Met een pijpje van 20 cm (OK 30cn dan) wel, maar zet er maar een meter pijp op zoals in het filmpje. Dat gieren wat jouw brander deed is het zelfde verhaal, te weinig zuurstof. Je creeert als het ware een pulsjet motor, je blaast de vlam uit omdat er niet genoeg zuurstof aanwezig is en op het moment dat de vlam haast is gedoofd stroom er weer verse zuurstof de pijp in. Dit gaat afhankelijk van de lengte van de pijp in een bepaalde frequentie. Hoe langer de pijp des te lager het gieren en bij een korte pijp hoog gieren.
Hoe langer de pijp des te moeilijker heeft de vlam het om aan te blijven. Bij 30cm zal het dus geen groot probleem zijn, maar bij een meter wordt het een ander verhaal.
Het antwoord is wel goed hoor. Maar die hebben dat Cheddar systeem dus niet. En die grote opening van dat gas met die glazen pijp dus. Zal wel eens kunnen als dat daar de hoeveelheid lucht mee komt voor die {lange} pijp Mvg Frederik
Brandedr pijp in elkaar gedrukt on danks Resit 2 Zoals u hier ziet heb ik de kans gezien om de branderpijp binnen ketel in el kaar te drukken Ondanks alles was gesoldeerd met RESIT 2 Met dit pompje dus En dit was het resultaat En dit word de nieuwe ketel dus Dus wie beweren wil als dat RESIT 2 niet sterk is was Moet hier dan maar eens goed naar kijken Want de druk kan ik niet zeggen daar er geen meter opstond Gewoonweg omdat ik die dus niuet had en nog niet heb mvg Frederik
Hele aparte manier van conclusie trekken. En als je dit niet hebt gemerkt met vol pompen, ben je niet handig bezig geweest. Als mijn ketel vol zit met water heb ik per 2 slagen een 1/2 bar meer druk. Gezien de deuk die je erin gedrukt hebt moeten daar wel heel veel meer slagen ingepompt zijn. Gaat er dan geen LEDje branden? Ik vind dit zeer slechte reclame voor jezelf als "stoomman". SCHANDE Zal er verder niets over zeggen, maar door dit soort voorvallen krijg je dus instanties die je straks verbieden met stoom bezig te zijn, zonder opleiding-, keuring-, en bouwcertificaten. Ga vooral NIET zo door.
Ik wou hier dus maar eens mee aantonen als dat Resit 2 toch sterker is als dat men denkt niet meer en niet minder Dat is al en heb het dus moedwillig gedaan als je dat niet begreep mvg Frederik
Natuurlijk snap ik dat, daar zit een partij tijd in. . . Maar volgens mij is het gevaar met resist 2 dat bij een lage temperatuur de sterkte al veel minder is dan bij zilver. En ik neem aan dat je "koud" geperst hebt, dus dan heb je nog niet aangetoond dat resist 2 ook sterk genoeg is bij stoom temperatuur van 6 bar. Ik ga mijn ketel toch met zilver solderen en als er ergens nog een traantje ontstaat kan ik dat wel met resist 2 dicht maken (is sowieso beter dan enkel tin). Soldeermiddel--smelttraject--Soldeer temperatuur--temperatuursbestandig tot 40% tin / 60% lood--183-234--260--90 50% tin / 50% lood--183-214--260--90 60% tin / 40% lood--183-190--260--90 tin-zilver Resist 2--221--245--175 tin-koper Resist 3--230-250--275--110 zilver soldeer is er in verschillende soorten met een smelt temp tussen de 595 en 840°C misschien nog meer info op solderen nog een solderen
Omdat je de ketel veel heter moet stoken om met zilver te kunnen solderen verandert de strucktuur van het koper en daar zit nu net de kneep. Het "harde" koper verandert in uitgegloeid zacht koper en het duurt 50 jaar voordat je weer de hardheid terug hebt.
