Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vanmiddag nog even wat kleine details weggewerkt met een klein penseeltje. Heb nu blanke lak gespoten. Deze maakt de onderliggende lak weer wat week, dus maar eerst goed laten drogen. Morgen zal ik foto's plaatsen van het definitieve resultaat.
Ondertussen heb ik de propmoeren aan laten passen door een firma in Almere. Klein bedrijfje die mooie spullen kunnen maken. Hier kom ik al jaren over de vloer dankzij stages en vakantiewerk, en zodoende hebben ze een zeer vriendelijk prijsje gerekend voor het draaiwerk. Ziet er keurig uit, en nog beter: Het past nu ook! 8)
Zoek de verschillen:
Passend in elkaar. Zelfs het imbusboutje is lang genoeg.
Hey Jorrit, gaaf. Ben net terug van vakantie. Zal je binnenkort even bellen voor die propnut (en de centje$). En dan heb ik nu nog een volle week vakantie over om me op de -jawel- Stilletto te storten 8) . Moet lukken dus ... Ik denk dat het een nek aan nek race gaat worden, kijken wie er als eerste gaat finishen :wink:
Maar waarom nu een PCM ontvanger? Lijkt je dat echt nodig?
Denk dat die nek aan nek race nog meevalt. Moet nog een venturi bestellen en inbouwen, tanksysteem in het toestel aanbrengen en de ontvangeraccu en ontvanger plaatsen. Daarnaast ook nog eens de uitlaatdefuser monteren. Al met al nog wat middagen werk.
Maar ik zat aan PCM te denken omdat het toch wel hard gaat straks, en een lichte storingstik kan flinke gevolgen hebben. Daarnaast is failsafe een fijne optie wanneer deze je brandstoftoevoer afknijpt, zeker als je beseft dat de Stiletto inmiddels zo'n €1000,- kost bij elkaar.
Tja, toch ook maar een PCM ontvanger besteld, dat was ik wel niet van plan, maar recente storing op ons veld heeft me echt wel op andere gedachten gebracht :?
Maar dan nu even een ander technisch probleempje: Er moet een druknippel op de resonantiepijp gemonteerd worden om te zorgen dat het bubbles tankje op druk wordt gehouden. Nu is de pijp van 0,6mm dik aluminium, dus shroefdraad erin tappen is een no-go. Ikzelf zit te denken aan alu solderen, maar ja, apparatuur en materiaal daarvoor heb ik niet. Toch kan solderen wel degelijk, want de flens op de "buik" van de uitlaat is ook gesoldeerd, zie close up, het moet dus kunnen. Wellicht heeft iemand nog een ander briljant idee om zoiets op deze uitlaat te monteren?
En anders: wie is tot zo'n kunststukje in staat?
Je moet de nippel vastlijmen met een beetje UHU plus :wink:
Wij gebruiken nippels met aan de onderkant een vlak plaatje en een stukje schroefdraad met een moertje.
Op die manier hoef je een klein gaatje (diameter van de nippel) te boren in de pijp, zodat de nippel van binnenuit geplaats kan worden.
De nippel zit dan geklemd tussen het vlakke plaatje aan de binnenkant van de pijp en het moertje aan de buitenkant.
Als de nippel dan geplaats is kan het moertje vastgedraaid gedraaid en gelijmd worden met UHU plus.
De UHU plus heeft geen last van de hoge temperaturen en zorgt dat het moertje niet los kan draaien.
Sorry voor de vage omschrijving maar ik kan nergens een foto vinden van dit typen nippel!
Martijn, ook zonder kan ik mij hier prima een voorstelling van maken. Klinkt in ieder geval een stuk eenvoudiger dan solderen. Die nippels waar je het over hebt met een plat kantje, waar haal je die?
Zijn dat niet gewoon vulnippels van een tanksetje?
bij een tanksetje zitten vaak 3 nippels, 1 doorvoer voor de cluck/ carb en 2 nippels die bovenop de tank gaan.
die hebben een platte onderkant en schroefdraad.