Supercat V2 BOUW FASE *begint ergens op te lijken 17-5-06

bootdef4la.gif

de laatste tekening versie

er was iemand die mij gevraagd had voor de tekening ik heb diegene toegevoegd @ msn,, aangezien de tekeningen nog steeds niet 100% zijn

@boatfreak
steek is een schroevendraaier in de romp van je boot met epoxy,, *get the point :wink: of met houtlijm,,

en balsa is voor mijn gevoel net schuimhout,,, kan het 90 graden buigen :|

Cheeta zei:
en balsa is voor mijn gevoel net schuimhout,,, kan het 90 graden buigen :|

daar doel ik op :wink: ik zou 'm gewoon van triplex maken (of misschien van een stukje epoxy/printplaat, doe ik zelf altijd) "better safe than sorry"

mzzls...........Daniel........... 8)

Weet niet of U al een schroef-as heeft, maar Gundert maakt assen waar de motorsteun al aanvast zit, gebruik ik ook altijd. Werkt super. En gewoon op een balsa plankje monteren en bovenop een plaatje triplex voor extra stevigheid al is het niet echt nodig. Heb ook gewoon zonder triplex versteveging gevaren. Oja en de assen (meeste) hebben glijlagers, dus minder weerstand, wordt de motor ook niet zo warm.

groetjess Jon

ik heb nog geen as maar de bedoeling is om voor een simpele flex as te gaan met messing omhulsel met glijlagers. en een koppeling

bdlogoboot8yr.jpg

het logo is ook al af 8)

ben nu bezig met uitknippen van de mallen om morgen te beginnen met snijden van het balsa en misschien zelfs al te lijmen :D

alleen iemand die nog een bedrijfje weet wat goedkoop stickers kan maken??

nu wordt de V ook wat duidelijker :wink:

het model zelf is afgeleid van de supercat m-1 hernoemd naar v-1

a vanwege mijn bijnaam bij vrienden *veenie en b dus van wege het logo

en toen werd het in ene een wel wat ander aanzicht,, wordt tog nog best groot voor het gezicht :P

frame001small2ml.jpg

frame002small1pc.jpg

frame003small5ub.jpg

waar doel je precies op?? wat zou schuin moeten zijn?? grootste afwijking die ik heb kunnen vinden is 1mm,,,

helaas brak net bij het schuuren 1 zijspant stukje af :cry:

maar gelijk weer ff een vraagje,,, ik heb nu isolatieschuim thermoflex ofzowiets,, bestaat uit allemaal kleine luchtkamertjes is dat geschikt als drijfschuim?? volgens mij wel namelijk??

Het lijkt of de haakse hoeken niet haaks zijn. Ik weet niet of ie al gelijmd is maar anders moet je ff een ''bouwplank/mal'' maken waar je hem op inelkaar lijmt. Hierdoor weet je straks zeker dat je rompje recht is en niet krom gaat trekken.

heb getest @ glas water met 10 sate prikkers,,,

2 uur lang ging gewoon goed *1 cm² met 10 sate prikkers die zinken

Cheeta,

Dat ziet er gaaf uit :wink:
Ook je ontwerp is design in mooi!

Nick 8)

wow anders krijg ik ff gratis carbonvezel mee :shock:

dus het zwarte op de tekening wordt nu dus carbon :D

Ziet er goed uit cheeta, wat voor motor ga je erin leggen

ow waar krijg je gratis carbon, ga ik ook even wat halen

de motor die erin komt is van team orion trekt 25A continue,, 250A piek,, 250W vermogen 35000 rpm belast, 7,2V

accu is nog twijfel geval zag mooie gp 3300 accus liggen voor 35 euro per 6,,,

motor en regelaar kunnen 7 cellen aan,, helaas de lader niet,, aangezien het een delta peak is,, maar goed eerst maar is afbouwen en carbon netjes erop zien te krijgen later ;) en het was @ bosch polyester in mijdrecht maar denk niet dat die het nog 1x doet aangezien het toch even 45 euro is wat die weg gegeven heeft,,, en sprak toevallig de eigenaar,, en is beetje op rare manier gelopen ;) maandags waren ze dicht heeft de buurbedrijf / vriend van de eigenaar van bosch gebeld waarneer die weer open was want hij was ziek de eigenaar,, dinsdag was die weer open, epoxy en glasvezelmatten gehaald,,,

glasvezelmatten bleken veelste zwaar *450gram/m²

vandaag terug gegaan gevraagd om om te ruilen voor 45 gram/m² had die niet en toen kreeg ik dus die gratis carbon toen ik vertelde dat het voor een modelbouw boot was :D

om nog even terug te komen op het schuim dat ik gebruik

Thermaflex levert een compleet gamma beschermings- en verpakkingsprofielen onder de naam Profoam. Profoam verpakkingsprofielen worden geproduceerd volgens het extrusieproces, wat een goed controleerbare Profoamen reproduceerbare kwaliteit waarborgt. Profoam profielen worden geëxtrudeerd als hoogwaardig polyethyleenschuim met gesloten celstructuur. Deze grondstof is één van de meest milieuvriendelijke kunststoffen; geproduceerd zonder (H)CFC’s en 100% recycleerbaar in ons productieproces.

lijkt mij dus wel geschikt???

jups, lijkt mij inderdaad ook geschikt, er staat 'gesloten celstructuur', dan neemt het dus slecht water op. En dat moet je hebben :P

grtz jurriaan

gesloten cel structuur betekent in mijn ogen dat het helemaal afgesloten is dus dat het helemaal geen water opneemt eerder ;) maar vraag het even voor de zekerheid na

Back