Ik heb een 3S lipo in mijn naar Corona DSSS omgebouwde FX-18. Maar ik had een heel ander soort storing...Het past wel binnen het beeld; beiden gebruikers (Beton en dhr Jacob) gebruikten zenders die 8 cellen of een 3S1P LiPo hebben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een 3S lipo in mijn naar Corona DSSS omgebouwde FX-18. Maar ik had een heel ander soort storing...Het past wel binnen het beeld; beiden gebruikers (Beton en dhr Jacob) gebruikten zenders die 8 cellen of een 3S1P LiPo hebben.
ID is oplosbaar. Als je echt een nieuwe ID hebt gegenereerd, dan is de kans dat 2 dezelfde hebben gruwelijk klein. Overkomt je dat, dan meteen een staatslot kopen.
Bij het eerste incident en de reproductie van straalpijp was waarschijnlijk er geen sprake van een ¨willekeurige ID¨, maar een standaard fabrieks ID (knop nog niet langer dan 3s inngedrukt gehad). De kans op ID clash is dan ontzettend veel hoger dan met een random ID.
Beton, heb jij het intieel binden meer of minder dan 3 sec gedaan ?
Juist via en door Radio Controled Model Reviews is Corona er op gewezen dat de zaken rond de eerste FHSS series niet in orde waren, Corona heeft zelfs het produkt uit de markt gehaald, daarna kwam Modelreviews.com met de wens om een 'failsave' in te bouwen, heeft Corona ook gedaan.
Het heet DSSS. FHSS betekent Frequency Hopping Spread Spectrum, wat DSSS betekent weet ik (nog) niet... (ik vind het altijd moeilijk om afkortingen te onthouden waarvan ik de betekenis niet weet!)Bart heeft een DHSS set.
Je hebt volgens mij de volgende varianten/test vragen:
2 FHSS sets <3 binding beinvloeden elkaar kennelijk, maar:
- is een FHSS <3S set ook gevoeliger voor ¨noisy env¨ storing dan dezelfde set nadat >3S binding?
Dit zou interesant zijn voor het ¨noisy environment¨ verhaal.
Stoorden de coronaś elkaar, of werden ze gestoord door andere 2.4, maar alleen vanwege hun ¨open deur policy" door de <3s binding (oplosbaar dus)?
Bart heeft een DHSS set.
- Beinvloeden DHSS <3S en FHSS <3S elkaar?
- Heeft DHSS zelfde gevoeligheid voor andere 2.4 zolang <3s?
nieuwe FHSS set van Marcelair?
Heeft deze nieuwe software? Vaste unieke ID? of is het gewoon een >3S vanuit de fabriek?
Als >3s binding de oplossing is voor een juiste ID en minder gevoelig voor ¨noisy env¨, dan zou dat de oplossing zijn.
Waarom huren ze bij corona dan niet een ¨>3s knopje indrukken chinees" in om dit op te lossen voordat het in de doos gaat?
Ja, en die "test" zal ik ook nog wel uitvoeren. Ik vraag me alleen af welke fouten je zou kunnen verwachten als de module teveel spanning krijgt. De Riser reageerde tijdens zijn "vlucht" nergens op, maar toen ik 'm eenmaal teruggevonden had werkte alles weer normaal...Wat er staat is dat over-Voltage kan gebeuren, lijkt mij heel simpel, voel aan het zendertje of het heet gaat worden met een 3S LiPo en je weet al wat meer...