Super Alulah

Wat is bij jullie eigenlijk de maximale uitslag van de roeren, up en down in milimeters?

IMG_2404.jpg

Dat is in ieder geval meer dan genoeg. Ik heb volgens mij iets van 2-3cm up en down. Zorg ervoor dat als je de sticks neutraal hebt de roeren een paar mm omhoog staan. Anders wil de alulah de grond in duiken.

Tft scherm aan je zender bouwen

Hey Jongens,

Ik ben alweer een stukje verder met bouwen.
paar vraagjes...

1:> Moet de cam in de vleugel recht? of beetje naar beneden? of beetje naar midden wijzen?? wat is jullie idee hierover?

2:>Moet je een Prop in het beeld hebben?? is dat handig?? bedoel ik een klein stukje...dat je weet dat je prop draait??

3:> Hoe bevestig je het TFt scherm op je zender, zie mijn foto's dilema...haha, met beugels?? alu strips?? boren??? ty-rips??
Maken met Originele beugel?? is wel handig..kun je hem verstellen.

100_8074.jpg

Foto 2
100_8075.jpg

100_8076.jpg

Ik hoor het wel wat jullie ideen zijn....

@ Remy...Ik heb bytheway een klein ferriet ringetje op een oude grafisch kaart gevonden. die eraf gesloopt... zou ik die ook kunnen gebruiken??
of is die van jou groter?? does size matters??

groet Raymond

Ray je hebt de spullen in huis :D

Klasse man. Ik denk dat ik mijn schermpje eerst even op statief schroef (gaat prima).
Ben wel benieuwd naar de cam kijk richting. Ik heb mijn best gedaan om hem zo recht mogelijk naar voren te laten wijzen richting de vlieg richting. Leek me een goed idee. Nooit aan gedacht om dat hier even af te checken ( en had ook meer aan mijn koppie).

De camera heb ik gewoon recht gemaakt. Zodat tijdens elke vliegstand je evenveel grond en lucht ziet. Remy had bij die van hem de camera naar beneden gericht zodat je meer grond ziet. Dit is ook een goede oplossing maar tijdens het inverted vliegen zie je dan bijna alleen maar lucht.

Oke,..maar is het ook belangrijk dan dat je een stukje proppellor in het beeld ziet??? Zodat je weet dat hij draait? of is dit onbelangrijk, of vraag ik nou iets geks,,ahaha

gr ray

De camera heb ik gewoon recht gemaakt. Zodat tijdens elke vliegstand je evenveel grond en lucht ziet. Remy had bij die van hem de camera naar beneden gericht zodat je meer grond ziet. Dit is ook een goede oplossing maar tijdens het inverted vliegen zie je dan bijna alleen maar lucht.

Oke,..maar is het ook belangrijk dan dat je een stukje proppellor in het beeld ziet??? Zodat je weet dat hij draait? of is dit onbelangrijk, of vraag ik nou iets geks,,ahaha

gr ray

Als je met een propadaptor werkt, dus met een o-ring om de prop, dan kan het wel handig zijn iets van de prop in beeld te hebben. Zo'n o-ring wil nog wel eens stuk gaan. Maar een propeller in je beeld is natuurlijk wel wat minder mooi.

MVG. Robert.

@ Eric,

Ja, de Stuff eindelijk binnen van het weekend. Dus ben ik maar vandaag aan het knutselen gegaan, was toch geen mooi weer om te vliegen.
(Gister wel Bytheway)

Tft: Ja, kan ook idd op statief..maar ik dacht ik pak dit gelijk ff aan.
Ik was benieuwd hoe Remy dit gemonteerd heeft...(Foto?) :) :)

Cam: Heb ik nu ook idd gewoon recht in gesneden, Ik moest wel voor de carbon strip monteren. En heb de rest met hete lijm vast gemaakt.
Ik merkte ook dat het printje van de cam best wel een beetje warm word.
Hopen maar dat tie zo als tie vliegt genoeg koeling krijgt.

Ik zal ff een foto maken van hoe ik mijn tx in de vleugel heb.
Heb wel de originele tx van Spectrum erin gedaan, ff vd easystar af.
met satteliet voor verre ontvangst. Heb geen idee hoe ver hij eigenlijk kan.

word vervolgd...

Gr Ray;)

Ray je hebt de spullen in huis :D

Klasse man. Ik denk dat ik mijn schermpje eerst even op statief schroef (gaat prima).
Ben wel benieuwd naar de cam kijk richting. Ik heb mijn best gedaan om hem zo recht mogelijk naar voren te laten wijzen richting de vlieg richting. Leek me een goed idee. Nooit aan gedacht om dat hier even af te checken ( en had ook meer aan mijn koppie).

Ray, wat gebeurt er als je prop niet meer draait?
Wat dan gebeurt merk je toch vrijwel direct of denk ik nu iets geks ;)

Nope, heb een vaste adapter.

Zie mijn motor van HK, turnigy 2205.
100_8016.jpg

Maar thx voor de tip.
gr ray

Als je met een propadaptor werkt, dus met een o-ring om de prop, dan kan het wel handig zijn iets van de prop in beeld te hebben. Zo'n o-ring wil nog wel eens stuk gaan. Maar een propeller in je beeld is natuurlijk wel wat minder mooi.

MVG. Robert.

HAha, idd. eric, das waar , maar ik kan me indenken als je iets ziet draaien dat je dat zekerheid geeft dat je hem ziet. Ach ja, beginneling he...
Moet alles nog ontdekken, enzo kom je op de gekste dingen hahaha.

gr ray

Ray, wat gebeurt er als je prop niet meer draait?
Wat dan gebeurt merk je toch vrijwel direct of denk ik nu iets geks ;)

Nope, heb een vaste adapter.

