Sub 250 - Stick and Tissue -Zlin Savage Bobber

Discussie in 'Sub 250' gestart door <250, 14 jun 2021.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Ik had vroeger bij indoor goudcontacten van dacht 1 of 1.5mm werkt goed anders een servo stekker nemmen en dan geen huls er omheen maar alleen krimpkousje?
     
    <250 en Cnn vinden dit leuk.
  2. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Ja moeten we doen...
     
    ramses vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.232
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Moooohwses! Wat ben je daar mooi uit gekomen.
    Wat tweaking las ik zo vlotjes...
    Mooi gemaakt ennn... wat vliegt dat schitterend.
    Van mij uit een dikke 'chapeau' :yes:

    En in de filmpjes luid en duidelijk... gas is hoogte...
    Als de Amerikanen tunen en costomizen... doen ze het goed.
    Van stoomwals tot... vlieger...
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2021
    ramses en <250 vinden dit leuk.
  4. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    anierop en ramses vinden dit leuk.
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Vanaf 28.00

    Een leuke en lichte manier om een toestel te bekleden. Hulpmiddelen een frame en vaseline....

     
  6. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    Waarschuwing!!
    De nieuwe batch van de kleine ontvangers met ingebouwde brushless ESC die ik een tijd geleden had aangeraden zijn allemaal defect!
    Ik en een paar vrienden hebben allemaal een van deze ontvangers, allemaal gekocht van andere winkels (over de hele wereld) en ze zijn stuk voor stuk defect.
    Als je esc meer dan 1-1.5A trekt loopt de ontvanger vast en failsafet hij een paar seconden later. Hierdoor kan je model wegvliegen of crashen (omdat de servos ook niet werken dan) de ontvanger werkt überhaupt niet als je er een motor met een hoge KV waarde gebruikt (8000kv of hoger).

    Ik heb contact gehad met een aantal van de Amerikaanse verkopers, ze vermoeden dat de CPU chip uitgewisseld is voor een ander model, maar dat de fabrikant niet gemerkt heeft dat de ontvangers daardoor niet meer werken.


    NIET kopen! (Totdat de fabrikant bewijst dat ze de chip weer hebben gewisseld en alles werkt)
     
  7. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    @Cnn Bedankt, maar ik vind dit net een maatje te fragiel voor mijn (stoere) Bobber. Ik zelf zit te denken aan Risteen Microlite (folie ca. 10 gram per m2) of Solite (folie ca. 20 gram per m2). Klein detail, beide worden niet meer gemaakt :mad: :eek: o_O :hammer:. Ze zijn wel nog te krijgen in bepaalde kleuren die ik niet wil hebben op mijn Bobber.. (Geel o.a.)..

    @Bas wat erg, welke zijn dit precies, zoiets als dit?? 20210609_175405.jpg
    Dit heb ik nu in mijn Swallow zitten...

    20210612_103615.jpg


    Nu zit ik toch al met mezelf in conclaaf wat te doen.

    * Opnieuw coveren en dan nog een kleinere motor en Carbon prop.

    * Een (net iets) kleinere Bobber bouwen..

    * Of een heel nieuw model bouwen. (Ben zelfs alweer aan een tekening begonnen... (Weten jullie gelijk wat ik bouwen wil)..

    Highlander Turbocat romp.png Highlander Turbocat topview.png

    De genoemde folie moet uit Amerika komen, dus peperduur en lange levertijd, in kleuren die ik eigenlijk niet op mijn Bobber wil..

    Een kleinere Bobber kan maar of hij dan nog zo mooi vliegt is de vraag..

    Een nieuw model ben ik al begonnen te tekenen zoals je ziet!!
    Maar alles wat ik zie heeft een (veel) kleinere koorde dan de Bobber en zal dus sneller vliegen (denk ik)..

    Als je de Bobber goed bekijkt is het eigenlijk qua vorm een uit de kluiten gewassen indoor model ( ik bedoel die 2 grams modellen), dus eigenlijk optimaal om langzaam te kunnen vliegen en gisteravond ben ik er weer heerlijk mee gaan vliegen, echter nog een nadeel is de open constructie, die gigantisch veel weerstand heeft waardoor het toestel accu,s vreet, maar oh wat vliegt die ondertussen mooi (langzaam) en ik kan er steeds beter mee vliegen (lees gisteravond voor het eerst) geen schade gevlogen..

    Dit model was/is bedoeld als rolroertrainer en dat is precies wat ie nu doet.. Ondertussen ben ik al het slippen aan het oefenen, dat deed ik eerst ongewild en nu krijg ik het al een beetje voor elkaar... Ik krijg er vooralsnog geen genoeg van (hij is alleen net zwaarder dan 250 gram) (nu 267gram.)

    Zoals je ziet, ik ben er nog laaaaang niet uit.

    Groetjes Geo..

    p.s. hebben jullie ook zo,n last van muggen op het veld, ik zit helemaal onder de bulten..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    ramses en E.hof vinden dit leuk.
  8. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Getver. Denk ik net mijn hangaar een beetje op orde te hebben kom je met een nieuw project!

    Gaaf ding.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja zeker een gaaf ding. Ik heb normaliter niks met dit type toestellen. Maar leuk om te zien, hij vliegt er ook mee in een grote loods. Een soort dlg's zonder rc. Ongelofelijk hoe lang die in de lucht blijven.

