Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Potjandorie Sven! Wat kl*te! Je bent ook wel een pechvogel zeg:(. Luister even anar Pieter, als jij er voor open staat, weet ik zeker dat hij jou in 2 avondjes al wel geholpen heeft:)!
Heb je geen 2 fietsbelletjes, monteer er dan één op de rug. Kan ik nog aan een nemo komen, dan zal deze ookw eer worden uitgevoerd met enkel een pusher.

Mja, sven was behoorlijk "verrast" en ik stond echt zo van: nee, dit gebeurt niet echt, komop, nee dit kan niet..... tot ik de bril af zette, en het "wrak" in het gras zag liggen....

Uiteraard zie ik wel mogelijkheden om hem TOCH een vliegende kist mee te kunnen laten nemen, maar dan moet sven idd daar wel voor open staan ;)
(hint richting sven: ik heb woensdag avond en zaterdag middag nog tijd iig ;) )

de nemo kan iig pirma vooruit met de fietsbellen, 1570 kv volgens mij, alleen de prop zou ik zo niet helemaal weten, 8x4 wordt te groot vrees ik (ivm afstand vleugel<->grond), en 2x 7x5 zou misschien wel kunnen overigens.

regelaartjes evt achter de motoren onder de vleugel (lekker koel), cameratje met pan (en evt tilt) gewoon in die open bek van de nemo, video zender achter het deel wat je af kunt nemen (neus) en voor ontvanger en osd en volt regeling-dinges is genoeg plek in de 2 vierkante ruimtes, gps net achter de vleugel op zijn rugje, en hopla :)

Kleur: even niet druk om maken, eerst testvliegen :) (evt tijdelijk toch de stickers erop, paint komt dan later wel)

Ik GOK dat bovenstaande voor elkaar krijgen een uurtje of 4 werk is... ;)

De nemo zou gebouwd worden na het testen, en vliegen op de meeting, met de easy. Pas na die ervaringen op gedaan te hebben wilde ik gaan denken over de Nemo, alles wat ik van de easy geleerd zou hebben zou ik toe gaan passen op de nemo.

Ik weet nu iig dat mijn camera rommel is (alles onder horizon wordt knal rood), en die sonycam van Pieter is 10x beter. Maar RC/Video range, OSD, etz. Geen flauw idee. Ik weet niet eens hoe het beeld uit mijn toestel er in de lucht uit zag. Remy, waar heb je die camera op pieter zijn nemo vandaan? Dat zag er goed uit, wil ik ook wel. :yes:

Ik vloog gewoon een circuit rond het veld toen een piper me van links afsneed. In de 4 jaar dat ik daar met van alles en nog wat gevlogen heb, ben ik nog nooit raak gevlogen. En nu, uitgerekend met een kist die ik voor een meeting afgebouwd heb... :mad:

Ik heb fietsbellen ja, maar dat zijn 1200kv 19A varianten waar normaliter 8x4 propellers op moeten, een setup bedoeld voor mijn Twinstar2. Dat zie ik op een kleine Nemo niet echt zitten. Daarvoor wilde ik eigenlijk gewoon nog een zelfde setup als mijn Easy kopen. Die levert 350 gram thrust, dus maal 2 voor de nemo op een 2200 packje leek mij wel passend.

En ik ga me idd niet laten naaien in Europese shops omdat een ander zon haast heeft. Ik ben er niet gelukkig mee, maar ik ga ook niet met geld smijten tot een probleem opgelost is. Dat is de methodiek van sommige anderen hier, maar niet die van mij.

Ik zal vanmiddag nog een easy setupje bestellen, maar voor de meeting gaat het niet meer lukken helaas. Ik kan mijn grondstation mee nemen om mee te kunnen kijken met anderen, maar meer dan dat kan ik ook niet doen.

Ik kan et op mijn tricopter plakken, maar dat is denk ik nog net iets te ver gegrepen als eerste FPV kist, ookal gaat het op zicht raggen me al aardig goed af (wat vliegt zon ding fijn!).

Laatst bewerkt:
Sven, 2x je easy setup, dat moet idd kunnen, al weegt mijn nemo ongeveer 1kg.

Die fietsbellen gaan hem niet worden op die nemo dan, helaas. De scoot bellen hadden wel gekund, maar die heb ik ook niet meer liggen :(

niemand jaagt je op om van alles te kopen, er wordt alleen mee gedacht met de spullen die je evt hebt, om evt toch je fpv vlucht te kunnen maken onder toezicht en met hulp van vele fpv vliegers ;)

Er is nog 1 mogelijkheid..... maar dat was je eigenlijk ook niet van plan.... je twinstar...
Cockpitje met je fpv gear erop is een half uur werk (ik heb 6mm depron en nog hout), gps sensor kun je altijd wel tijdelijk ergens kwijt. (hk kist is meer werk vermoed ik?)

