T Rex 600 nitro Spezial Edition

Ben 'n jaar geleden van cool-power naar
model-technics gewisselt, en dat beviel goed ...

cool-power is moeilijk hier te krijgen,
model-technics wel, allen hebben ze nu
5 liter jerrycan i.p.v. 1 US gallone (3,7 ... l)

iets onhandiger, omdat die gallone goed in de rugtas passte ..
maar anders tevreden: prijs 7,75 per liter

(ik denk, dat het geen prijsafspraken zijn
of dat het te maken heeft met reklame,
het gaat erder om een feit bv.
wat kost een lipo,
een liter benzine,
een liter nitro of
een liter kerrosine)
 
en het blijft leuk;)

Ja elke hobby is duur

Moet eerst mijn andere hobby opruimen(motorfiets waar ik niet meer mee rij) en dan kom er toch echt een EC145 Turbine Heli
pfffftt wat een geld,leuk?! JA en mooi ook:D
 
Die EC 145 is echt super mooi voor turbine

ja en prijs voor nitro, benzine of ...
het is niet zo duur, dat ik het niet kan betalen,
maar voor 5 liter bijna 40 € is niet echt goedkoop,
als je bekijkt, wat da in zit! (olie, benzine, wat nitro)

(ik heb ook een Harley Electra Glide verkocht afgelopen jaar,
vanwege niet meer rijden,
maar met turbine heli wil ik echt langzaam beginnen,
het is mij te veel 10.000 € hen te knallen en binnen
4 weken een heli te bouwen)

Wij zullen het zien, soms gaat het ook heel snel . . . . . :xmas:


edit: en het blijft leuk
 
Laatst bewerkt:
:eek:ntopic::eek:ntopic::eek:ntopic:

Sinds lang geleden

een dagje ..
-zonder regen
-niet moeten werken
-met een beetje zonnetje
-niet te koud
-en veeeeel wind (Bf 5)


dat was de dag van de 600 nitro

Heerlijk gevlogen.

Groetjes van Uwe
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig:D:D

Morgenmiddag zal ik mijn trex 700 Nitro Pro ff van de plank halen en in dalfsen bij mijn clubbie de mensen daar gaan wegroken:puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes:
 
Goed bezig:D:D

Morgenmiddag zal ik mijn trex 700 Nitro Pro ff van de plank halen en in dalfsen bij mijn clubbie de mensen daar gaan wegroken:puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes:

Gelukkig staat er morgen genoeg wind haha Hopelijk kan ik die van mij ook nog even uitlaten.

Nou jongens

ik denk ik moet morgen ook nog een keer naar buiten,
was echt leuk vandaag, eerst dacht ik blijf maar thuis, maar dan toch,
en het bleef droog,

houd ze heel die heelis,

Heli - Uwe
 
Nou, ook de laatste dag van het jaar is geen dag om te vliegen.. :(

De wind giert hier om het huis heen! Weer een domper. Waarom heeft het KNMI het altijd bij het juiste eind met dit soort weer :rolleyes:
 
Windkracht 7 hier op het platte land en veel rukwinden
ik heb de 700 even buiten gezet en die viel bijna om met een stevige rukwind vanaf zij,dus maar snel weer gestopt


ppfffffttt dan maar weer simmen en de kat weer eens gek maken met de mcpx;)


Happy new year alvast boys

Gr
Jeroen
 
ook in L'dam geen vliegweer,
wind 5 tot 6 en af en toe regen,

wachten wat 2013 brengt

groetjes van Heli-Uwe:proost:
 
Hallo,

Ik heb zelf een 600 Nitro V2 Limited Edition met een OS-55HZ
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat voor throttle-curve jullie gebruiken bij normaal vliegen.
Ik ben zelf een echte beginner en ben alleen nog maar aan het hoveren.
Mijn throttle-curve is nu van 0 tot 100% in een lineaire curve.

Ben benieuwd naar jullie reacties ....

Mvg. Eric
 
Hoi,

Align schrijft midstik pitch 5,5 graden bij throttle 60
dan draait die zijn 1900 touren,
maar met een andere throttle servo of een andere zender
kan die bij de zelfde instelling ook te snel of te langzaam lopen!

