Sinds gisteren heeft de Duhnen een nieuwe eigenaar: Rene uit Den Haag. Rene werkt bij het Loodswezen. Naast het werk bij het loodswezen is hij ook beheerder van de oude vuurtoren in Hoek van Holland, met het daarin gevestigde kustverlichtingsmuseum. Hij laat er tevens de historie van het Loodswezen zien. Zou het leuk vinden om de Swath daar ook te laten zien.
Ik ben blij dat de Duhnen bij Rene een goede bestemming heeft gevonden en wens hem veel plezier met het schip.
Als je eens in de buurt van Hoek van Holland ben zou ik zeggen: bezoek het Kustverlichtingsmuseum en doe Rene de groeten van mij.
Rene heeft aangegeven nog niet toe te zijn aan het ombouwen en afbouwen van de Swath. Hij heeft op dit moment nog een ander model in bouw. Wanneer hij zo ver is, hoop ik dat hij hier de bouw verder wil beschrijven.
Rene, tot ziens en bedankt!
Ikzelf ga nu verder met het bouwen van een model van de Deense galjas Marieje in schaal 1 op 20.
Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan het origineel en een groot aantal foto's gemaakt.
Ik ben van plan jullie op de hoogte te houden van de bouw in een nieuwe draad in de bouwverslagen-hoek. Maar, op dit moment heb ik alleen nog maar tekeningen en foto's.
Wim