Ik wilde alleen maar aantonen als dat resit2 Sterker is als dat ze dachten Want de binnenpijp is in elkaar gedrukt terwijl er met het resit niets gebeurde De deksels zijn er dus niet afgevlogen En god weet wat voor een druk er op heeft gestaan mvg Frederik
Als je je ketel met zilvert had gesoldeerd zou hij waarschijnlijk helemaal ingedrukt zijn geweest. Aangezien het zilder harder is dan het uitgegloeide koper zal de ketel scheuren op de zilver soldeer naad. Resist is qua hardheid ongeveer gelijk aan dat van koper en dus zal het meebuigen met vervormende koper. Maw, resist is beter om mee te solderen dan zilver.
Kan zijn, maar als ik mijn (koperen) ketel niet met zilver soldeer wordt hij NIET goedgekeurd voor inbedrijf name. (of heb ik wat in de regelgeving gemist?)
Ik leg het nog één keer uit. Het keuren van een hobby ketel is kolder. Het keurmerk is minder waard dan toiletpapier. Het zgn persbewijs wordt levendig gehuden door een paar ouwe afgekeurde mannekes die niets anders te doen hebben. Stoomgroep Holland :: Bekijk onderwerp - Ketelregelement JIJ en alleen JIJ bent verantwoordelijk voor de ketel volgens de Nederlandse wetgeving. Als er wat gebeurd met de ketel zal de rekening ondanks het persbewijs (goedkeuring) bij jouw op de deurmat vallen. Dus nogmaals.....er bestaat GEEN regelgeving voor hobby ketels onder de 3 bar. Wil je een verklaring van deugdelijkheid, print onderstaande uit en vul je naam enz in. http://www.onderstoom.nl/documents/Verklaring_van_Deugdelijkheid.doc http://www.onderstoom.nl/documents/Verklaring_van_Deugdelijkheid.pdf Nogmaals, het is minder waard dan toiletpapier en het is te glad om als toiletpapier te dienen.
Klopt, maar ik overweeg mijn ketel geschikt te maken voor 6 bar en dan heb je wel met die gasten te maken. Dit ivm een beter rendement uit de compound stoom machine. Bij 3 bar is de temperatuur val over de hoge druk cilinder zo groot dat de lagedruk eigenlijk niet meer meedoet, totdat de hele machine goed is doorgewarmt, maar dan is ook mijn gasfles leeg.
Dan nog heb je niets aan het zgn bewijs van goedkeuring omdat het geen enkele waarde heeft.Wil je jouw ketel voor 6 bar laten keuren, dan zal je naar het stoomwezen (..) moeten met dat ding en niet naar een paar opa'tjes.Het zal je dan wel een paar centen gaan kosten, je moet je immers ook bij Loydd (..) laten verzekeren.Oja, iedere keer dat je de ketel verplaatst, onderhoud aan verricht of wijzigingen aanbrengt ben je verplicht om de ketel opnieuw te laten keuren.
Ik denk dat hier sprake is van wat verwarringen. In de eerste plaats bestaat Stoomwezen als keuringsinstantie niet meer, is een onderdeel van Lloyd's geworden in de privatiseringsgolf die we gehad hebben. Je bent niet meer verplicht om die als keuringsinstantie te kiezen, ik geloof dat Harm dit door Det Norske Veritas laat doen. En dat heeft niets met verzekeringen te maken, hoe je dat eventueel regelt is je eigen zaak en verantwoording. En een verplichting tot keuring na elk onderhoud en verplaatsing is al helemaal van de gekke. Harm heeft een rijdende kraan, hoe zou je dat dan moeten regelen? Volgens mij is een normale (ik dacht twee jaarlijkse) keuring voldoende. Daar zullen voor grootscheepse wijzigingen of ingrijpende reparaties wel extra regels voor zijn, maar normaal onderhoud valt daar zeker niet onder. Groet, Ad Bakker