@ Jan,
De
Hercules zal 1 dezer dagen naar het bouwhok verschuiven (de vleugels althans) en dan krijgt tzt elke motor een eigen servo zodat de Herky begin 2008 gemaidend kan worden
@ Alex,
Yep, is niet leuk. Nu zat deze prop gelukkig bij de kist toen ik hem kocht en hij was eigenlijk aan de kleine maat.
Zou nu dus direct een mogelijkheid hebben om de goede maat te monteren.
Waarschijnlijk alleen geen Mejzlik, daar ik de 3 blads alleen gebruikte voor het watervliegen en voor die paar keer vindt ik dat net even te gortig.
@ Henri,
Tja, was lekker aan het vliegen, trok de kist vertikaal en liet hem terugglijden.
Ik deed het gas dicht maar waarschijnlijk stond mijn Kill-switch iets te krpa waardoor de ontsteking werd afgezet.
Was te ver van het veld verwijderd om veilig terug te komen dus het werd een landing in de hei.
Tijdens deze landing hapte het landingsgestel in een heidestruik, de kist draaide om het wiel en op zijn neus, sloeg met de linkervleugel tegen de grond waardoor het gewicht van de staart zover doorzette dat deze de staart tordeerde en de bespanning scheurde :-(
Ach het was mijn straf had de keer daarvoor al gezegd dat ik de kist niet meer mee zou nemen en hem zou gaan opknappen ;-)