Hmm,
Toch weer uitgedraaid op wat slechter en beter is.. op het eerste zicht dus zal ik maar meedoen en in de laatste zinnen zeggen wat IK er van denk
Ik vlieg mode 2 en denk zoals Jens zegt dat mode 1 gemakkelijker is omdat je gewoon wat moet roeren voor rolling circles.
Maar als ik dan rationeel denk moet je evenveel en dezelfde correcties maken als mode 2 maarja door te liegen tegen mezelf kan ik beter slapen dus
Mijn gas stick zit links omdat ik vroeger met autotjes reed (van die goedkope brol) en die waren ALTIJD gas links en sturen rechts dus was ik dat al een beetje gewoon. Omdat ik eerst buiten heb beginnen vliegen associeerde ik het sturen met de ailerons omdat je buiten met andere modellen dan shocks toch wel met de ailerons stuurt.
Dit onderwerp zal waarschijnlijk altijd eindigen in een vicieuze cirkel.
Ook wil ik nog een oproep doen gelijk Jens ook al zei van als je rolling circles/loops/weet ik wat rollend doet leer het onmiddellijk rechts en links dat zal je veel koppijn besparen als je vastgegroeid bent in 1 richting. Zelf doe ik mijn rolldingen meestal links want bij rechts denk ik nog teveel, het lukt wel maar hele kleine correcties kan ik niet maken.
Je kan zo over alle sporten/hobby's/weet ik veel zulke dingen zeggen en in de praktijk blijkt het dat de pro's niet dezelfde methodes/stickmodes/denkpatronen/weet ik veel gebruiken.
rechtshandig/linkshandig daar zie ik ook wel waarheid in maarja het kan mij eigelijk niet veel schelen.
Dus MIJN conclusie OEFENEN OEFENEN OEFENEN met gelijk welke stick mode.
Oefening baart kunst.
En om te beginnen met vliegen tjah vraag hem/zij wat hij/zij denkt normaal te vinden. Maar als je instructeur anders vliegt kan je wss niet anders dan diezelfde mode nemen zeker.