stunt-model J.Grevink

Bruno van Hoek zei:
packard zei:
FOX35 zei:
Mijn Suppi's hadden, gebouwd volgens tekening, ook een uitslag van bijna 90 graden. Henk en Bruno vertellen ook altijd dat Paul Tupker het niet had over het hoogteroer van de Suppi, maar over de luchtrem.

Op de laatste LB dag vertelde Paul, dat hij dacht dat het stabilo wat groter kon op de suppi. dat klopt dus wel.
Nee, niet goed geluisterd... :teacher: :rolling: Het betrof de MINI-Suppi, de andere 2 klopten wel..

Volgens mij had ik op de LB dag een Suppi mee met een HB.20 aan boord. Ik zie Paul er nog hoodschuddend naar kijken.

Bruno van Hoek zei:
Dat was omdat je met die motor het zwaartepunt uit het ballpark had gemanipuleerd.

Sorry Bruno. Ik heb gisteren meteen mijn beschikbare motoren gewogen. De HB weegt 190, mijn Bully 180 en de PAW 3,5 ook 180 gram. Dus niet zo rampzalig als ik dacht.
Ik heb gewoon een loodzware kist gebouwd!

Het zwaartepunt van de huidige suppi ligt precies tussen voorlijst en hoofdligger. (niks ballen gooien). Bij het vliegen was het gevoel voor mijn doen normaal. Dat wil zeggen dat ik Suppi horizontaal redelijk strak kan vliegen. Geen dolfijn imitatie, tenminste!
Mijn makke blijft een goede motorloop . De motor loopt tijdens de vlucht rijk. Je moet daarom redelijk arm weg, redelijk nog niet kwantficeerbaar.

packard zei:
Bruno van Hoek zei:
Dat was omdat je met die motor het zwaartepunt uit het ballpark had gemanipuleerd.

Sorry Bruno. Ik heb gisteren meteen mijn beschikbare motoren gewogen. De HB weegt 190, mijn Bully 180 en de PAW 3,5 ook 180 gram. Dus niet zo rampzalig als ik dacht.
Ik heb gewoon een loodzware kist gebouwd!

Het zwaartepunt van de huidige suppi ligt precies tussen voorlijst en hoofdligger. (niks ballen gooien). Bij het vliegen was het gevoel voor mijn doen normaal. Dat wil zeggen dat ik Suppi horizontaal redelijk strak kan vliegen. Geen dolfijn imitatie, tenminste!
Blijft staan dat de Suppi het lekkerst vliegt met een lichte 2,5. maar daar heb je nu even niets aan....:oops:
packard zei:
mijn makke blijft een goede motorloop . De motor loopt tijdens de vlucht rijk. Je moet daarom redelijk arm weg, redelijk nog niet kwantficeerbaar.
Heb je een uniflo-tank? Diesels kunnen best zonder, maar een glo komt daar meestal niet mee weg.

Inderdaad een uniflow tank. aan het eind van de vlucht gaat de motor plotseling arm. Het kan te maken hebben met de ligging van spraybar t.o.v. de tank. De motor ligt dwars (hahah) en heeft nog een carburateur (plastic perry), de sproeier ligt nogal naar buiten.

Er moet een venturi op, waarbij de spraybar een eind naar binnen verhuist. Nog voldoende te oefenen.
Ik heb ook nog een Tutor I (1977 kit) met st .35 , die heeft exact het zelfde.
Ook daar ligt de spraybar ver naar buiten. Dat kan even niet anders want de standaard ST venturi kan niet meer gemonteerd worden. Ik heb nog een ST .35 op de NK gekocht waar de venturi wel goed zit. Dus wisselen.
Het wachten is op mooi weer!

wel aan het voorbereiden,moet ook Chris nog op weg helpen
Hij leent een tekening van me en wil proberen de Mustang van Henk de Jong te bouwen
en heb je zelf nog wat voorgenomen??

Robert-Jan zei:
ben jij al aan het bouwen?

