Vanmorgen nog de spandraden tussen stabilo en kielvlak gemaakt. Hiervoor heb ik in een knutselwinkel kettingdraad gekocht. 0,38mm dik Dus bij een schaal van 1 op 10 zo,n 4mm perfect dus.
In het echt komt het mooi tot zijn recht. Ik had driehoekjes gelijmd waarin ik de binnenste bowdenkabel (die witte) verlijmd heb, hierdoor loopt dus nu de draad gezekerd door wat secondelijm. Let op! Voor het lijmen eerst alles uitrichten.. (was ik dus vergeten met als gevolg iets scheefstaand)
Ook nog even de achterste struts gemaakt, omdat bij een radslaglanding een vleugel geknakt was.. De vleugel is dus eigenlijk veel te sterk, moet ik nog eens over nadenken.
Daarna nog lekker gevlogen: Iets wat me tegenvalt is de sterkte van de folie, ik heb al aardig wat gaten gescoord.
Dus in het vervolg toch maar weer de Oralight gebruiken of toch maar met tissue werken. Jammer dit.
Verder nog wat videos gemaakt. Om te beginnen voor Helixer, waarbij ik gas geef zonder hoogteroer correctie, kijk zelf maar naar het gevolg en dat met zo,n 4mm domping..
Onderstaande nog beter te zien
Verder nog wat algemene foto,s
Ondertussen flink aan het slippen geweest, geweldige spinnen gemaakt (waar hij in no time weer uit komt) alleen rollen lukt nog niet echt, hoe moet je die maken??
Overigens geweldig vliegweer vandaag.
Voor de echte fans weer de videos (meer op mijn kanaal)