Super Decathlon 1:4

Zoals verwacht 0 storing gister.

Ben toch bang dat het frame van de drijvers de storing veroorzaakte, bij de volgende watervlucht eens in de gaten houden.

hoe dat dan...
alles zat toch vast gesoldeerd... (geen storing dan eigenlijk te verwachten van die kant toch??)
of hebben de kabels misschien de storing veroorzaakt??

Ik weet het ook niet :roll:

Gaan we de volgende keer tijdens een testrun weer eens nader onderzoeken.
Wie weet is het dan ook wel weg nu ik alle kabels etc. beter gemontenteerd heb.

We zullen zien :wink:

Na alles dus verlegt te hebben en nagekeken heeft deze kist al weer een aantal vluchten achter de rug waaronder de schaalmeeting in Oss natuurlijk.

Storing is nu 0 komma nul, nergens last van geen enkele tik kunnen ontdekken.

Het hele weekend top gevlogen met op zondag 1 dead stick landing door een losgeschoten onstekingsakku :oops:
De kist vloog heerlijk en met verticaal gaan 0 probleem.

Op het dode punt gas dicht en de kist laten vallen, toen is waarschijnlijk de ontstekingsakku losgeschoten en de motor nokte ermee.

Nog hoogte zat dus rustig een rondje gedraaid en op het veld neer gezet, meteen Onno de helper erbij en starten maar helemaal niks.
Vreemd, zeer vreemd, even in de romp kijken en tata een loose akku, beter vastzetten, starten en vliegen maar weer :D

Jaja, we hebben gister voor het eerst gesleept:
BosModelAir sleep maiden

Zie hier voor het hele verhaal:
BosModelAir 1ste sleepervaring

En hier wat sleepfoto`s:
zweefmaiden1.jpg

zweefmaiden2.jpg

zweefmaiden3.jpg

zweefmaiden4.jpg

zweefmaiden5.jpg

zweefmaiden6.jpg

zweefmaiden7.jpg

zweefmaiden8.jpg

zweefmaiden9.jpg

In totaal hebben we gister 11 sleepstarts gemaakt.

De Super Decathlon wordt de laatste tijd lekker misbruikt.

Dat geeft ook wel eens schade zo heb ik gister tijdens m`n eerste vlucht bij 1 landing m`n landingsgestelblok los gevlogen.
Ik wilde te langzaam en dat werdt afgestraft, is me al eens eerder gebeurt maar dan zonde schade.
De kist viel nu ineens weg en kwam wat te hard op de wielen en toen op z`n neus.
Zag meteen al dat het landingsgestel minder vastzat dan het zou moete dusmaar wat lijm er tussen laten lopen.

Na wat drogen was het net goed genoeg om te kunnen vliegen dus steedsa maar wat zachte landingen maken.
Desondanks toch nog lekker aan de gang geweest en zelfs nog wat sleepjes gedaan ;-)

Nu maar eens kijken of we het kunnen verstevigingen voor de komende keer, maar hij moet wel heel blijven voor de watervliegmeeting.

zwever1.jpg

zwever2.jpg

zwever3.jpg

zwever4.jpg

Ha Berto,

Er is maar weinig wat jij op modelbouw gebied nog niet gedaan hebt he
Ziet er mooi uit :yes:

Greetz, Ralf

Ach het houdt je bezig he...........

Je moet alles een keer gedaan hebben, het zweven zelf is niet leuk maar het slepen wel.
Onno is dan ook steeds snel beneden om er weer achter te gaan hangen :D

"Mooi" is het nog niet maar wie weet leren we het nog een keer ;-)

Laat Teus nou als het goed is vandaag de tekeningen van een parajumper op de bus hebben gedaan ;-)

Dus als het goed is ligt ergens komende dagen die tekening op m`n werk en dan zullen we tzt eens een parajumper gaan fabriceren :D

Hier ook nog even een filmpje met de maiden van de zwever erachter:
Zwever maiden 3min 49sec / 10mb

De kist staat nu op m`n hoobykamer om de landingsgestelbevestiging "even snel" te repareren.
En dan eind augustus gaan de drijvers er alvast onder omdat even goed af te stellen voor de watervliegmeeting :D

