Super Decathlon 1:4

Dank je Teus.

Heb ook nog een tijdje aan deze zitten denken:
aca-aurora.jpg

Maar die Rode trekt me toch meer :-)

Hou het bij de rode Berto, :yes:

Blauw is zo "neutraal" in de lucht, de rode "spreekt" meer vindt ik.

Gr. teus

Na vandaag zal ik wel moeten overhaulen.

De eerste vlucht was meteen de laatste, vorige keer zei ik al dat ik hem niet meer zou vliegen maar vandaag moest het even.

Naja, de motor viel uit door een waarschijnlijk te krap afgestelde Kill-Switch, dit resulteerde in een landing in de hei waarbij de staart zodanig tordeerde dat de bespanning op de romprug scheurde.

Als met al had ik er nog wel mee kunnen vliegen (afgezien van de gebroken prop) maar dat gaat nu niet meer gebeuren.

Dus binnenkort het opknap en aanpas verslag :-)

Zo nu de 337 en de Twin Comanche van de bouwtafel zijn.

En de Calmato voor even ook weer vliegbaar is ;-)

Heb ik weer wat tijd voor de vele andere liggende projecten :-)

Hier 2 foto`s van de schade van mijn Super Decathlon van de laatste keer:
dec44.jpg

dec45.jpg

We gaan dus binnenkort de hele kist maar eens kaal trekken.........

Pijnlijk zo'n gebroken Mejzlik, die voel je in je portemonnee.....

Grt.

Wat is er eigenlijk met de Decathlon gebeurd? Toch geen inverted landing he? :P

@ Jan,

De Hercules zal 1 dezer dagen naar het bouwhok verschuiven (de vleugels althans) en dan krijgt tzt elke motor een eigen servo zodat de Herky begin 2008 gemaidend kan worden :-)

@ Alex,

Yep, is niet leuk. Nu zat deze prop gelukkig bij de kist toen ik hem kocht en hij was eigenlijk aan de kleine maat.
Zou nu dus direct een mogelijkheid hebben om de goede maat te monteren.

Waarschijnlijk alleen geen Mejzlik, daar ik de 3 blads alleen gebruikte voor het watervliegen en voor die paar keer vindt ik dat net even te gortig.

@ Henri,

Tja, was lekker aan het vliegen, trok de kist vertikaal en liet hem terugglijden.
Ik deed het gas dicht maar waarschijnlijk stond mijn Kill-switch iets te krpa waardoor de ontsteking werd afgezet.

Was te ver van het veld verwijderd om veilig terug te komen dus het werd een landing in de hei.
Tijdens deze landing hapte het landingsgestel in een heidestruik, de kist draaide om het wiel en op zijn neus, sloeg met de linkervleugel tegen de grond waardoor het gewicht van de staart zover doorzette dat deze de staart tordeerde en de bespanning scheurde :-(

Ach het was mijn straf had de keer daarvoor al gezegd dat ik de kist niet meer mee zou nemen en hem zou gaan opknappen ;-)

Overhaul is begonnen

Zo het kaal trekken is begonnen.

kwam meteen al weer 2 leuke dingen tegen:
- 1 richtingsroer kabel liep onder een spant door ipv eroverheen,
- 1 stabilohelft achterligger was gebroken maar door de bracewires stevig op zijn plaats gehouden.

De romp is al redelijk kaal:
dec46.jpg

Berto,
Je bent al aardig tekeer gegaan zie ik.
Best wel een goed idee van je om hem te overhalen.
Zo komen de verborgen gebreken of schades naar boven om die te herstellen.

Mvgr hans

Ik moet wel, want eind April moet ie weer klaar zijn en het lieft veel eerder want er moet mee gesleept worden.

Aan de overhaul ontkwam ik eigenlijk niet maar ik heb al meerdere gebreken ontdekt zoals een aantal losse lijmnaden.
Zowiezo is ook bij deze ARF weer erg spaarzaam met lijm omgesprongen dus alles gaan we even nalopen en rupsen :-)

Verder net hoogte- en richtingsroer kaalgemaakt, morgen eens kijken of ik aan de vleugels toe kan komen.

berto,, heb je nog een sleep model nodig,, ik wil me ook wel op overen,,
Ik sleep hem dan wel omhoog :D

Grt.

Hee Raymon,

nee thanxs, wij hebben ook nog een sleepkist staan met 25cc Saito ervoor (moet alleen nog even een ontkoppelservo inbouwen).

Maar slepen in deze dagen doen ook wij weinig dus totdat deze overhauld is redden wij ons wel :yes:

Hee Gijs,

dank je hopenlijk over 2 maanden weer kompleet inzetbaar................

Hee Berto

Joey aan het bouwen geweest. Hij heeft aardig kunnen oefenen met de sinterkerstdagen.
Nu weer snel verder bouwen hoor anders kan ik er niet achter hangen.
Of nog veel belangrijker dan kan je niet watervliegen.

Succ6 Onno

Hee Onno,

het gaat niet hard nog maar het gaat wel, voor het watervliegen moet ik hem zowiezo af hebben maar dat zou zeker moeten lukken.

Alles eerder is meegenomen.

Toch maar eens de andere sleper sleep gereed maken???

Haai

Anders moeten we een sleephaak verzinnen voor de Big Lift die is ook bijna klaar.
Misschien zaterdag wel als ik langs kan komen.

Groetsels Onno

Back