Robert- Jan , niet boos zijn; ik ben een Mickey aan het bouwen, en nog kan ik geen ervan plaatjes uploaden. Anders kon je zien wat een gestoethaspel het dit keer is geworden. Vooral het passen van rompzijkanten, vleugel en turteldeck samen levert een spektakel op.

Ik heb de tekening van de Stunt niet, al heb ik een tijdje geleden wel de tekeningen van de KNVvL die ik nog niet had geprobeerd bij te bestellen. Dit was kort na de 'reorganisatie' (= schrappen Bouwen en Vliegen en ontslag personeel). Ze gaven aan dat het kon, maar toen ik wilde betalen op het opgegeven gironummer bleek dat niet te kunnen. Weet iemand hoe je op dit moment kunt bestellen?

Ik ben in ieder geval nog wel geinteresseerd in een tekening. Herbert: kopieetje maken voor mij en dan ruilen met de tekening voor de Record Trainer?

Ik heb wel een keer de tekening gezien bij Stephan Paalman uit Zwolle die hem wilde gaan bouwen (maar er voor zover ik weet niet toe gekomen is). Ik kan me niet herinneren dat ik iets vreemds aan de bevestiging van de flaps heb gezien.

Ook kreeg ik onlangs via via een oude LB stunttrainer van 2,5cc formaat, en ik acht de kans heel groot dat het een 'Stunt' is, maar daarbij zijn de flaps gewoon gescharnierd aan de vleugel (over de hele lengte van de achterlijst). Ik kan het mysterie dus niet oplossen.

Ik heb de tekening van de Stunt niet, al heb ik een tijdje geleden wel de tekeningen van de KNVvL die ik nog niet had geprobeerd bij te bestellen. Dit was kort na de 'reorganisatie' (= schrappen Bouwen en Vliegen en ontslag personeel). Ze gaven aan dat het kon, maar toen ik wilde betalen op het opgegeven gironummer bleek dat niet te kunnen. Weet iemand hoe je op dit moment kunt bestellen?

Ik ben in ieder geval nog wel geinteresseerd in een tekening. Herbert: kopieetje maken voor mij en dan ruilen met de tekening voor de Record Trainer?

Ik heb wel een keer de tekening gezien bij Stephan Paalman uit Zwolle die hem wilde gaan bouwen (maar er voor zover ik weet niet toe gekomen is). Ik kan me niet herinneren dat ik iets vreemds aan de bevestiging van de flaps heb gezien.

Ook kreeg ik onlangs via via een oude LB stunttrainer van 2,5cc formaat, en ik acht de kans heel groot dat het een 'Stunt' is, maar daarbij zijn de flaps gewoon gescharnierd aan de vleugel (over de hele lengte van de achterlijst). Ik kan het mysterie dus niet oplossen.
Heren, bij de bouwbeschrijvingen van vliegtuigen heb ik een heel item aan de bouw van de STUNT gewijd.Ik had hem in de 50-er jaren ook gebouwd omdat het als een fraai kistje oogde. Kunstvlucht was niet nodig. Ik heb er als scholier vele rondjes mee gedraaid.
En vorig jaar vloog ik er dus weer mee.Ook alleen maar om rondjes te draaien..

ik heb hem besteld bij de KNVvl,maar voor de rest heb ik niemand er over gehoord dat ze hem hebben gebouwd
het model heeft ongeveer de zelfde afmeting als de Mickey
de Mickey is iets sierlijker dan de Stunt
de stunt heeft ook een dwars geplaatste motor die erg schuin naar buiten is gericht
maar nu weet ik nog steeds niet waarom die flaps alleen aan de uiteinden zijn vastgelijmd en van af het midden vande vleugel tot de romp
schanieren zijn geplaatst :?:
Vorig jaar heb ik de STUNT gebouwd, zie volledige bouwverslag elders op MBF. Ook kan ik melden dat ik er met plezier de nodige rondjes mee heb gevlogen.

Het zou mooi zijn als je ons het model op de 2e LB dag komt voorvliegen.
Wij zijn daar altijd geïnteresseerd in vintage LB.
:thumbsup:

Back