Berto zei:
Laat Teus nou als het goed is vandaag de tekeningen van een parajumper op de bus hebben gedaan ;-)

Dus als het goed is ligt ergens komende dagen die tekening op m`n werk en dan zullen we tzt eens een parajumper gaan fabriceren :D

Ja, ja, zit op de bus maar lichting van vadaag was al geweest dus wordt wel maandag dat hij er is. :wink:

:thumbsup:

geeft niks heb voorlopig toch weinig tijd voor andere projecten (alhoewel :roll: ).

Zo de Super Decathlon zou weer tegen mijn soms beroerde landingen moeten kunnen.

`t was al een oude klacht de vorige eigenaar heeft het landingsgestel er diverse malen onderuit gevlogen en nu was het hier of daar wachten tot het mij zou gebeuren, de bevestiging werd steeds wat slapper.

Maar nu zit er zoveel lijm in dat het zwaartepunt aangepast moet worden ;-)
Vat ook wel weer mee hoor.

Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om de wielkappen te verwijderen voor de grote reparatie/overhaul.
En om het landingsgestel goed om te monteren waardoor de wielen 1,5cm naar voren verschuiven (zat verkeerd om sinds de aankoop, wist ik wel maar je kent het hé).

Nu de kist steeds meer misbruikt wordt komt ook steeds de gedacht voor ee overhaul komende winter steeds verder naar boven.......

Mhhhh, eerst maar eens de watervliegmeeting,
dan 1 weekje weg,
dan inpakken,
dan verhuizen,
dan beetje de hobbykamer opbouwen,
en dan............
dan..................
kan ik hier misschien aan beginnen :roll:
(zal tzt best wel weer wat andere projecten tussendoor komen :lol: )

Vandaag envelop van MVVS binnen gekregen met hun kleinste en goedkoopste uitlaat voor mijn MVVS 35.

Komende week eens kijken wat voor een herrie dat ding maakt en of er wat toeren mee te winnen zijn (m.a.w. dat mijn eigenbouw uitlaat teveel smoort :-( , maar wel heerlijk stil is :-) )

We zullen eens zien.

Berto zei:
Vandaag envelop van MVVS binnen gekregen met hun kleinste en goedkoopste uitlaat voor mijn MVVS 35.

Komende week eens kijken wat voor een herrie dat ding maakt en of er wat toeren mee te winnen zijn (m.a.w. dat mijn eigenbouw uitlaat teveel smoort :-( , maar wel heerlijk stil is :-) )

We zullen eens zien.

Die moet wel heel klein zijn als die in een envelop past. :lol: :lol: :lol:

Mvg Johan

Berto zei:

moet je even zeggen welke tekening dat is.
wij hebben ook nog wel wat liggen en kunnen nu zo'n beetje wel vertellen wat wel en niet werkt.

zaterdag wedstrijd in duitsland dus we zullen de spullen maar weer klaar gaan maken....

De "oude kill-switch" had de geest gegeven,
zowiezo was dat een omslachtige manier met een extra servo en schakelaar.

Nu wordt de Kill-switch gewoon bediend door de servoarm die een micro switch bedient.

Komende woensdag even kijken of dit nog storing met zich meebrengt en dan wordt na woensdag de kist omgebouwd tot de waterversie voor de meeting :-)

Zo dat werkt perfect, gister een aantal vluchten gemaakt en de kill-switch werkt prima.
Ook nu een betere route gevonden voor de rolroerservodraden zodat hier geen storing meer op ontstaat.

Tevens gisterochtend een adapter gedraaid op de draaibank om een spinner te kunnen montere wat de kist weer wat meer "af" maakt.

De eigengedraaide adapter en met de spinner erop:
dec41.jpg

dec42.jpg

De eenvoudig geplaatste kill-switch:
dec43.jpg

Dit wordt voor 99% de nieuwe striping (nadat de kist kompleet aangepast is :lol: ):
schema0.jpg

schema1.jpg

schema2.jpg

schema3.jpg

Back