stealth springer tug

hallo vandaag begonnen met het maken van een springer tug.
ik doe dit samen met zeekadetkorps arnhem(floris) en hij zal ook foto,s gaan plaatsen. vandaag even bezig geweest en aardig opgeschoten.
de updates zullen niet snel achter elkaar volgen omdat ik(dominique) ook met de pax bezig ben. dit is een soort tussen project saamen met floris.

Laatst bewerkt:
hier de foto,s

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
waterdicht maken

wij maken een springer tug maar om het waterdicht te maken hebben we iets nodig...
we hebben van g4 gehoord, is dat goed spul of is het beter dat je iets anders gebruikt en waar haal je dit soort spullen vandaan??

hoi dominique en floris.
leuk bouwproject ga ik zeker volgen want hunter heeft er ook 1 gemaakt en die is prachtig geworden.
je moet dat topic maar eens bekijken.
om alles waterdicht te verlijmen kun je constructie lijm van bison gebruiken, gebruik ik ook.
groet Coen

waterdicht maken

bedankt voor allemaal verschillende inzendingen voor het waterdicht maken...
het zal waarschijnlijk een tijd duren voordat het af is en het is te betwijfelen of hij net zo mooi als die van hunter word aangezien wij pas 15 en 14 zijn en ng geen echte goede ervaring hebben behalve dat dominique het project van de hr. ms. pax heeft lopen en daar heb ik wat bij geholpen ga maar kijken maar hij is ng niet verder als het uitzagen en uitlijnen van de spanten dus wij zijn net zo benieuwd als jullie om te zien wat het word...

gr floris

je maakt het toch niet met spaanplaat ??

als dat nat wordt dan wordt het 30x dikker ofzo..

Gr, Leon.

niet als je het goed in het polyester of ander soortgelijk spul zet toch?
dan is het waterdicht en kan het geen water opnemen of dikker worden...
toch nog best wel logisch dus...

gr. floris

hoi dominique en floris.
leuk bouwproject ga ik zeker volgen want hunter heeft er ook 1 gemaakt en die is prachtig geworden.
je moet dat topic maar eens bekijken.
om alles waterdicht te verlijmen kun je constructie lijm van bison gebruiken, gebruik ik ook.
groet Coen

hallo sorry voor de late reactie maar was op kamp. ik heb het bouwverslag van hunter gelezen. ik weet hoe ik hem waterdicht moet maken maar floris niet vandaar.

ik weet hoe ik hem waterdicht moet maken maar floris niet vandaar.

ja maar het ging er nu even om dat wij het hebben gemaakt van spaanplaat en dan er word gezegt door leon dat dat 30x dikker word als het in aanraking komt met water dus daarom is het wel handig te weten waar het echt goed mee waterdicht word zodat we dat kunnen voorkomen...

gr floris

Floris:

je kan voor een modelboot beter geen gelijmde hout soorten als spaanplaat MDF of board gebruiken, als de lijm nat word gaat hij weken en loslaten wat als resultaat heeft dat het gaat zwellen en rotten.
ik heb zelf ooit eens een duwbak gemaakt van spaanplaat, na een keer mee naar t strand kon ik m weggooien, ik zelf bouw uit berken triplex.
moet je als nog behandelen maar kan beter tegen water dan spaanplaat en dergelijke hout soorten.

michiel.

Floris:

je kan voor een modelboot beter geen gelijmde hout soorten als spaanplaat MDF of board gebruiken, als de lijm nat word gaat hij weken en loslaten wat als resultaat heeft dat het gaat zwellen en rotten.
ik heb zelf ooit eens een duwbak gemaakt van spaanplaat, na een keer mee naar t strand kon ik m weggooien, ik zelf bouw uit berken triplex.
moet je als nog behandelen maar kan beter tegen water dan spaanplaat en dergelijke hout soorten.

michiel.

ok dankjewel voor de tip die ga ik zeker opvolgen..
als ik volgende week weer mijn spaanplaatdelen heb teken ik ze over op triplex en ga ik ze opnieuw uitzagen en dan zal idereen het wel weer zien..
helaas zal dit tot zowieso zondag duren.

gr. Floris

dan weet ik niet wat het wel is, maar zie er een witte laag op zitten.
als dat een kunstof bschermlaag is wil dat toch ook niet schilderen,
verf hecht hier namelijk niet op.

ja en op de puntjes valt het gewoon uit elkaar.
maar @michieltje,,, berken triplex heb je ook watervast verlijmd dus dat hoef je niet te bewerken. als je die neem dan.
maar jongens succes met jullie bak

dan weet ik ook niet wat voor hout het is dus voor alle zekerheid doe ik het wel overnieuw op triplex...
dominique als je mij even in een mailtje toe wil sturen welke maten ik moet hebben zal dat wel fijn zijn dan begin ik daar vast aan...

mvg, Floris

p.s. bedankt voor alle tips die ons gegeven worden

hallo mensen,,
zojuist heb ik een praxis bezocht om materiaal te halen om mijn springer tug met het juiste hout te maken.
ik heb ook konstruktielijm van bison gehaald zoals was aangeraden voor het waterdicht maken van de springer tug.
maar, moet je hiermee alleen de naden die je aan elkaar lijmt ermee doen of ook het hout ik neem aan vanniet maar je weet maar nooit met sommige spullen, ik had me al bedacht dat de verf het houtoppervlak al waterafstotend zou maken klopt dat?

mvg, Floris

Back