Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Jorrit, 5 feb 2006.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    En we gaan rustig verder... :)

    [​IMG]
     
  2. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
  3. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    So far so good, maar dan nu voor het echie dat chequered patroon .... succes!
     
  4. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    En weer een stapje verder. Het is wel een opzichtig kleurenschema als je hem zo ziet vorderen. :)

    De stabilo krijgt ook nog een rood accent, net als de vleugel maar dan aan de tips.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
  6. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Petje af Jorrit. Ziet er gelikt uit.
     
  7. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    gaaf hoor jorrit.

    ziet er erg strak uit.. ;)
     
  8. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Bedankt! 8)

    Vanmiddag nog even wat kleine details weggewerkt met een klein penseeltje. Heb nu blanke lak gespoten. Deze maakt de onderliggende lak weer wat week, dus maar eerst goed laten drogen. Morgen zal ik foto's plaatsen van het definitieve resultaat.

    [​IMG]
     
  9. wubbo

    wubbo

    Lid geworden:
    4 sep 2006
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Voorhout
    En wanneer zie ik hem vliegen op Almere?

    Ik kom zondag in ieder gavel even vliegen, want ik moet nog een brevet hebben (heb ik nog niet, ben nog van voor het brevet)

    Maar ik heb nu even snel een kist in elkaar gezet waamee ik brevet kan vliegen, met een quickie gaat het niet dan gaat te snel.
     
  10. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Nou, hopelijk binnenkort! ;) De laatste dingen moeten nog even worden afgerond. En ik moet nog even een PCM ontvanger kopen, die heb ik niet over helaas. ;)

    Gaat wel goed komen dat brevetvliegen denk ik toch? :)
     
  11. wubbo

    wubbo

    Lid geworden:
    4 sep 2006
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Voorhout
    Inderdaad vandaag brevet gevlogen, tussen de buien door. :proost:
     
  12. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Gefeliciteerd met je brevet alsnog. :)

    Ondertussen heb ik de propmoeren aan laten passen door een firma in Almere. Klein bedrijfje die mooie spullen kunnen maken. :) Hier kom ik al jaren over de vloer dankzij stages en vakantiewerk, en zodoende hebben ze een zeer vriendelijk prijsje gerekend voor het draaiwerk. Ziet er keurig uit, en nog beter: Het past nu ook! 8)

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zoek de verschillen:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Passend in elkaar. Zelfs het imbusboutje is lang genoeg.
    [​IMG]
     
  13. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Hey Jorrit, gaaf. Ben net terug van vakantie. Zal je binnenkort even bellen voor die propnut (en de centje$). En dan heb ik nu nog een volle week vakantie over om me op de -jawel- Stilletto te storten 8) . Moet lukken dus ... Ik denk dat het een nek aan nek race gaat worden, kijken wie er als eerste gaat finishen :wink:
    Maar waarom nu een PCM ontvanger? Lijkt je dat echt nodig?
     
  14. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Denk dat die nek aan nek race nog meevalt. :) Moet nog een venturi bestellen en inbouwen, tanksysteem in het toestel aanbrengen en de ontvangeraccu en ontvanger plaatsen. Daarnaast ook nog eens de uitlaatdefuser monteren. Al met al nog wat middagen werk.

    Maar ik zat aan PCM te denken omdat het toch wel hard gaat straks, en een lichte storingstik kan flinke gevolgen hebben. Daarnaast is failsafe een fijne optie wanneer deze je brandstoftoevoer afknijpt, zeker als je beseft dat de Stiletto inmiddels zo'n €1000,- kost bij elkaar.
     
  15. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    1000 euries al?

    leg eens uit.

    Richard
     
  16. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    nou..

    kistje zelf
    rossi met uitlaat
    servo's hitec MG's
    tru turn spinner
    goeie verf..

    kortom Jorrit heeft nergens op bespaard maar allemaal gewoon erg goeie spulletjes gekocht.. en dat tikt lekker aan..
     
  17. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Tja, toch ook maar een PCM ontvanger besteld, dat was ik wel niet van plan, maar recente storing op ons veld heeft me echt wel op andere gedachten gebracht :?

    Maar dan nu even een ander technisch probleempje: Er moet een druknippel op de resonantiepijp gemonteerd worden om te zorgen dat het bubbles tankje op druk wordt gehouden. Nu is de pijp van 0,6mm dik aluminium, dus shroefdraad erin tappen is een no-go. Ikzelf zit te denken aan alu solderen, maar ja, apparatuur en materiaal daarvoor heb ik niet. Toch kan solderen wel degelijk, want de flens op de "buik" van de uitlaat is ook gesoldeerd, zie close up, het moet dus kunnen. Wellicht heeft iemand nog een ander briljant idee om zoiets op deze uitlaat te monteren?
    En anders: wie is tot zo'n kunststukje in staat?

    Fotootjes:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Je moet de nippel vastlijmen met een beetje UHU plus :wink:

    Wij gebruiken nippels met aan de onderkant een vlak plaatje en een stukje schroefdraad met een moertje.
    Op die manier hoef je een klein gaatje (diameter van de nippel) te boren in de pijp, zodat de nippel van binnenuit geplaats kan worden.
    De nippel zit dan geklemd tussen het vlakke plaatje aan de binnenkant van de pijp en het moertje aan de buitenkant.
    Als de nippel dan geplaats is kan het moertje vastgedraaid gedraaid en gelijmd worden met UHU plus.
    De UHU plus heeft geen last van de hoge temperaturen en zorgt dat het moertje niet los kan draaien.

    Sorry voor de vage omschrijving maar ik kan nergens een foto vinden van dit typen nippel!

    Martijn
     
  19. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Martijn, ook zonder kan ik mij hier prima een voorstelling van maken. Klinkt in ieder geval een stuk eenvoudiger dan solderen. Die nippels waar je het over hebt met een plat kantje, waar haal je die?

    Peet
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zijn dat niet gewoon vulnippels van een tanksetje?
    bij een tanksetje zitten vaak 3 nippels, 1 doorvoer voor de cluck/ carb en 2 nippels die bovenop de tank gaan.
    die hebben een platte onderkant en schroefdraad.


    Gert-Jan
     

Deel Deze Pagina