Maar goed, het is en blijft jouw keuze, ik draag alleen nog effe een (in mijn ogen) optie aan natuurlijk! Als jij er voor kiest om de mooie nieuwe kisten (twinstar en HK fpv) te laten liggen tot je met de nemo lekker overweg kunt: respecteren wij dat natuurlijk!

en vliegen ga je zowiezo zondag :P want er waren er die aangeboden hadden dat je met hun gear mocht vliegen! Een fatshark met glazen op sterkte heb je ;) hah!

Overigens: je beeld zag er redelijk uit in de lucht hoor, dat rode was idd vervelend, maar niet zo vervelend dat het niet te doen is.

Iig wel op jacht naar zo'n cammetje net als de mijne dus?

Het is dat ik niets bruikbaars heb kerel... anders was het niet moeilijk.
je mag de picojet gebruiken? Maar DENK dat die wat te snel is om voor het eerst FPV mee te vliegen?
Daar kunnen we ook wel wat op maken waar je spulletjes op kunnen....

Mijn TS2 kist ga ik niet aan lopen hakken en snijden, daar heb ik dat HK ding voor gekocht. Mijn scooter is bijna versleten en ik wil toch graag een normaal "altijd bij kistje" hebben, de TS2 dus. ;) En na al dat gezeik en geruzie die nemo aan de kant te schuiven ga ik denk ik niet veel vrienden mee maken. :lol:

En ja, vliegen op de spullen van een ander ga ik niet opdringen natuurlijk. ;)
Vind ik altijd een beetje eng, bang dat ik andermans eigendommen sloop.
Ik kan allicht met mijn grondstation mee kijken mits het 1.3Ghz is.

En inderdaad, die cam gaat aan de kant, dat rode ging nog net, maar et is niet bepaald genieten met dat ding volgens mij. Dat was met je nemo wel anders, veel zuiverder beeld.

De picojet is geklokt op 145km\u, dus dat is denk ik geen aanrader. :lol: (..nog niet!)

Ik KAN nog proberen om mijn spacescooter reserve vleugel om te bouwen tot platform, maar dan zit ik nog steeds met die 7 jaar oude baggercamera, ik durf daar eigenlijk niet mee te vliegen.

Laatst bewerkt:
nah, dat dacht ik al van die picojet :P hahahah

had je nou voor je HK kist setup ook nog een cam?

enne, opdringen? nee joh! ze hebben het zelf al aangeboden :D

De picojet kun je prima FPV mee vliegen, maar nu nog even niet denk ik. :P

En voor de HK kist heb ik al een dure Sony 555 liggen, blij dat ik die niet op die easy geplakt heb. 8O

En ja, door het aanbod van Robert is deze meeting opgang gekomen geloof ik. ;) Maar ik heb nu al een kist op de slachtoffer lijst staan, ik weet niet of hij nu nog zin heeft om zijn sticks af te geven. :lol: Ach we zien wel, mee vliegen met de fatshark is ook leuk, dat was al een hele ervaring op jou nemo. :yes:

meevliegen is zeker leuk :p was ook een super ervaring bij jou aan boord :D hahaha

en is die HK kist opbouwen dan TOCH geen optie? evt gewoon met remzibi en die sony cam? (weer maar een idee he ;) )

Sven, waarom niet die afgeragde Spascooter? Die vliegen fantastisch! En in die sleuven van de romp kun je mooi het e.a. kwijt.
Als ik een spacescooter op de kop kan tikken word dat mijn volgende FPV kistje..

De camera was een 1dollar cameratje die ik een keer gewonnen had. Het is een SONY 420TVL 1/3" Hobbyking beweerd ze te verkopen alleen zijn ze dat niet.

Stuur bluefalconholland even een mailtje. Die besteld ze altijd ( de goede) voor ik geloof een 16 euro. Hij vliegt er graag mee.

