Super Decathlon 1:4

We gaan momenteel langzaam maar gestaag verder :D
dec114.jpg

dec115.jpg

dec116.jpg
 
Hee Onno,

ruimte voor de Piper Cub is er al, als jij hem nu even bespanklaar maakt .
(dan kan ik in die tussentijd nog een aantal kisten vliegklaar maken ;-) )


@ Raymon,
ehhh, reken maar op van niet ;-)
Eens stoel erin, en een leuk dashboardje ooit eens en dat is het dan ook wel ;-)
 
Jij gaat erg hard met die kist Berto!:thumbsup:
Als je zo door gaat dan haal je het ruim voor de geplande vliegdatum dat ie weer de lucht in gaat.

Mvgr hans
 
Nou RUIM......

2 april is toch alweer over 2 weken, moet zeker kunnen dus ga er ook voor.

Wel baal ik een beetje dat ik de motorkap nog niet binnen heb, dinsdag maar eens even kijken wat er gebeurt is met m`n pakketje :-(

Maar moet allemaal wel lukken, voor de 26ste april zowiezo :yes:
 
Zo op de cockpitruit en de ruit bovenop de romp na zitten de overige 4 ramen vastgelijmd.

Het wordt nog wel wat.
 
Ik bedoelde eigelijk de voor ruit. ik persoonlijk vind het jammer dat het bruine over het witte loopt.
 
dec117.jpg

+ aan de rechterzijde de ontvangerschakelaar en linkerzijde de ontstekingsschakelaar ingebouwd in het zwarte gedeelte.
 
Na er al een paar avonden tegenaan te hikken omdat zonder je zo lekker overal bij kunt toich maar de knoop doorgehakt en de voorruit en bovenste ruit vastgezet.

Als het moet kan het er nog af maar dat is niet de bedoeling, over de voorzijde van het ruitje komt nog een strook oracover net als ik dat op de zijkanten heb gedaan.

De deur en het opklapbare raam gaan wel als laatste vast worden gelijmd.

dec118.jpg


Wat moet er nu nog gebeuren:
- tank monteren + aansluitingen,
- ontstekingmonteren,
- uitlaat hangen,
- rolroerstangen maken (zit als het goed is in het pakje van Lindingen :-( ),

En dan is de kist eigenlijk vliegklaar.


Wat er verder nog gaat gebeuren is:
- drijvers even passen (voor de 26ste april),
- waterroeroptrekservo koppelen aan de waterroeren en testen (voor de 26ste april),
- motokap kaal maken en spuiten (er komt een nieuwe op maar uis nog niet binnen :-( ),
- wielkappen repareren en spuiten,
- nieuw landingsgestel op de kop zien te tikken (moet voor Oss gebeuren).

En dan zou die echt helemaal klaar zijn.
 
Zo vanavond weer eventjes wat aandacht aan de Super Decathlon besteed.
De ontsteking en uitlaat zitten nu ook.

Op het pakketje moet ik blijkbaar nog even wachten dus de remaiden is waarschijnlijk zonder motorkap :-(
 
M`n pakketje is terecht.

Nou terecht, heb van Lindinger reaktie gekregen dat het adres van de vliegschool onbekend is en daardoor ligt het pakketje al vanaf 8 maart !!!!!! op een verdeelstation ergens in Hilversum.

Nu maar eens kijken of ik zover kan komen dat de TNT mij precies kan vertellen waar het pakketje ligt en of ze het kunnen opsturen danwel dat ik het kan afhalen.

Grrrr, 2de keer dat de vliegschool ineens onvindbaar is :mad:
 
Woensdag een re-maiden zou haalbar kunnen zijn.

Ik hou nog even een slag om de arm en vooralsnog geven ze veel wind op maar met een beetje mazzel kan de kist wel even gevlogen worden.

Wel zonder motorkap :cry: maar die hoop ik voor de 26ste wel gereed te hebben.


Ondertussen dus wel wat werk verzet:
- de motor en uitlaat opgehangen,
- de ontsteking geplaatst,
- gas servo afgesteld,
- voorzijde cockpitkap met een strook oracover bespannen,
en de deur en het raam definitief vastgelijmd.

Net de kist even in elkaar gehad en tot de volgende conclusie gekomen:
- de staart moet nog een fraktie getordeerd worden :roll:
- het zwaartepunt ligt veelste ver naar voren (en dat nog zonder tank.....) :-( .

Heb ik de richtingsroerservo een eind naar achter geplaatst, gasservo voorin en dan nog klopt het niet.
Zelfs met m`n zware waterroeroptrekservo op zijn plek (die wilde ik eigenlijk niet altijd aan boord hebben), en daar direct voor de onstekings- en ontvangerakku en dan kom ik nog niet lekker uit.

Wat heb ik uit de staart gehaald waardoor hij zo neuslastig is geworden?????
Bij mijn weten niets.........

Naja, voor de ontvangerakku kan ik nog een wat zwaardere nemen dat scheelt al weer iets.
En het zwaartepunt kan wel iets naar voren voor de eerste vluchten.

Moet alleen daarna wel even kijken hoe ik het een of ander definitef kan gaan invullen.

Maar zoals ik al zei zou ik op zich woendag een remaiden moeten kunnen maken.


Ik hou jullie op de hoogte :-)
 
Wat heb ik uit de staart gehaald waardoor hij zo neuslastig is geworden?????
Bij mijn weten niets.........

Fijn dat je er bijna bent!
Ik hoop dat je woensdag dan geschikt weer krijgt :)

Enneh... Als je niets uit de staart gehaald hebt, is er dus gewicht bij gekomen voor je CoG...

Ben benieuwd naar een foto van een overzicht van de hele opgeknapte kist ;)

Groetjes,
Kim
 
Hee Kim,

voor het zwaartepunt is eigenlijk ook niets gebeurt.

Het enige wat i kkan bedenken (en wat waarschijnlijk ook zo is) is dat ik altijd met een wat verder naar voren liggend zwaartepunt heb gevlogen.

Dit heb ik namenlijk verandert achter het zwaartepunt:
- richtingsroer servo +/- 10 cm naar achter,
- op de plaats van het richtingsroer ligt nu een zware zeilservo,
(dit alles ligt +/- 15cm achter het zwaartepunt).

Voor het zwaartepunt is er dit verandert:
- gasservo is van +/- 5cm achter het zwaartepunt naar 5 cm ervoor verhuisd,
- de motorkap heeft wat minder openingen dus iets meer gewicht.

En dat was het, niets dus wat zo`n groot verschil teweeg kan brengen mijn inziens :roll:


Naja, met de 2 akku`s naast de lierservo kom ik redelijk uit, in het ergste geval moet er een klein beetje lood ergens achter in de romp geplakt worden.

Eens kijken of ik alles top kan krijgen voor woensdag.
 
Back
Top