Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Sven had allang kunnen vliegen maar sven heeft ook:
1. weinig bouwruimte, niet iedereen woont in een hutje op de hei
2. geen zin in modder aan zijn nieuwe kist.
3. andere dingen te doen.
4. absoluut niet zoveel haast als jullie..

Deal with it. :roll:

Er is niks mis met netjes werken, solderen is juist et liefste wat ik doe.
En waarom risicos nemen als et niet hoeft? Alleen om een ander een plezier te doen? Dachet niet he.

ben het toch wel met sven eens... mensen doen iets als ze er voor hun EIGEN gevoel klaar voor zijn, het zijn tenslotte de spullen van DIE persoon, waar DIE persoon zijn geld in heeft gestopt....

overigens is sven (als het goed is as we speak) bezig om een nemo-hunter klaar te maken, waar hij dan alleen nog hoeft te wachten op het motortje. (oud epp kistje wat hij nog had liggen, hij wist niet eens meer dat hij hem had!)

Als dat binnen is, kan hij gaan testen (uiteraard samen met mij) :)

ik had ook al lang kunnen vliegen, maar doe het ook rustig aan, veld is 1 modderpoel, heb ik ook geen zin in! Vind ik zonde van me spulletjes (waar stiekum toch HEEL wat geld in is gaan zitten).
Ook IK doe het graag goed, of ik doe het NIET. Ik maak iets zoals het UITEINDELIJK moet worden, of ik maak het NIET, en zo is sven eigenlijk ook :)
Tot nu toe heeft die werkwijze altijd goed geholpen (op 1 spookmodel na dan ;) )

Precies, met dat oude ding ga ik eerst beginnen, range tests, grond station tests, dat ouwe barrel mag best vies/kapot. De grote HK kist wil ik WEL graag schoon en heel houden, dus die blijft lekker staan tot die moesson regen eens opdondert.

Volgende week krijg ik mijn eerste echte werkbankje binnen en hoeft ik niet meer op een plek zo groot als een toetsenbord vliegtuigen in elkaar te zetten. Veel mensen gaan er erg snel van uit dat iedereen een tuin en een schuur en een zolder heeft om te knutselen. Maar zo is het helaas niet. Ik heb geen tuin en dus ook geen schuur, wel een zolder maar die is een meter hoog en staat vol rommel. En weten jullie waar ik modellen op moet bouwen? Burotje van 100x50cm! Bovendien heb ik ook nog mijn dagelijkse werk en savonds heb ik eigenlijk ook nog mijn bordje vol met andere dingen die niet aan de kant geschoven kunnen worden.

Dus eventjes niet zo opjagen, ik doe ook maar mijn best.

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren de vreemde stekker (S-Video maar net niet) van mijn LCD geknipt en er 3 tulpstekkers aan gezet (AV1, AV2, Audio). Ook het scherm werkt nu, mijn test grondstation is nu functioneel.

Alleen weer wat trammelant gehad met de recorder. Dat ding schijnt dus al die tijd vast gezeten te hebben in china. :roll: Ik heb mijn geld terug gekregen van dat pokke bedrijf, en ik heb nu (goedkoper ook nog) bij sunsky dezelfde recorder besteld. Dit keer met DHL, zodat et volgende week binnen moet komen waaien.

Ik streef altijd in de modelbouw naar bovenstaande punten. Nu heb ik wat meer tijd, maar ik zal net zolang door gaan totdat het mij is gelukt om op een -toetsenboard brede-werkbank mijn werkstuk klaar te krijgen:)
Maargoed, de een is de ander (gelukkig) niet.

Sven en pieter, ik geef jullie wel gelijk hoor. Beter doe je het goed dan niet..

Alleen je kunt ook over drijven..En da's het punt wanneer het niet meer leuk is:).

Als die HK kist dan ein-de-lijk binnen kwam zou er gevlogen worden, maar vervolgens is het plan gewijzigt naar het kleine schuimpje. Da's opzich geen probleem, alleen heeft heel het forum van je vernomen dat er gevlogen zou worden met de HK kist, inplaats van dat er eerst weer gewacht moet worden op een motortje.
Ik dacht dat je tactisch om zou gaan met wat je hier zou aankondigen op het forum?

Doe dat dan ook:).

Maargoed, we hebben het hier al tig keer over gehad, dus vanaf nu houd ik me mond op dat gebied;).
Ik heb het beste met je voor:)!

Laatst bewerkt:
Tsja, als et hele forum van je verwacht dat je voor hun plezier een splinternieuw model onder de blubber en misschien zelfs kapot zal gaan vliegen, dan kun je wat mij betreft raden wie er dan pech heeft. ;) Ik krijg ook nu pas reviews te zien van die grote kist, net als ieder ander. En als er dan in die reviews iets de kop op steekt waar ik al eerder een groot model aan ben kwijtgeraakt, dan heb ik er dus inderdaad "ineens" niet zo veel zin meer in. Ik ben niet zomaar uit et niets ineens naar copilots en FY20A stabilisatoren aan et zoeken.. jaja, minder is meer, maar niks is niks.

Daarom wil ik bij wijze van spreken eerst leren in een oud botsautotje voor ik in mijn snelle bolide stap. Anders duikt dat ding straks ook de grond in en heb ik er inderdaad helemaal geen zin meer in. Het moet leuk blijven, en niet alleen voor jullie vind ik.

