Statische machines

• Topicstarter Topicstarter arttext
  • Startdatum Startdatum
Als alle andere opties in NL falen; ik heb in de catalogus van Pollymodel UK 9mm peilglas gevonden. Wordt weliswaar geleverd in 6", maar men kan mij hier vast wel vertellen hoe ik dat kan snijden.

Ruud
Sauerbier verkoop wel degelijk 9 mm glazen hoor
mvg
Frederik

Peilglas 3.0 mm 30 cm € 0,95
Peilglas 4.0 mm 0.8 mm 30 cm € 1,80
Peilglas 4.0 mm met streep 15 cm € 8,40
Peilglas 5.0 mm 0.8 mm 30 cm € 1,90
Peilglas 5.0 mm met streep 15 cm € 8,40
Peilglas 6.0 mm 30 cm € 1,75
Peilglas 6.0 mm met streep 15 cm € 8,40
Peilglas 7.0 mm 30 cm € 2,43
Peilglas 7.0 mm met streep 15 cm € 8,40
Peilglas 8.0 mm 30 cm € 2,52
Peilglas 8.0 mm met streep 15 cm € 8,40
Peilglas 9.0 mm 30 cm € 3,00
Peilglas 10.0 mm 30 cm € 2,86
Peilglas 10.0 mm met streep

Uitstekende dag!

Vandaag een paar uurtjes bij Modelbouwvereniging het Y doorgebracht, een aantal werkende leden, de werkplaats en de baan ontmoet.
Ik ben gelijk lid geworden!
Volgende week gaan we twee wartels voor mijn ketel draaien en een peilglas plaatsen als ik de juiste siliconenslang heb gevonden.

Ik kan helaas geen persbewijs krijgen omdat ik geen tekeningen heb, maar we gaan hem toch afpersen als alles erop zit en op open verenigingsdagen draai ik lucht!

Bij Baco in IJmuiden twee dikwandige pipetten van 8mm gekocht. Het lijkt mij dat het daar ook mee moet lukken, zoniet, dan wordt het toch een 9mm kijkglas.

kortom; een goede dag.

hetY.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
peilglas

Wel, dat ging erg goed met de Dremel, fluitje van een cent. De wand van het peilglas is zelfs dikker dan het oude peilglas. Op de juiste lengte afgezaagd en even voor een 'photo-op' :) erin gezet. De siliconenslang 8-12mm (inw.-uitw) is besteld, het glas is 8mm, dus met aandraaien lukt dat wellicht. We zien wel!

peilglas.jpg

peilglas_nieuw.jpg

Ruud

Leuk dat je zo goed bent ontvangen op de vereniging.
Wat ga je daar op de vereniging doen ? (behalve natuurlijk je eigen spullen in orde te krijgen) Heb je daar de mogelijkheid om gebruik te maken van draai en frees apparatuur ?

Groet,

Timo

Vereniging

Leuk dat je zo goed bent ontvangen op de vereniging.
Wat ga je daar op de vereniging doen ? (behalve natuurlijk je eigen spullen in orde te krijgen) Heb je daar de mogelijkheid om gebruik te maken van draai en frees apparatuur ?

Groet,

Timo

Ik ga vooraleerst mijn eigen specialiteiten benutten; film, fotografie en webdesign, daar waren ze erg blij mee. Daarnaast is veel werk voor 'ongeschoolden' zoals ik, het onderhouden van de baan, schilderen etc.etc.
Maar er staat een enorme diversiteit aan aan machines en die zal ik zeker gaan leren gebruiken ten behoeve van de vereniging, kortom, weer een nieuwe 'bankwerkersfase' in mijn leven.

groet, Ruud

Ik ga vooraleerst mijn eigen specialiteiten benutten; film, fotografie en webdesign, daar waren ze erg blij mee. Daarnaast is veel werk voor 'ongeschoolden' zoals ik, het onderhouden van de baan, schilderen etc.etc.
Maar er staat een enorme diversiteit aan aan machines en die zal ik zeker gaan leren gebruiken ten behoeve van de vereniging, kortom, weer een nieuwe 'bankwerkersfase' in mijn leven.

groet, Ruud

En waarom dan 8 mm glas als er ook 9 mm glas te koop is
mvg
Frederik

Ruud

Mooi dat je daar je draai gevonden hebt bij het "Y".
De kwaliteit van hun website zal nu wel in de hoogte schieten met mooie foto's.

Wat ik nog wel even kwijt wil over peilglazen , zorg dat de diameter van de binnenkant niet minder dan 4 mm is. Anders krijg je een verkeerde aflezing door de opervlakte spanning van het water.

Dirk

glas

Ruud

Mooi dat je daar je draai gevonden hebt bij het "Y".
De kwaliteit van hun website zal nu wel in de hoogte schieten met mooie foto's.

Wat ik nog wel even kwijt wil over peilglazen , zorg dat de diameter van de binnenkant niet minder dan 4 mm is. Anders krijg je een verkeerde aflezing door de opervlakte spanning van het water.

Dirk

Zoiets schoot mij ook te binnen, ik heb derhalve toch maar 9mm bij Sauerbier besteld :)
Over fotografie: het is nooit de apparatuur, maar het oog. Ik heb een Nikon D200 met een lens die 2x zo duur is als de body, maar alle foto's hier zijn met een iPhone gemaakt :)

Ruud

Ruud

Dirk

Was daar niet een trukje voor door in de buis een "draadje" te steken.
Heb daar is een keer wat over gezien.

Ik meen dat ik een glas uitwendig 6mm heb en daar zit nu een draadje (0.3mm) in.
Uiteraard mag koper ook (wel goed ontvetten voor je het plaatst en zorgen dat het niet je ketel kan inspoelen).
Je kan eerst proberen om het zonder te doen, je ziet het snel genoeg of je "bellen" krijgt.
(dit zijn geen bellen maar dampinsluitingen omdat condens dat van boven komt niet langs het glas naar beneden loopt maar als een druppel het glas blokkeert.)

glas

Wow! Ik kan nu ook glasblazen :), het smelten van de breuk (ontbramen) van het glas met de Dremel werkt perfect!

Ruud

molten_glass

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je lid bent geworden bij het IJ want uitwisselen van kennis van man tot man gaat makkelijker dan via een stukje tekst.
Het peilglas ziert er mooi uit.

Groeten, Jan.

Fluit

Vandaag een prachtig antiek fluitje op de kop getikt dat m.i. mooi bij de ketel past.

fluit_web.jpg

sloop

Vandaag eveneens wat sloopmateriaal verkregen, waaruit vast wel bruikbare onderdelen te halen zijn.

sloop.jpg

Back