T.O.P. Racing Topic

en Eric, hoe gingen de eerste meters in Apeldoorn?
Morgen ga ik ook bouwen :) lekker op het gemakje.
Zal goed opletten op die punten die hier al besproken zijn.

Martijn

Woensdagmiddag de eerste meters gemaakt met de Photon; als referentie het oranje 009-model eerst gereden met 5 cellen en 10.5; daarna electronica en motor overgezet en direct de eerste run deze tijd geevenaard.

De auto reed direct zeer stabiel en eigenlijk te makkelijk. De baan was zeer stoffig en desondanks deed de auto niets verkeerd. Na wat setup-veranderingen (droop naar 5v en 6a, camber 1.5 voor en 1.2 achter en toe achter naar 1 graad) zat er meer snelheid in de auto en ook meer rol. Tijd ging toen 0,3 omlaag waarna we er een lipo in hebben gehangen. Mijn tijden gingen toen ik de auto eenmaal onder controle had 0,6 omlaag en toen de ETS-koning van de AMCA ;-) er even mee reed dook de tijd nog 0,4 naar beneden.

Toen ik daarna weer op 5 cellen reed lag de auto als een blok op een klein beetje uitbreken in linker bochten na. Dit leek op een niet geheel gelijk met links lopende rechter demper; ik denk dat er wat olie uitgekomen is, gezien de vettigheid die ik zag zitten met het schoonmaken. Bochten naar rechts lag de auto helemaal super.

Voor de volgende test gaat de achter toe in naar 1,5 en ga ik de dempers eens nader onderzoeken. Verder heeft de auto zich perfect gehouden tijdens de eerste 250 ronden op zowel 5 cellen als lipo...

groet,

Eric

Kan niet wachten tot ik mijn Photon heb.
Heb hem zien rijden met de standaart setup. Auto licht echt super op de baan.
En dan nog wel met een standaart setup.

Ben benieuwd wat die doet met een andere setup. denk dat ie alleen maar beter gaat. vooral omdat er alleen nog maar met slechte banden mee gereden is.

Auto is echt helemaal af.

Heb al even niets gehoord
maar zijn er al wat meer die met de nieuwe auto hebben gereden.
of m gebouwt hebben.
laat u horen;)

Andernach

Even dit topic weer wakker schudden;-)

Afgelopen weekend de ETS-race op Andernach met de Photon bestreden; een overwinning in de F-finale was zeker niet verkeerd en het doel (bij de eerste 50) is op één plaatsje na gehaald.

De auto heeft zich uitstekend gedragen, zeer stabiel en nagenoeg probleemloos. Door omstandigheden op vrijdag met de T2'009 gereden (vriendin had de Photon nog in de auto staan en was 250 km verder Duitsland ingereden:-() De TOP reed uiteindelijk net een paar tienden sneller met als uitschieter een 18,9 op verse bandjes in de kwalificatie.

Enig zwakke punt lijkt de spool, maar dit is door de fabrikant reeds getackeld. Alle kopers krijgen gratis een nieuwe spool van harder materiaal.

Komend weekend gaan we de auto op de MACH uitlaten tijdens het NK.

groet,

Eric

Dus er komen nieuwe spools aan?
Ik wist dat ze van de kupjes al wel een V2 hadden.
Deze zouden beter zijn.

Afgelopen zondag met de Photon de eerste clubwedstrijd gereden in Deventer. Auto ging lekker met de standaard setup, nog wel wat kleine aanpassingen gedaan.
Na de eerste twee kwali's stond ik 1, maar bij de laatste kwali dook er eentje onder mijn tijd waardoor ik als 2e was gekwalificeert.
De finales gingen ook lekker, 1x 2e en 1x 3e wat uiteindelijk de tweede plaats opleverde!
De Photon is echt TOP.

Martijn

Afgelopen weekend de auto weer even een kleine 400 rondjes over de MACH gejaagd. Wederom probleemloos, zelfs de oude spool gaf geen krimp en heeft ondertussen al ruim 2000 rondjes achter de kiezen!! Ik reed met 5 cellen en een Speedpassion-motor (NK-configuratie dus)

Waar ik vroeger altijd problemen met de Omegabocht had, bleek de Photon keurig deze bocht te kunnen nemen zonder onder-of overstuur. Na de draagarmen in de voorste stand te hebben gezet kon ik ook de chicane enorm doorjagen en was de auto zelfs op de curbs zeer stabiel....

Deze week maar weer eens wat meters maken op AMCA....nu met 13.5 lipo

groet,

Eric

Topic even geschoond. Je eerste 3 berichten op een forum en meteen in de 'azijn' stand is geen hele lekkere binnenkomer. Vervolgens is dit topic al HELEMAAL NIET de plaats om al dan niet zakelijke geschillen te bespreken! DAarnaast zijn winkel besprekingen ook niet toegestaan..;)

Og jee zat die ook al hier op het topic.
nouja.

Vraagje.
Heeft er iemand problemen met de Photon gehad dat die halverwege in een bocht uit breekt?
Ik las op het RC Tech forum hoe he je het op kunt lossen door wat lood voorin te plakken. een groter spur gear en pinion te gebruiken zodat de motor naar voren gaat of door je veren voor rechter te zetten.
Dit zijn de mogelijke oplossingen volgens Josh.

Weet nu dat ik geen Vtecs meer moet gebruiken bij AMCA.
Damn mijn TOPje had in de finales onderstuur ondanks dat ik mijn voorbanden smeerde.
Mijn voorbanden waren helemaal op.
Weet nu waar het aan lag.
Voor to in afstelling was een beetje erg veel.
Maar auto is weer goed afgesteld en probleem opgelost. banden gaan weer langer mee.
Morgen nog een paar kleine afstellinkjes wijzigen en dan is de auto goed.
Vandaag de laatste run nog wat geprobeerd aan mijn setup. Werkte beter dan verwacht.
Morgen verder uitwerken.
Hopelijk heb ik in de winter een Photon.
Kan ik nog harder :)

Heb met Eric zijn TOP Photon afgelopen zondag gereden m een keer te voelen hoe het rijd.
Echt super gaat die auto. Dat ik met mijn TOP nog zo hard ga is een wonder. wat rijd die auto makkelijk, soepel en wat een bochten snelheid. Echt super.

Heb met Eric zijn TOP Photon afgelopen zondag gereden m een keer te voelen hoe het rijd.
Echt super gaat die auto. Dat ik met mijn TOP nog zo hard ga is een wonder. wat rijd die auto makkelijk, soepel en wat een bochten snelheid. Echt super.

koop hem dan ook ik hoor je er al een half jaar over lullen maar kopen homaar
voor de prijs hoef je hem niet telaten staan €379,-

koop hem dan ook ik hoor je er al een half jaar over lullen maar kopen homaar
voor de prijs hoef je hem niet telaten staan €379,-

Moet ik wel het geld hebben.
Heb meer dingen die betaald moeten worden.

Zo, da's duur.....volgens mij kan dat goedkoper......

groet,

Eric

Jij hebt geen tijd om op het forum te zitten, jij moet je voorberijden voor de iic ;)

ik mail je straks een hele lijst door. Kun je kijken of je het mee moet nemen van daar of al thuis hebt liggen.

Back