Super Decathlon 1:4

Ik heb een Hyundai Trajet; als je daar wat in neerklapt dan past zo'n beetje alles er in! :p

(Bv. de romp van een C-130, ooit?)

jan.

Zo voor 1 vleugel is de versteviging af:
dec52.jpg

Nu vleugel 2 nog even en dan alles op de kist monteren en uitmeten voor de definitieve bevestiging.

Is het niet een manier om het op de zelfde manier als op de husky te doen, Wat mischien mooier is.
Inslagmoer in het triplex en dan met een m3 vast schroeven

Is het niet een manier om het op de zelfde manier als op de husky te doen, Wat mischien mooier is.
Inslagmoer in het triplex en dan met een m3 vast schroeven
Dat is deze manier ook ;-)

Vandaar ook dat als de plaatjes tzt af zijn ik de vleugels ga monteren en uitmeten op de kist.
Dan de struts eraan en bepalen waar ze vastgezet moeten worden.
Dan de inslagmoeren erin en vastlijmen en dan de verstevigingsplaatje vastlijmen.
De vleugel netjes afwerken en bespannen maar :D

Okee, bij de husky zit er een alu stripje in, die onder een hoek (richting de romp) in de vleugel zit geschroeft.

En het zat dan met quicklinks maar die heb ik vervangen.

Gaat lekker zo, maar normaal gaat het sneller :D
Dit zijn we niet gewent

Okee, bij de husky zit er een alu stripje in, die onder een hoek (richting de romp) in de vleugel zit geschroeft.
Dit is ook de beste manier om de krachten te verdelen.

Maar de struts zijn bij deze kist niet 100% een must (zeg 25% maar) dus ik hou het simpel.

Tja, vandaag vrij maar de kleine wordt nu net wakker dus qua bouwen heb ik pas in de avond weer even tijd.
En er zijn steeds wat zaken van het huis die er tussen door komen.

Dus ja, het ging allemaal wat sneller, maar zo rustig aan gaan we steeds weer een stapje verder.

Nog mooier: struts maken waarvan je de lengte kunt instellen!
Mhhh, wat is de toevoegende waarde daarvan?
Als de vleugelstelling eenmaal bepaald is hoeft hier niet meer aan afgesteld te worden.

Mijne zijn inderdaat verstelbaar.
Ze zijn gemaakt van een verenstaal en daar aan het uiteinde soldeerhulsen.
aan die soldeer hulsen een soort van quicklinks(met m3 schroef niet geklikt)

Daar omgeen zit balsa.

Hier een klein tekeningetje

175478765f695e32.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, zo kan ook maar die stel je verder niet meer als je ze eenmaal op de goede stand hebt staan.

Mijne worden dus gewoon fixed ;-)

Zo de richtingsroer aansturing behoeft ook enige aandacht.

Zo zat het (let op de kabel door de onderste gleuf):
dec53.jpg

En zo zou ik het willen hebben:
dec54.jpg

hee Hans, stuur je adres nog eens per PB dan gaat er maandag een pakketje weg :-)

Goed komen gaat het zeker een keer, vandaag wat minder ivm de verjaardag van de vrouw maar morgen weer wat rommelen hoop ik.

Zo de richtingsroerkabeldoorgangen zijn verplaatst.

Ja jullie lezen het goed verplaatst, alles in deze ARF zit zo "goed vast" dat je het met een licht druk zonder beschadigingen kan verwijderen.

De orginele licht aangepast en verder naar achter en onder geplaatst:
dec55.jpg

Back