Zie mijn motor van HK, turnigy 2205.
100_8016.jpg

Maar thx voor de tip.
gr ray

Is eigenlijk niet zo handig...als je propellerblad naar beneden staat tijdens landing is ie door midden of je motor komt van z'n motormount af...dan maar beter de prop in zicht zodat je kan landen met horizontale prop...net zolang doorstarten totdat de prop mooi horizontaal staat en wel rem via regelaar instellen.

MVG. Robert.

tx in de vleugel

Zie hier de cam in vleugel. Heb hem met stukjes EPP vast gelijmt met hetelijm. Tx van Specktrum erin met sateliet.

100_8080.jpg

en hier de metal gear servo's (13 gram) met zelf gemaakte wat langere heveltjes. Stuurstangen zijn van stukjes gebogen ijzer 1mm en stangetje koolstof 1,5mm.
Zoals je ziet op de foto had ik ze eerst meer naar achteren, maar goed op de foto van Hugo gekeken en hij heeft ze nu ook zoals ik ze nu heb.
Ik heb ook gekozen voor de servo's bovenop ivp onder op plat zoals remy heeft.
KWeet eigenlijk niet waarom maar deze handeling vond ik makkelijker en lijkt mij iets steviger.
vandaar...deze optie.
100_8081.jpg

Laatst bewerkt:
Is eigenlijk niet zo handig...als je propellerblad naar beneden staat tijdens landing is ie door midden of je motor komt van z'n motormount af...dan maar beter de prop in zicht zodat je kan landen met horizontale prop...net zolang doorstarten totdat de prop mooi horizontaal staat en wel rem via regelaar instellen.

MVG. Robert.

Ik gebruik gewoon een prop meenemer met propsaver (elastiek), dat gaat altijd goed (bij mij tenminste).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Super Alulah & Ursus

Even voorstellen mijn twee nieuwe (fpv)-modellen.

-De Super Alulah is iets anders geworden dan oorspronkelijk. (zie 163).
Het rompje is wat ruimer gemaakt voor een wat krachtiger setup.
De proefvlucht verliep prima al had ik nog niet de juiste motor binnen.
Met een Blue-Wonder motortje van 24 gram was het een acrobatisch kistje.
In de vleugels een lint met ledjes voor de nacht vluchten, niet bevordelijk voor fpv maar wel leuk. De propellor is alleen voor de show anders leek het zo kaal.

-De Ursus (Latijn voor "beer") maar is ook is ook de naam van een Poolse tractor.
e9sP_ShoATg[/media] - ‪lanz Bulldog und URSUS C45 beim Stamm schleifen / ziehen / schleppen / pull‬‏
Als het moet kan hij een liter pak melk omhoog brengen.
Oorspronkelijk een pusherprop model maar ik had altijd al een tweemotorig vliegtuig willen hebben en dat is dit nu geworden. Later kan er ook nog een derde motor bijkomen -2 liter melk-. Het is een groot model > 2 meter maar ondanks zijn robuuste uitstraling is het toch een aardige zwever. Door zijn forste frontale oppervlak is de topsnelheid niet heel hoog maar hij gaat wel door. 5000mAh is een goede hoeveelheid lipo en was goed voor 30 minuten vliegtijd.
Het bouwen kost de nodige tijd maar het model is goed en slim ontworpen door Marek Rokowski. Interesse?: URSUS - the new FPV plane - RC Groups

Beide modellen worden fpv kistjes, filmpjes volgen.
groetjes FransBr (SpongeBob)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooıe vloot zo Fransbob.
İs dat groene nıet lastıg te vınden ın hoog gras.

İk wıl ook weer knutselen Boehooo!

Nondeju! Wat een gaaf apparaat die Ursus:). Zo nageschildert van de foto, of leveren ze hem gewoon zo? Ook is je Alulah erg mooi geworden frans! Iedere keer groene handjes als je hem vastpakt? Of valt het mee?

Mooi mooi.

Ray, de servo's kun je inderdaad overal plakken. Ik koos onderop, omdat daar de romp stopte. De servo's zitten er direct achter, en dus resulteerd het weer in minder drag.
De camera's heb ik altijd naar beneden gericht staan. Ik bedoel, ik vind de grond interessanter dan de lucht:rolleyes: Ook gaat oriënteren makkelijker zo, omdat je simpelweg méér ziet. Je kunt je kistje ook naar beneden duwen, alleen doen beginners dit niet gauw omdat ze de handen al vol hebben aan alles omtrent FPV.
Het schermpje even monteren met een alu lipje die je klemt om je beugel van de zender. van een FF7 zit hij hoger. Ik ben niet thuis, dus kan geen foto maken:(. We moeten dus weer vliegen samen;). Monteer hem inderdaad eerst even op een statiefje, dat werkt prima in het begin. Daarna kun je het jezelf gemakkelijk maken met het schermpje op je zender schroeven.

Die ferrit uit je comp is prima als je hier 10 á 15 keer je plus draad doorheen kan wikkelen.

Ursus

Alulah
> Rob; İs dat groene nıet lastıg te vınden ın hoog gras.
> Remy; Iedere keer groene handjes als je hem vastpakt? Of valt het mee?

Ha, ik gebruik fluoriserende spuitbusverf (praxis) waar zelfs het fototoestel moeite mee heeft.
Op wit depron geeft het haast uitzichzelf licht dus dat zoeken in het gras is niet zo heel moeilijk.

Ursus
> Remy; Zo nageschilderd van de foto, of leveren ze hem gewoon zo?

Niet erg origineel, ik weet het. (basis is gewoon wit depron)
Maar ik vond het kleurschema zo mooi dat ik het gecopieerd heb.
Zo'n 80 gram zwaarder geworden maar geen probleem voor de Ursus.

groet FransBr

Laatst bewerkt:
Back