    En gezien dit topic over gewicht besparen gaat leek me het wel toepasselijk.

    En leek om te bouwen met de kids.

    De manier waarop hij de vleugels bekleed kon ik niet. Weet niet of dit de normale gang van zaken is met dit soort kistjes. Maar lijkt goed te werken. Dat zal ik zelf evt ook nog kunnen.

    Niels
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    ramses en MicropropSport vinden dit leuk.
  10. BasGerritsen

    BasGerritsen

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Amsterdam
    De defecte ontvangers zijn de 1s 5A variant (rx42E). We zijn nu nieuwe en oude modellen aan het testen om uit te vogelen wanneer de slechte batch gemaakt is.
     
  11. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Heftig.. Ik zou bijna zeggen, sterkte ermee, hoop dat het goed komt. Staat er niets op de chip??

    Het kan zijn dat ze door gebrek aan de goede chip gewoon maar iets genomen hebben..
     
  12. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Vanavond, weer gaan vliegen, het lukt steeds beter, al 2 vliegdagen geen schade meer gehad.. Ondertussen heb ik de ailerons ook bijgeschakeld; als ik de flaps laat zakken, komen de ailerons (gedeeltelijk)mee.
    Hij wordt dus weer langzamer..
    Ook het slippen aan het oefenen, af en toe lukt het al aardig...


    Verder nog echt een bushflyer ervan gemaakt, er stond 1 struik op de landingsplek en hij moest hem hebben.. Gelukkig geen schade..

    20210811_200720.jpg 20210811_200716.jpg

    Hier de filmpjes van de dag...






    en weer voor de fans..



     

    Bijgevoegde bestanden:

    Thedo, helixer, ramses en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Vandaag bij Banggood in de aanbieding...

    [158,56€]Dancing Wings Hobby SCG38 Savage Bobber 1000mm Wingspan Balsa Wood RC Airplane KIT/PNP RC Drones from Toys Hobbies and Robot on banggood
    https://banggood.app.link/b1n47845Hib

    10cm minder spanwijdte, maar wel het dubbele aan gewicht.. Screenshot_20210814-102643_Banggood.jpg
     
  14. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    De evolutie van het wiel.. Ondertussen nog altijd bezig om onder de 250 gram te komen.. Uiteindelijk heb ik nu Xps wielen die niet meer zijn dan 4 plaatjes en een strip erom heen en een kunststof naaf 3mm inwendig..

    Mijn eerste wielen waren 18 gram (bij elkaar). Daarna van een kniel-matje ging het gelijk naar zo,n 9 gram maar het zag er niet uit..
    Nu met deze Xps wielen zit ik onder de 8 gram bij een diameter van over de 90mm en een breedte van 25mm

    Ik moet nog zo,n 15 gram vinden... 20210815_092554.jpg 20210815_091753.jpg 20210815_091733.jpg
    20210815_091718.jpg
    Van links naar rechts, 9 gr. 4,5 gr. 4gr.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2021
    HansH, ramses en Cnn vinden dit leuk.
  15. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je zou er nog gaten in kunnen maken

    Screenshot_20210815-130039.jpg
     
  16. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Ja klopt maar ik wil het ook enigzins schaal laten lijken...
     
    ramses vindt dit leuk.
  17. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    Goed bezig :thumbsup: Vliegt prachtig langzaam!
    Goed dat je leert slippen met rudder en ailerons op de duimen.

    Hoop dat m`n Storch ook zo mooi langzaam kan straks!

    Groeten, Ramses
    .
     
    Tom 1234, Cnn en <250 vinden dit leuk.
  18. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Vanavond weer lekker gaan vliegen, er stond een zuchtje wind en een paar weken geleden zou ik niet zijn gaan vliegen.. Echter ik krijg de Bobber (en het vliegen op zich) steeds beter in mijn vingers.
    Nu was het echt spelen om zo langzaam mogelijk tegen de wind in te vliegen, af en toe bijna stilstaand in de lucht, ik kan er echt van genieten..

    Ik heb weer een paar filmpjes gemaakt:







     
    Unusual RC, ISOLA2 en Cnn vinden dit leuk.
  19. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Na een paar weken lekker te hebben gevlogen was het vanavond prijs. Net te veel wind en to slow aan het vliegen, waardoor een windvlaag het model naar links drukte en ik er niet meer uitkwam, te weinig plaats om te corrigeren.

    let ook even op mijn alles zeggend commentaar...



    Gelukkig alleen de romp gesneuveld (voor zover ik het in de gauwigheid kon zien). Als smoes kan ik nu nog zeggen dat ik sowieso een nieuwe romp wilde bouwen want deze was nu eigenlijk al iets te vaak gerepareerd..


    Dus maar eens beginnen aan een nieuwe romp en waarschijnlijk ook een nieuw stabilo en kielvlak; nu heb ik de stuurvlakken vergroot en is e e.a. niet meer op (semi) schaal..
     
    Cnn vindt dit leuk.
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Zonde joh, helaas pindakaas. Stond er bij jullie dan wind? Hier in Huizen was het windstil. Ik kan alleen jouw commentaar aan het einde niet goed verstaan! Succes met de wederopbouw.
     

Deel Deze Pagina