SWATH loodstender, nieuwe eigenaar!

Discussie in 'Duikboten' gestart door wimg, 16 dec 2004.

  1. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ja Joop, als je het zo ziet hoef ik me d'r inderdaad geen zorgen om te maken.
    Hoef ik me nu dus alleen nog maar te richten op het recht liggen in de lengte richting.

    Dit is overigens de vijver bij 't Swafert, aan de kant van de Staringstraat. De flat die je aan de linkerkant ziet, zien we vanuit onze woonkamer. (We wonen aan de rechterkant van die flat, dus ik kan vanuit m'n huis het water zien :lol: )

    Wim
     
  2. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Wim

    Kan ik daar ook met mijn duikboot varen i.v.m. opstakels zoals takken,winkelwagentjes en mijnen?

    Gr.Joop
     
  3. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Die laatste 2 heb ik nog niet kunnen ontdekken :wink: maar die eerste wel degelijk.

    Er zitten ook nogal wat vissers op de kant. (Daar heb je niet direct last van; meer van die grote karpers waar ze op jagen :lol: )

    De vijver is overigens niet zo diep. Met lieslaarzen kun je naar de overkant lopen. Water is ook niet zo mooi helder als in het Tuindorpbad.

    Wanneer je eens besluit hier te varen, geef je me een seintje? Kom ik even buurten.

    Wim
     
  4. fbortel

    fbortel

    Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Hengelo (o)
    Wim, ik vind 'em mooi zo. Maar de filmpjes zijn idd maar 6, resp 8 seconden.
     
  5. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Frank,

    dan moet je even proberen de view rate op 320 of original te zetten. View rate staat links onder het schermpje.
    Bij mij werkte het ook niet de eerste keer, maar op m'n laptop krijg ik beide filmpjes wel degelijk in zijn geheel.

    Wim
     
  6. Samw

    Samw

    Lid geworden:
    16 nov 2005
    Berichten:
    461
    Locatie:
    Stabroek (Antwerpen)
    Een paar weken geleden in vlissingen gezien.
    [​IMG]
    Heb nog foto's als je geïnteresseert bent

    Groeten Sam
     
  7. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Tuurlijk!

    Ik "spaar" ze :wink:

    Je hebt PB

    Wim
     
  8. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
  9. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    John,

    Ik krijg 'um niet aan de praat. Kan alleen een file-tje van 184 bytes downloaden. Lijkt me te klein om een filmpje in te proppen :cry:

    Wim
     
  10. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    niet downloaden, maar gewoon openen (simpel gezegd: het bestandje bevat de link naar de streaming server), moet wel realplayer op je pc hebben.
     
  11. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    John,

    het probleem was het ontbreken van Real Player op m'n machine.
    Heb ik nu opgehaald en het programma bekeken. Leuk!
    Alleen "jammer" dat ze allerlei capriolen uithaalden om raar te gaan varen (neus in het water drukken, scheef liggen ed) zonder echt uit te leggen wat het nut van SWATH is en wat de voordelen van het verschuiven van de ballast zijn.

    Bedankt!

    Wim
     
  12. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    gisteren gespot in Hoek van Holland, de Cetus
    [​IMG]

    Hoe is de stand van zaken eigenlijk rondom het model (tijdje geen updates meer gezien?)
     
  13. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Lang geen updates geweest op deze draad. Daar was een reden voor:
    Ik ga afscheid van haar nemen: ze gaat in de verkoop. Eerst hier op het forum, als dat niet lukt, op marktplaats.
    Reden voor dit alles: ze is me te onhandig in transport. Het is een “doos” van ca. 80x40x30 cm en die krijg ik nauwelijks zonder beschadiging de trap op en af.
    (Echt op zijn kant houden zit er met een modelboot niet in.)
    Een bijkomende reden: mijn vrouw is niet zo gecharmeerd van het model. Ze heeft eigenlijk nooit echt achter dit project gestaan.
    Deze beslissing is niet zo maar uit de lucht komen vallen. Ik loop er al een hele tijd mee in m’n hoofd, maar zo’n knoop doorhakken valt niet mee.

    Ik bied het model aan in de staat zoals ze op de WSD2006 te zien was (foto’s en filmpjes hiervoor in de draad), maar zonder RC, zonder motoren, koppelingen en schroeven. Dit alles wordt hergebruikt. (Assen blijven zitten.)
    Ik heb inmiddels veel foto’s van zowel de Duitse als de Nederlandse originelen bij elkaar verzameld. Deze staat op 1 CD en 1 DVD. Deze zal ik bijvoegen.

    Ik wil d’r niet opsturen. Is niet echt een goed idee voor een modelboot. Dus: halen in Hengelo (ov).
    Ik heb zo ongeveer 45 Euro aan materiaal uitgegeven, dus met dat bedrag begin ik.

    Reacties graag in de verkoop-draad.
    (Sympathie betuigingen mogen hier ;-) )

    Er zijn inmiddels ideeën voor een nieuw project (die wel door m’n vrouw worden gesteund). Zodra daar meer over bekend is volgt er meer info.

    Wim
     
  14. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    Jammer, Wim, is een mooi model, wens je veel succes met de verkoop! Ben erg benieuwd wat je volgende project wordt.
     
  15. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Bedankt John,

    M'n nieuwe project wordt in ieder geval heel iets anders, maar wel weer een werkschip.
    Ik heb op dit moment 2 modellen in gedachte:
    Model 1: Als alles lukt zal het het eerste model worden van dit schip (de 1 op 1 versie ken ik).
    Model 2: Als model 1 niet lukt, ga ik voor model 2. Als dat lukt zal dit het eerste varende model worden van dit schip (er zijn er reeds 2 gebouwd, staan beiden in een museum.) Ook dit origineel ken ik.
    Ik hoef alleen nog maar "eventjes" de tekeningen van model 1 te krijgen. :wink:

    Wim
     
  16. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    Oeeee, lekker geheimzinnig :wink:
     
  17. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Tja,

    Ik ken beide schepen. Van model 2 weet ik hoe ik aan een tekening kan komen (die is d'r in ieder geval) maar voor de vaareigenschappen ga ik toch liever voor model 1.
    Ik wil niet op voorhand allerlei glazen in gooien met mededelingen over het schip.
    Beide modellen zijn in ieder geval oude(re) dames.

    Wim
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    @Wim: zet de Perseum ook te koop op de sote van de HMBC.
    Meer kans op serieuze gegadigden dan op Marktplaats. Deze site wordt door veel modelbouwers bezocht, en niet alleen in Den Haag.
     
  19. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Jammer, ik vond het wel een mooi verschijnsel op het water :) in ieder geval wat anders!

    Enne, schip 2, de beschrijving doet de naam OSTREA in mij opkomen, maar dat zal wel niet correct zijn ...? ;)
     
  20. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Roel,

    Dank voor de tip. Da's inderdaad een betere plek dan Marktplaats.

    Dikkie,

    Nee, je slaat de plank VOLLEDIG mis. Maar daar komt hopelijk snel verandering in.

    Wim

    (edit)
    Inmiddels aangemeld op de HMBC verkoop site.
    (/edit)
     

Deel Deze Pagina