Pak die spacescooter, dat is een prima kistje!

mja, die scoot kan dan wel ja, als je de twinstar een vervanger voor een fatsoenlijk vliegende kist wil pakken, dan is dat 100% zeker een optie natuurlijk

Pak je de vleugel van steven :P
Je voltage draadboom kan onder de vleugel (zitten holle riumtes), balanceer stekkertje steek je er dan onderuit, zo op je lipo die daar weer onder zit.
cam op de rug, evt servo zo in de vleugel snijden. je gps achter op de vleugel, video tx vlak achter je cam, osd achter je video TX, of ook onder je vleugel..... moet kunnen, zo zou ik het ook doen :P

tis een vertrouwde kist, je gaf richting mij aan dat je de twinstar als vervanger ziet (fatsoenlijk vliegende kist) van je scoot, dus jep, goede optie!

ik was ok van plan de space scooter fpv te bouwen, maar toen kwam ik de nemo tegen ;)

Laatst bewerkt:
De picojet kun je prima FPV mee vliegen, maar nu nog even niet denk ik. :P

En voor de HK kist heb ik al een dure Sony 555 liggen, blij dat ik die niet op die easy geplakt heb. 8O

En ja, door het aanbod van Robert is deze meeting opgang gekomen geloof ik. ;) Maar ik heb nu al een kist op de slachtoffer lijst staan, ik weet niet of hij nu nog zin heeft om zijn sticks af te geven. :lol: Ach we zien wel, mee vliegen met de fatshark is ook leuk, dat was al een hele ervaring op jou nemo. :yes:

Sven,

Mocht Robert zich terug trekken en als ik mijn setje weer op orde krijg heb ik een FPV aan de kabel.
Dus neem je bril inderdaad mee MET de POWER ! dan moet het gewoon gaan lukken hoor.

Robert, of meerdere?

frank, hoe zat het eigenlijk. Ik ben een paar dagen geleden bij Hugo geweest, en heb het over de locatie gehad..Hugo kwam met het voorstel om gewoon met zijn allen bij de uiterwaarde te vliegen. ( heeft hij ook al eerder voor gesteld) Vanwaar is dat niet door gegaan? We kunnen dan lekker met zijn allen tegelijk vliegen, wat om eens heen vliegen zonder ellendige brevetten en regels..Dat zou het voor veel meer mensen aantrekkelijker maken. Ik bedoel, niet om de regels te overtreden, maar kom op.. eén tegelijk, persé een brevet, een broedseizoen!? schei uit..50% van de vogels broeden op schiphol nmaast de landingsbaan:|
Het is dat het ongeveer 50km voor mij is, maar was het een kilometer meer dan was ik niet gegaan..Ik bedoel, nogmaals..Rondjes vliegen kan ik overal..
Begrijp mij niet verkeerd, maar ik heb het he-le-maal gehad met clubs. Ik vind het verschrikkelijk, en kom er niet graag..
Tot voor kort geleden heb ik de locale vliegclub gedag gezegt.. Ik twijfel..nog steeds..dat mag toch niet voor een FPV meeting?

Laatst bewerkt:
Tja, probleem is dat ik ook geen brevet heb en dus niet vliegen kan op die club (al heb ik een kast vol bekers en vlieg ik op vliegvelden tussen de jumbo jets en broedende vogels). Lijkt me dan ook niet zinvol om te komen.

MVG. Robert.

Tja, probleem is dat ik ook geen brevet heb en dus niet vliegen kan op die club (al heb ik een kast vol bekers en vlieg ik op vliegvelden tussen de jumbo jets en broedende vogels). Lijkt me dan ook niet zinvol om te komen.

MVG. Robert.
Je mag wel vliegen! er moet alleen iemand naast je staan!!!
wij brengen iemand mee die mensen mag begeleiden (Jorgen) en die vind het reuze interessant om anderen te zien vliegen en welke spullen ze hebben....

dus iedereen die twijfelt: KOMEN!

Nou, alsof het nog niet genoeg was dat sven zijn fpv kist uit de lucht gevlogen werd.....

nu is zijn fatshark ook dood!
hij sloot hem aan op een stekker en kabelboom die al eerder gebruikt is (dus werkt) en POEF.... stank....

sven, ik hoop dat hij te maken, is, en dat dit vlot gebeurt! Dan kun jij ook weer de lucht in.

Wist je trouwens al wat je ging bestellen voor je nemo? gewoon 2x je easy setup?
Of moet ik mijn nemo nog even vliegklaar wegen?

je weet iig hoe een nemo vliegt nu, want je hebt met de mijne gevlogen :)

En mocht je nemo al vliegklaar zijn voor je bril weer werkt, pak je mijn bril maar!

