Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
robbedoes zei:Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmwat denk je......................... Hij is klaar echter alleen in ruwbouw :? . Aan de venturi heb ik niets meer gedaan ik ben ook met veel teveel dingen tegelijk bezig. Zijn er al foto's van de andere in aanbouw Suppi's aanwezig? ik ben benieuwd.
Groetjes Robert
Robert-Jan zei:Gokje vocht in de lucht.
De lucht vochtigheid is erg hoog op het moment.
Tap je vat goed af gebruik een vocht afscheider.
En stel de compressor op de laagst mogelijke druk in.
Als je BV de compressor op 8 bar hebt staan en je reduceer op 2 bar dan gaat de temperatuur naar beneden en dus de relatieve vochtigheid flink omhoog.
Kijk of je je compressor op 3 bar of zo kan laten afslaan.
De thinner is ook erg belangrijk.
butylacetaat is de oplossing geen idee waar je het kan kopen.
Vroeger beklede ik mijn modellen met papier dit werd dan zeik nat opgebracht met 50/50 het was eerst wit maar dit trok weg als er meerdere lagen spanlak overheen gingen. Misschien helpt de tip van PP met thinner. het is zeker het proberen waard
Dus kachel vol aan en thinner.
Robert-Jan
Herbert zei:Gerben ,voor goede thinner moet je naar een schildersbedrijf of verf groothandel
meestal heb je dan een betere kwaliteit te pakken
of gewoon bij de autospuiter,je kunt ook gewoon vragen bij de spuiter naar spoelthinner dat voldoet ook goed
kijk ook goed naar de naald en nozzel van de spuit of die goed is afgesteld,als je een verfspuit hebt van het goedkope soort zoals een setje wat je bij een Kinzo compressor kado krijgt ,vraag je al om ellende
die dingen moet je met een rottrap over de schuur kicken![]()
Bruno bedankt.Bruno van Hoek zei:Dat is veel. Een vliegklare Sup zou om en nabij het pond moeten zitten. En een Super-Sup rond de 900 gram.
Heb je de romp boven- en onderkanten wel uitgehold?
Maar hij zal het wel doen, hoor.
16 m is OK.
Bruno van Hoek zei:Wat voor motor zit er op? Het klinkt meer alsof dat de schuldige is....
Sowieso is het verlengen van de romp tussen vleugel en stabilo bij een Suppi niet verkeerd voor de vliegeigenschappen.
Herbert zei:Robert hoe ver is je Suppi nu??
of is de bouw gestaakt?
Herbert zei:ja ja Gerben ,ik moet nog beginnen met bouwen ,te druk met mijn werk
maar wil eerst een Stunt bouwen![]()
FOX35 zei:Ik heb vrijdag een malletje gemaakt (het originele polywog profiel) en ribjes gesneden. Ik ga er voor de stevigheid vuren liggers in doen (zeer kleine gewichtstoename, zeer grote sterkte toename, al lang geleden van Henk de Jong en Erik Jansen, had ik ook bij de mini-suppi moeten doen, dan had die nog geleefd). Ik ga voor het eerst zelf latjes zagen met een Proxxon mini tafelcirkelzaagje (kost tegen de 100 euro bij Hornbach), moet dus wel om de kosten van het zaagje er uit te halen. Daarvoor een vuren strip gekocht van 6mm dik bij Praxis. Moet ik nog even tijd voor vinden. Zondag geen tijd gehad, want naar 'Hobby', een vrijetijdsbeurs in het FEC in Leeuwarden. Ontelbare vluchtjes gemaakt met Ikara VV rubbermodellen, maar dat is een verhaal voor het VV forum.
packard zei:FOX35 zei:Ik heb vrijdag een malletje gemaakt (het originele polywog profiel) en ribjes gesneden. Ik ga er voor de stevigheid vuren liggers in doen (zeer kleine gewichtstoename, zeer grote sterkte toename, al lang geleden van Henk de Jong en Erik Jansen, had ik ook bij de mini-suppi moeten doen, dan had die nog geleefd). Ik ga voor het eerst zelf latjes zagen met een Proxxon mini tafelcirkelzaagje (kost tegen de 100 euro bij Hornbach), moet dus wel om de kosten van het zaagje er uit te halen. Daarvoor een vuren strip gekocht van 6mm dik bij Praxis. Moet ik nog even tijd voor vinden. Zondag geen tijd gehad, want naar 'Hobby', een vrijetijdsbeurs in het FEC in Leeuwarden. Ontelbare vluchtjes gemaakt met Ikara VV rubbermodellen, maar dat is een verhaal voor het VV forum.
Sorry PP, gaat dit over een Suppi of over een Mickey.
Wat is Pollywog? Is dat het Mickey profiel?