@Cnn Bedankt, maar ik vind dit net een maatje te fragiel voor mijn (stoere) Bobber. Ik zelf zit te denken aan Risteen Microlite (folie ca. 10 gram per m2) of Solite (folie ca. 20 gram per m2). Klein detail, beide worden niet meer gemaakt

. Ze zijn wel nog te krijgen in bepaalde kleuren die ik niet wil hebben op mijn Bobber.. (Geel o.a.)..
@Bas wat erg, welke zijn dit precies, zoiets als dit??
Dit heb ik nu in mijn Swallow zitten...
Nu zit ik toch al met mezelf in conclaaf wat te doen.
* Opnieuw coveren en dan nog een kleinere motor en Carbon prop.
* Een (net iets) kleinere Bobber bouwen..
* Of een heel nieuw model bouwen. (Ben zelfs alweer aan een tekening begonnen... (Weten jullie gelijk wat ik bouwen wil)..
De genoemde folie moet uit Amerika komen, dus peperduur en lange levertijd, in kleuren die ik eigenlijk niet op mijn Bobber wil..
Een kleinere Bobber kan maar of hij dan nog zo mooi vliegt is de vraag..
Een nieuw model ben ik al begonnen te tekenen zoals je ziet!!
Maar alles wat ik zie heeft een (veel) kleinere koorde dan de Bobber en zal dus sneller vliegen (denk ik)..
Als je de Bobber goed bekijkt is het eigenlijk qua vorm een uit de kluiten gewassen indoor model ( ik bedoel die 2 grams modellen), dus eigenlijk optimaal om langzaam te kunnen vliegen en gisteravond ben ik er weer heerlijk mee gaan vliegen, echter nog een nadeel is de open constructie, die gigantisch veel weerstand heeft waardoor het toestel accu,s vreet, maar oh wat vliegt die ondertussen mooi (langzaam) en ik kan er steeds beter mee vliegen (lees gisteravond voor het eerst) geen schade gevlogen..
Dit model was/is bedoeld als rolroertrainer en dat is precies wat ie nu doet.. Ondertussen ben ik al het slippen aan het oefenen, dat deed ik eerst ongewild en nu krijg ik het al een beetje voor elkaar... Ik krijg er vooralsnog geen genoeg van (hij is alleen net zwaarder dan 250 gram) (nu 267gram.)
Zoals je ziet, ik ben er nog laaaaang niet uit.
Groetjes Geo..
p.s. hebben jullie ook zo,n last van muggen op het veld, ik zit helemaal onder de bulten..