Wat is er op tegen om een kleinere prop te monteren.
Ik hoor verhalen over 16A 800 en 1000gram trekkracht en dat is wel even schrikken na een easy star met beperkte vlieg ervaring.
Dat de zaak dan snel heet wordt is te verwachten zeker als je hem vast houdt en vol gas laat draaien voor wie weet hoe lang.
Hij vliegt al met zijn eigen vliegklare gewicht als trekkracht.
Je kan het beste een setje props in voorraad hebben en dan na het invliegen naar de edeale combinatie toe werken.![]()
@cdrom flyer: Klopt allemaal wat je zegt!
Van de week voor 't eerst gevlogen (niemand die een camera kon bedienen helaas). Die kleinere prop had ik, maar was met grasmaaien stuk gegaan, heb nog een 8 inch in reserve, ga nog wel testen met een 6 inch of zo. En idd schrikken wat dat ding doet. Ik heb al geen arendsogen, maar dit is echt lastig te volgen en zwefen is totaal niet hetzelfde. Gaat als een speer omhoog, kan em met moeite recht omhoog houden maar dat krijg ik wel onder de knie.
Hij is dus niet warm geworden, want vol gas is ie met 10 seconden zo ver/ hoog.. En met deze snelheid in de rondte vliegen lukt me nog niet.
Maar samengevat: hartstikke leuk apparaat, accelereert en draait te gek. Komt snel naar beneden met gas op nul, maar dat is wel handig.