in bloemendaal raden ze de blade aan zit ook een betere zender bij
ik denk er maar ff over na

En waarom "konden ze er niet veel mee" en "raden ze de blade aan" :rolleyes: :rolleyes: ???????
De zender die standaard bij de Blades zit, is die beter? Waarom?
En hij is erg onstabiel? Gek hè voor een 90° cp :rolleyes: !!

Riekt erg naar: 'je komt met je Ford bij een Opel dealer met een aantal klachten/opmerkingen. Wat denk je dat ze zullen zeggen: nou mijnheer, een Opel is echt niet zoveel beter hoor...' Wat denk je zelf?

Even frustraties spuien...lucht op !!

En als je hulp wilt hebben met of vragen over de King V3 (die heb je toch, of toch wel de Honey Bee CP3 ), ik wil je er graag mee helpen...

Groet,
Robbie

Ik ga toch een heli kopen, heb er lang over na gedacht of ik niet toch nog beter eerst een auto erbij kon doen, maar heb besloten een heli te nemen.
Heb al 2 off-road auto's, rij er gewoon mee voor de lol op een Motorcrosscircuit, dus met genoeg schansen etc.

Nu ga ik denk ik óf een Trex 450 nemen, óf een CopterX Black Angel. Ik denk dat de Trex wel wat beter vliegt, maar hij is ook een stuk duurder, en wil ook kijken of ik wat geld kan overhouden voor eventuele crashes, nieuwe onderdelen, latere nieuwe heli's enzovoort.
De CopterX is een stukje goedkoper, maar ziet er hetzelfde uit.

Is dit een slim idee? Of vliegt de CopterX gewoon slecht vergeleken met de Trex?

Ik ga toch een heli kopen, heb er lang over na gedacht of ik niet toch nog beter eerst een auto erbij kon doen, maar heb besloten een heli te nemen.
Heb al 2 off-road auto's, rij er gewoon mee voor de lol op een Motorcrosscircuit, dus met genoeg schansen etc.

Nu ga ik denk ik óf een Trex 450 nemen, óf een CopterX Black Angel. Ik denk dat de Trex wel wat beter vliegt, maar hij is ook een stuk duurder, en wil ook kijken of ik wat geld kan overhouden voor eventuele crashes, nieuwe onderdelen, latere nieuwe heli's enzovoort.

Is dit een slim idee? Of vliegt de CopterX gewoon slecht vergeleken met de Trex?
als je goedkoop wil vliegen moet je een HK helicopter kopen, echter ga je die zelf moeten bouwen en dat zal niet goed aflopen vrees ik.

Je hebt ook nog KDS helicopters, die kan je RTF kopen voor een erg aantrekkelijke prijs, denk er wel aan, je bent 13 en een 450 helicopter is GEVAARLIJK.

http://www.kds-rc-helishop.nl/

als je goedkoop wil vliegen moet je een HK helicopter kopen, echter ga je die zelf moeten bouwen en dat zal niet goed aflopen vrees ik.

Je hebt ook nog KDS helicopters, die kan je RTF kopen voor een erg aantrekkelijke prijs, denk er wel aan, je bent 13 en een 450 helicopter is GEVAARLIJK.

KDS RC HeliShop

Ik ben ook 14 en ik vlieg ook met een 450 size, met een klein beetje gezond verstand is dat te doen.

Maar helemaal van 0 af aan, dus volledig leren vliegen met een 450 cp kan een dure hobby zijn

mcpx kan daar een uitkomst zijn
leer je vliegen, je houd geld over, en het kan tegen een stevige stoot

Mijn mening: Ik zou voor de Trex gaan en hem laten bouwen door iemand met meer ervaring. Dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan gaat liggen, en dan kan je jezelf ook geen verkeerde instellingen/afstellingen eigen maken.
(ik heb zat mensen gezien met een zelf bedachte mode omdat ze aannamen dat dat normaal was, en die komen later in de knoop met t vliegen omdat alles onlogisch is)

Hee,

Bedankt alvast voor de reacties, nu het volgende:

Ik sim al een hele tijd, nu denk ik zo'n maanden, en wil daarom eens kijken of er mensen zijn die mij kunnen vertellen of ik het goed doe.
Zijn er dus mensen die straks samen met mij ONLINE op Phoenix 3.0 willen vliegen, en mij anders het een en ander vertellen als ik het fout doe? Ik doe niet de beste stunts, maar voor mijn eigen gevoel kan ik al wat leuke dingen met landen erbij, ookal ga ik als ik een echte koop een landingskit erbij kopen voor het echte oefenen.

Dus zijn er mensen die kunnen, zoja, hoelaat? Ik ben om ongeveer half 5 thuis, dus laten we zeggen dat ik vanaf 16:45, kwart voor vijf, kan.
Geinteresseerden? :D

En is zo'n CopterX heli dus af te raden?

Ohja, bijna vergeten:
Ik hoor van veel ervaren vliegers dat ze HK geen fijne helicopters vinden, daarom wil ik die waarschijnlijk niet. Ik wil geen slechte troep aankopen, ik ga liever lang sparen totdat ik genoeg geld heb voor een goede maar dure helicopter dan snel een goedkoop dingetje kopen.. Ik vertrouw hier op de ervaren vliegers en daarom kies ik toch voor Trex/KDS, omdat ze mij deze vaak aanbeveelde.
Trex vind ik erg duur, maar is natuurlijk de mooiste helicopter. KDS vind ik ook leuke en mooie helicopters, en iets goedkoper, maar toch goed zeggen jullie?

Laatst bewerkt:
Dus zijn er mensen die kunnen, zoja, hoelaat? Ik ben om ongeveer half 5 thuis, dus laten we zeggen dat ik vanaf 16:45, kwart voor vijf, kan.
Geinteresseerden? :D

phoenix-sim-meeting-draadje

En is zo'n CopterX heli dus af te raden?

Ohja, bijna vergeten:
Ik hoor van veel ervaren vliegers dat ze HK geen fijne helicopters vinden, daarom wil ik die waarschijnlijk niet.

Mijn ervaring is dat een HK heli beter afgewerkt is als een CopterX!

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
KDS is prima om mee te beginnen, ik vlieg met de mijne al licht 3D dus daarvoor gaat het ook wel nog prima. Ik raad je wel aan om de SV versie te nemen. Of als je persé de S wilt dan kan je best de metalen kop erop zetten maar dan kan je direct beter de SV nemen.

Mijn ervaring is dat een HK heli beter afgewerkt is als een CopterX!

Groeten

Ieder heeft zijn eigen ervaring zie ik. Mijn ervaring is precies andersom.;)

En ook wat Anko zegt is waar, de perfect gebouwde, getuned, afgesteld, etc. het is zeker waar maar de piloot is toch de belangrijkste factor.
ik zeg altijd maar een goede piloot houdt een slechte heli in de lucht , een slechte piloot niet een goede

maar bij goede heli weet je wel gelijk hoe goed of slecht de piloot is.:D

gr,
Dave

ps: BA niks mis mee, en voor max. 230Euro RTF te koop.............hahahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Kds kan je daarmee niet vliegen als een Trex450? Want die heb ik goed onder de knie...

Kom nu anders online, heb sessie gemaakt:
modelbouwforum
mbf

KDS450 is ook gewoon een kloon er is maar 1 TREX en dat is die van align/robbe al heb je alles natuurlijk wel in verschillende uitvoeringen. S, SE, PRO, etc

zou graag op phoenix willen komen maar mijn kabeltje zit ergens in een verhuisdoos.....lol

Back