Dus je moet echt meten,
En voor vliegen moet je toch een idle kurve hebben,
dat de motor bij dalen met 0 graden niet te langzaam loopt,

dus je kan die kurve van iemand anders nooit gebruiken,
Alleen daaraan oriënteren .

Ik heb normal 0 - 60 - 100
idle 1 70 - 60 - 100
idle 2 100 - 60 - 100

pitch in idle 1 van -5 tot +10

Dat voor oriëntatie , verder luisteren wat jou motor zegt,
En laat hem goed roken!

suc6 van Heli-Uwe
 
Nieuw jaar vliegen op mijn plaintje 25 minuten heel mooi,

en nu weet ik waar dat rare geluid vandaan komt,
ik was bang, van de motor,
maar het zijn die 3 lagers bij de clutch

2x 695ZZ (5x13x4mm) clutch bell bearing boven en onder
1x 6800ZZ (10x19x5mm) clutch gear bearing

10 € en wat werk, en hij vliegt weer als 'n zonnetje.

groetjes van Uwe
 
Nu vandaag
die lagers van de clutch bij mijn T Rex 600 nitro
vervangen, dat grote lager was echt niet meer goed, maar die 2 kleineren lagers waren nog o.k., maar toch alle 3 vervangen.


En motor weer in gebouwd en nog wat geluid,
motor weer uit, en het was de fan (aluminium)

alle schroeven niet meer top vast,
ik weet dat ze goed vast waren, en loctite zie je nu nog,
een schroef was zo vast van het loctite,
dat ik ze met moeite uit kreeg en bij het indraaien
is die stuk gegaan,



:help:
heeft iemand zolke schroeven (een of twee) ergens liggen ??



Verder test gevlogen en de heli is weer de oude, ha ha
die eene schroef heb ik zo goed mogelijk weer ingedraait en met
loctite 648 fixiert, da gedan, dat ik geen vibratie krijg,

die lagers van de motor zijn na 40 liter nitro nog goed voor deze saison.

groetjes van Heli-Uwe
 
Nu vandaag




:help:
heeft iemand zolke schroeven (een of twee) ergens liggen ??





groetjes van Heli-Uwe

Uwe

Zijn dat de 4 kleine schroefjes waarmee de fan op de Hub zit vast geschroeft???
Ik ben ooit eens 1 boutje ervan verloren en kon nergens zo'n boutje vinden dus heb dus toen maar een hub setje besteld daar zitten alle 4 de boutjes 4x5mm bij

Ik heb er nog wel een paar voor je over als je niets gevonden heb(is een speciale maar 4x5mm met een kleine kop anders past ie niet tussen de openingen van de Fan!!)
geef maar een PM dan

Let er wel even op ofdat het schroefdraad in de Alu hub niet beschadigd is!!! anders kost het je alsnog een nieuwe koelFan hub of het draad opnieuw snijden(als je deze tapmaat heb??)
Tis alu dus is zo kapot dat draad en VAST is VAST en een heel klein beetje borgmiddel erop LocTite 243 (blauw dus)

Greetz

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
ik denk maar dat de schroefdraad inderdaad kapot is,
en dat ik een nieuwe schroef ook niet meer in krijg,
het zijn inderdaad die schroefjes 3x5 of 4x5 die in de koppeling zitten.

als je 2 van die schroefjes over hebt, super,
Ik stuur je PB

groetjes van Uwe
 
ik heb wel 2 schroefjes voor je maar als je schroefdraad idd kapot if kan je of beter een nieuwe hub kopen(incl schroefjes) of het schroefdraad repareren met een draad tapje m4 maar als gat al uitgelubbert is dan heb tappen ook geen zin meer en de schroefjes van mij dan ook niet.
ik heb er wel 2 voor je

Jeroen
 
Moeilijk, hub kost 20€, ik weet het niet,
wil toch proberen die schroef goed in te krijgen.
Groetjes Uwe
 
Een nieuwe Alu fan + Hub kost meer als het boutje er tijdens draaien/vliegen er weer uit vliegt!!! of je heb nog meer schade! kijk er goed na ik zou er goed naar kijken en NIET op bezuinigen
je spullen zijn in orde of je vliegt er niet mee is mijn motto

De boutjes zijn onder weg

Jeroen
 
Back
Top