Super Decathlon 1:4

Heb je er wel eens aan gedacht dat de lus dubbel is :roll: en dat het daarnaast ook vaak handig is als je de kabel kunt zien

Groeten Huib

Zo m`n nieuwe rolroerservo (2 stuks Hitec HS645MG) zijn binnen en meteen maar eens even gemonteerd.

Ik had ook 2x een alu servo arm voor de Hitecs erbij betseld maar de passing hiervan vondt ik nog teveel speling hebben dus die zijn maar in m`n servoarmenbakje beland en ik heb de bijgeleverde servoarm gebruikt.

Ik had ondertussen ook de standaarduitslagen van het model op internet gevonden en die heb ik even onder een schakelaar gezet.
Zelf vlieg ik met 1,7x grotere uitslag maar ik zal eens kijken wat de kist doet met de aangegeven uitslagen (ik hou persoonlijk wel van "gevoelige" kisten).

Dus nu kunnen we veilig de kist eens op z`n max gaan testen :D

Ik heb ook de SB-10 zwever van Onno thuis liggen, die moet even afgesteld worden en dan zouden we in principe een keer kunnen gaan slepen :lol:

Ik heb inderdaad hetzelfde, gevoeligheid in de kist is lekker. Als je een ons moet staan poken om een normaal circuitje te vliegen wordt het vervelend.
Gaat dus lekker zo :lol:

Danny Mulders zei:
Huib zei:
Heb je er wel eens aan gedacht dat de lus dubbel is :roll:

maar het deel van de lus welke aan de sleephaak zit is toch enkellijns, waardoor je dus dat dubbele voordeel niet heb, of ben ik nou gek?

Dat zou ik niet willen stellen, maar... :wink:

De trekkracht in de draad is nooit meer dan de helft van de kracht aan het touw.

Groet Huib

hallo allemaal

Ik kijk al een tijdje mee op deze (wonderschone) forum.
Heb zelf een decathlon va 1.5m van de firma Staufenbiel (2tm), met zelf gemaakte drijvers die het morgen waarmoeten maken en zien of mijn creatie vliegt.
het verdiend geen schoonheids prijs maar dat mag de pret niet drukken.
Ben van plan om deze zomer te kunnen vliegen met de Decathlon van

sorry foutje

ik wilde (zeggen) de Decalon van Lindinger met een spanweite van 2340mm met een 3W 70i motor lijkt mij voldoende.
Ziet er goed uit zoals eerder in dit forum beschreven
groeten klaas (avio-eelde)

Hee Klaas,

Die Super Decathlon van Lindinger is dezelfde als deze Super Dectahlon :yes:

Een 70cc lijkt mij meer dan voldoende en zelfs een beetj eoverkill, ik vlieg hem met een 35cc en daar vliegt ie al zeer lekker mee.
Ze geven een 50cc`er als max op, ik denk dat dat ook nog redelijk in de kap past wat bij een 70`er al bijna niet meer mooi lukt.

Berto
Wat zijn de maten onder de kap.
en de hoogte van de romp mbt. proppeller.
De motor is 152mm lang

Dat zou ik je zo niet even kunnen vertellen, het model staat op m`n werk :-(

ik heb een decatlon van 1m93cm geel groene ik zoek een motorkap :lol:

Ronnie bedoeld deze foto's denk ik
Herschaaldekopievansintt009.jpg
Herschaaldekopievansintt006.jpg

groeten kl@@s

Back