Inderdaad vrij kudt dat mij dat weer overkomt, een dooie fatshark na 3x gebruiken. :cry:
Ik heb mijn kabel getest, en de polariteit was toch echt niet fout aangesloten.
Dat zou me ook verbazen, want dan had mijn recorder en jou bril ook aan gort gegaan.
Ik heb fatshark een emailtje gestuurd om te vragen wat er nog aan te doen is.
Ik krijg hem iig niet zelf open, in het midden zit hij muurvast.

Maar ik heb wel erg genoten van mijn eerste zelf gestuurde vlucht aanboord van Frank zijn mooie twinstar.
Nu weet ik waar ik het voor aan het doen ben, en het smaakt naar meerrrrr! :yes:

Mijn nemo wordt iets lichter. ;)
Die van jou vliegt weliswaar prima, maar toch vond ik hem soms iet wat log.
Niet gek ook als hij origineel nauwelijks 700 gram hoort te wegen.
Je motoren wegen 60 gram, die van mijn easy zijn geloof ik iets van 30 gram.
Ze zuipen met 5.5A vol gas ook iets minder dan de inrunners op jou versie denk ik.
Dus als ik de easy x2 pak, heb ik 700 gram voor 11A verbruik.
Dan hoeft er ook geen 2200mah pack in, want je vliegt toch nooit constant volgas.
Misschien voldoet de 1500mAh pack van mijn microjet dan al wel.
Ook mijn regelaars zijn 10 gram lichter trouwens. ;)
Dus even snel gewogen gaat er dan zo al ruim 150 gram vanaf.
Als je hem een keertje voor me wil wegen zonder accu,
dan reken ik er 45 gram bij en weet ik wat die van mij zou wegen. :D

jammer dat je de dikke haai niet open krijgt... hoop dat ze van FS snel antwoorden.

En goed bezig met je nemo, heb je de spullen al besteld dan? want klinkt goed, ongelimiteerd verticaal hoef je toch niet ;)

Ik ga vanmiddag mijn nemo nog eens wegen voor je zonder accu!

Ik neem aan dat je weet dat de Fatshark maar 7,5V mag hebben ?
Ik heb er een spanningsregelaar van 7,5V tussen gezet.

5.5A op een nemo ?
Met de voyager of cruise speed gebruik ik ook maar 5A / 5000 mah = 1 uur vliegen.

Maar ik ben bij dat je eindelijk ontmaagd bent Sven.
Ik wens je in idergeval veel succes met de voortzetting hiervan.

Laatst bewerkt:
Ik heb even met Gregory zelf gepraat, van Fatshark.
Hij zegt inderdaad dat het waarschijnlijk de volt stepper is die er de brui aan gegeven heeft.
Morgen stuurt hij me de procedure om die bril open te krijgen (is schijnbaar een truukje),
en hij zal me waarschijnlijk een nieuw PSU bordje sturen zodat ik hem zelf kan maken.

Eerst zei hij dat hij een bordje naar mijn verkoper zou versturen om het daar te laten maken,
maar als ik op hobbyking moet gaan wachten is het halve seizoen alweer voorbij.
Gelukkig is het niets meer dan een paar draadjes, dus dat lukt me zelf ook wel.
Ik krijg alleen dat #%^@ ding niet open. :lol:

En Roel, je weet ook dat fatshark zelf zegt dat 3s lipo prima is?
Ik heb Gregory verteld wat ik met de fatshark gedaan heb, en die vond het blijkbaar niet vreemd.
Die draadloze dingen mogen volgens mij inderdaad maar 2s hebben, maar ik heb de base versie.

Waarschijnlijk sta ik binnen een week of 2 weer gewoon met mijn eigen fatshark, dus geen nood.

Nu dus snel mijn nemo opbouwen!
Zodra ik het gewicht van pieter zijn nemo weet kan ik de spullen gaan bestellen. Het hangt er namelijk om of zijn model vliegklaar onder de 900 gram blijft. Als ik mijn easy setup nog een keer bestel en dat op mijn nemo zet, heb ik namelijk 700 gram thrust voor 11 ampere en een gewicht reductie van 150 gram. Blijft pieters gewicht dus onder de 900 gram, dan kan ik hem vliegklaar krijgen voor 750 gram en hebben de motoren het prima te doen met bijna 1:1 vermogen. Met de mee berekende accu zou ik dan een goed kwartiertje moeten kunnen vliegen.

Ik weet dat mijn motor 5.2A piek trekt. Hoever dat terugloopt bij halfgas weet ik niet.
Een rustig vliegende nemo vreet geen 10A, dus vliegtijd zal wel meevallen op 1500mAh 3s denk ik.

We zullen zien. ;)

Laatst bewerkt:
Back