F.van.Gent
In Memoriam
En als je er een pijp overheen zet wordt hij gelijk als op dat filmpje.
Nu neemt de vlam zuurstof uit de omgeving op en met zo'n pijp erover kan dat niet.
Hij brand aan de ketel exact het zelfde bicboat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En als je er een pijp overheen zet wordt hij gelijk als op dat filmpje.
Nu neemt de vlam zuurstof uit de omgeving op en met zo'n pijp erover kan dat niet.
Hallo Baggeraar, bedankt voor het filmpje op youtube, ik heb ook zitten kijken naar de grote mengruimte, het enige wat ik kan bedenken is dat hij als hij hem in de pijp plaatst hij veel lucht nodig heeft.
Frederik zijn brander brand wel mooi maar zoals Bigboot schrijft blijft hij ook zo branden als je hem in een pijp schuift c.q. de vlampijp van een ketel.
En Frederik waar haalt u de gegevens voor de brander vandaan, ik heb op Google gezocht maar kan niets vinden, of zijn er vuistregels voor de afmetingen.
Groet Imre
Hoe langer de pijp des te moeilijker heeft de vlam het om aan te blijven.
Bij 30cm zal het dus geen groot probleem zijn, maar bij een meter wordt het een ander verhaal.
Ondanks alles was gesoldeerd met RESIT 2
Omdat je de ketel veel heter moet stoken om met zilver te kunnen solderen verandert de strucktuur van het koper en daar zit nu net de kneep.
Het "harde" koper verandert in uitgegloeid zacht koper en het duurt 50 jaar voordat je weer de hardheid terug hebt.
Maw, resist is beter om mee te solderen dan zilver.
Klopt, maar ik overweeg mijn ketel geschikt te maken voor 6 bar en dan heb je wel met die gasten te maken.er bestaat GEEN regelgeving voor hobby ketels onder de 3 bar.
Wil je jouw ketel voor 6 bar laten keuren, dan zal je naar het stoomwezen (..) moeten met dat ding en niet naar een paar opa'tjes.Het zal je dan wel een paar centen gaan kosten, je moet je immers ook bij Loydd (..) laten verzekeren.Oja, iedere keer dat je de ketel verplaatst, onderhoud aan verricht of wijzigingen aanbrengt ben je verplicht om de ketel opnieuw te laten keuren.