Wil je die HK kist NU zien vliegen, dan had je dr zelf een moeten kopen.

Laatst bewerkt:
Stukje carbon hier..

easy-002.jpg

Stukje carbon daar..

easy-003.jpg

En toen moest et drogen.
Straks of morgen even aileron servos erin, en een hap uit de neus voor de camera. Ik denk dat er in de lengte van de staart ook nog een stukje carbon moet, want die is vrij flexibel en dat beïnvloed de roeren. Ik heb ook nog even een beschadiging uit de staart gesneden waar ooit een propeller doorheen gegaan is.

Zo.. nu ga ik weer even wat voor mezelf doen. ;)

Laatst bewerkt:
Lijm je dat nu met Uhu Por? Voor EPP gebruik je CA (secondenlijm) omdat alle andere lijmsoorten zich op den duur loswerken (EPP = polypropyleen, daar houdt vrijwel niks op).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

@Hugy: Voor de gene die me steeds opjagen over FPV. ;)

@Sander:
Ik heb met UHU por al ruim 20 EPP modellen gelijmd van 20 tot zelfs 140cm, en dat heeft in de 6 jaar dat ik het gebruik nog nooit los gelaten, zelfs in de gekste crashes was die lijm het laatste dat los liet. Dus ik weet echt niet waar je het vandaan haalt. :lol: Misschien een antieke/lekke tube gebruikt?

UHU hart werkt misschien niet, maar por houd het EPP tot dusver heerlijk bij elkaar. Ik gebruik alleen voor scharnieren en roerhoorntjes epoxy of CA omdat ik daar de flexibiliteit juist niet wil behouden, maar verder voor alles UHU por.

Laatst bewerkt:
Oh, het kan wel, zeker op delen die geen trekbelasting te verduren krijgen, maar het vastlijmen van CF strips of wingspars in EPP is toch echt onverstandig.

Dat het bij jou goed gaat zegt misschien iets over de manier waarop je e.e.a. opbouwt, genoeg lijm, van een willekeurig soort, zal toch voor een verbinding zorgen die sterk genoeg is. De kunst is echter e.e.a. te lijmen met zo min mogelijk lijm dat resulteert in een zo sterk mogelijke lijmverbinding.

Ik zie bij jouw brede bruine strepen van de Uhu Por dus ik denk dat je overvloedig lijm gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

De bruine stepen is dus epoxy van 6 jaar geleden toen ik hem in elkaar gezet heb (en UHU por nog niet kende). Maar wat jij wil hoor, dan doe ik et al 6 jaar verkeerd en heb ik heel veel geluk. :roll: Ik heb juist de ervaring dat epoxy eigenlijk niet lekker werkt op schuim, het wordt broos en brokkelt los als et schuim een beetje flext. Maar dat zal dan ook wel aan mij liggen..

Epoxy? Dat moet je al helemaal niet gebruiken op EPP. CA heeft door z'n penetrerend vermogen de beste hechting, omdat het tussen de individuele korrels van het EPP doordringt en dus echt doordringt in het schuim. Alle andere (gangbare) lijmsoorten hechten alleen aan het oppervlak en op polypropyleen hecht niks permanent.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Goed, das jouw ervaring dan. ;) Mijn ervaring is dat je met UHU por de gekste dingen kunt plakken. Het smeert lekker, blijft even flexibel als et schuim zelf, maar laat juist door dat beetje flexibiliteit niet los. Ik heb een een keer met bison CA een romp op elkaar gelijmd, en ik weet niet hoe dat kwam maar het werd zo geel als snot bij het opdrogen en bij een klein beetje twisten aan de romp kraakte het als glas. Ik kreeg het wel met geen paard los, maar echt lekker leek het me niet iig.

Voor zulke lichte kistjes ga ik iig niet met CA viezerikken, ik gebruik liever iets dat zich voor mij al uitbundig bewezen heeft.

Ik werk al heel lang met EPP, uhu por vind ik nog altijd het beste voor vlakken kops op elkaar. Mooie van UHU por is dat als je het EPP later nog moet nabewerken dat ook goed kan. Mechanisch belaste delen altijd met 5 minuten epoxy, kijk maar naar de vleugels van mijn vogels hoe die extreem belast worden. Verder kan je ook perfect lijmen met warmte lijm, dat blijft mooi flexibel. Maar bij lage temperaturen kan warmtelijm afbreken. Grote vlakken zijn perfect samen te lijmen met pattex power lijmspray in combinatie met action lijmspray.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu 6 modellen die, met uitzondering van mechanische delen, met UHU por (en nee, niet met teveel) gelijmd zijn. Sommige zijn 6 jaar oud en zijn nog steeds niet uit elkaar gevallen terwijl ik er de gekste dingen mee uithaal.

Die hitte lijm heb ik al eens vaker gezien, maar ik vroeg me altijd af of dat spul de boel niet smelt (geen idee hoe warm dat is), en ik heb ook de indruk dat die lijm ook loodzwaar is. Mijn clubgenoten gebruiken het wel eens om servos te fixeren.

Die lijm spray, noemen ze die ook wel eens gorilla lijm? Dat spul gebruik ik op flying wings. ;) Hecht als een gek, maar knalt er zo een paar gram bij.

Back