T Rex 600 nitro Spezial Edition

Ne ne, dat is ook mijn ding,
morgen regent het volgens weerbericht,
en ik ben vrij,
dus de motor gaat morgen weer uit,

nog eens bedankt voor hulp

Uwe
 
Die schroefen van de fan zijn verschillen,
die eene is 3 x 5 mm , die andere 4 x 5 mm,
met loctite en nieuwe schroefen (bedankt Jeroen)
zou die het weekend weer veilig vliegen.

Maar toch zou ik bij de volgende service-buurt een
nieuwe engine-fan-mount met schroefen (20 €) kopen en verbouwen.

groetjes van Uwe
 
?????

Standaard horen er 4 schroefjes in te zitten van M4x5mm met een kleine bolkop!!
ik zou niet net de M3x5mm gaan vliegen want die komt er gegarandeert uit trillen!!
De schroefjes M4x5mm zijn onder weg



Zoooooooooooooooo de nieuwe Fusuno kap is ook binnen gekomen vandaag
hij is MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Zal straks als ik even de gelegenheid heb een foto plaatsen
ik ben nog druk aan het klussen vandaag in mijn Chalet:rolleyes:

MOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIII

Er komen ook nog LED strips uit HongKong en een zootje draad om een NightFlight Set up te maken voor de Rex600N
Dat heb je wel nodig met deze donkere dagen pppffffft
weer een ander project dus
Ik had al NightBlade's maar 1 interne accu was kapot en heb nu op beide bladen een externe accu geplaatst en uitgewogen en gebalanceerd dus die zijn al klaar
Ik heb nog een Nieuwe witte kap liggen (destijds aangeschaft) en lag hier ook maar te liggen en deze word vol geplakt met LED strips in verschillende kleuren ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien

Greetz,en ik ga weer klussen,en vanavond weer aan de heli's werken

Jeroen
 
bbbbbeeeeeennnnn ook benieuwd op die fotos,

alleen Fusono klinkt al goed,

bedankt voor zenden ook, maar kijk
citaat van een bekennte bedrijf:

HN6029 Engine fan mount
Specifications:
-Engine fan mount x 1 (Ø9xØ19.97x26mm)
-Socket head spring screw x 2 (M4x8mm)
-Socket screw x 2 (M2x12mm)
-Socket button hrad screw x 2 (M3x5mm)
-Socket button hrad screw x 2 (M4x5mm)


ik zou het ook niet meer weten, al weer 3 jaren geleden, toen ik dat bouwde,

groetjes van Uwe
 
SHIPS

Uwe Je heb helemaal gelijk!!!
ik zat in het verkeerde boekje te kijken van de 700!! en die hebben idd 4x boutjes M4x5

De Rex600 heeft idd 2x M3x5 en 2xM4x5
Nu weet ik niet welke er bij jou uit is?
maar ik heb de M4x5mm naar je op gestuurd
de M3x5mm heb ik niet liggen
Sorry dat ik verkeerd heb gekeken

-------------------------------------------------------------

Foto's komen er aan

Heb ook de LED strips net binnen gehad,nu nog wachten op de 20AWG Silicone kabels
Kan ik weer met een projectje beginnen

Jeroen
 
En hier de Foto's van de Canopy

Hier met de oude Canopy:
Foto-N8K7VFSN-D.jpg


Foto-N8K7VFSN-D.jpg


En Hier de NIEUWE Canopy

Foto-7TKXIORN-D.jpg

Foto-RQTF4WJF-D.jpg

Foto-KVA8NB3D-D.jpg

Foto-4L7DENJX-D.jpg


EN SAMEN MET ZIJN GROTE BROER DE 700N

Foto-7473NGDB-D.jpg

Foto-GDO3AADA-D.jpg

Foto-IVVYP6XZ-D.jpg

Foto-J6LGXESW-D.jpg



En hier samen met de Grote broer 700N en de Electro 600ESP

Foto-JWTI8JMZ-D.jpg

Foto-FBPXICMA-D.jpg

Foto-EZEJX78Y-D.jpg





Greetz

Jeroen
 
Ho Ho

echt niet te veel gezegd,
mooie collectie,
en je kan alleen een tegelijk vliegen, :banana:hu hu hu:banana:ha ha:banana:

groetjes van Uwe
 
en je kan alleen een tegelijk vliegen, :banana:hu hu hu:banana:ha ha:banana:

groetjes van Uwe

Wie zegt dat????
ik kan ze allebei tegelijk vliegen hoor heb ook 2 aparte zenders met de juiste instellingen(de een is mijn Les zender voor de leerlingen een T8FG draadloos aangestuurd voor lessen en de ander T12fg is mijn Master zender)
Ik kan ze Niet alle twee tegelijk besturen Nee dat gaat idd niet;)

Thanks, ik heb ook de staart vinnen vervangen in Flu orange ipv zwart Carbon,staat wat netter (net als de 700 daar zit het ook op)

Ik ga weer me rommelhok in
de 700N uit elkaar trekken

Greetz,

Jeroen
 
en weer klaar
lagers vervangangen 1 uurtje tijd als je de Koppeling via de boven kant er uithaalt dan kan je de motor laten zitten;)

Ships dit is jou draadje van de 600N sorry

Jeroen

(600 en 700 werkt het zelfde)
 
Geen probleem, haha
als je maar zo goed bezig bent met knutselen,

en inderdaad, veel is hetzelfde van 700 en 600,
of bij ons zegd men baugleich (= na de zelfde mannier gebouwd).

Met de koppeling naar boven, bedoel je die klock denk ik?

gr. Uwe
 
Ik wil mijn RPM van de 600 iets verlagen,
ga morgen naar buiten om te meten
volgens mij lig ik ergens tussen 1900 en 2100
en ik denk, dat 1900 genoeg moet zijn, als de motor dan ook goed rond loopt!

groetjes van Uwe
 
Wat bedoel je met bladspinning?? Bladspoor bedoel je soms?? dat het ene blad boven het andere draait??

Gewoon op 1 blad een rood tape-je doen op het uiteinde van het blad,
loop deze onder het andere blad (als deze draaid) dan het linkje er af halen en 1 kant van het kogellinkje een halve slag draaien en de andere kant ook een halve slag zo blijven de letters "A" ook netjes buiten staan....

Ik heb ook 1900Rpm en is ruim voldoende voor wat hardere/snellere move's

Als de bladen weer in spoor lopen dus gelijk zijn niet vergeten het tape-je eraf te halen anders heb je onbalance...

Wat je ook kan doen is met een DIGITALE schuifmaat de tussen ruimte van de kogellinkjes van je bladlinkjes op meten deze moeten precies gelijk staan en dan heb je wss ook geen blad spoor of je dempers zijn versleten!!

S6
Jeroen

edit: in normale rondvlucht draait mijn zelfs ook lekker op 1700 rpm!! maar dan doe ik niet inverted ofzo maar rondvliegen en looping gaat makkelijk zat met 1700

Ik wil mijn RPM van de 600 iets verlagen,
ga morgen naar buiten om te meten
volgens mij lig ik ergens tussen 1900 en 2100
en ik denk, dat 1900 genoeg moet zijn, als de motor dan ook goed rond loopt!

groetjes van Uwe


Ik had in dagelijkse beslommeringen gereageerd maar moest in dit draadje staan sorry
 
Hoi allemaal,

bladspinning is nu bijna 0,0

maar RPM was inderdaad veel te hoog,
ik vlieg nu in idle 1 met rond 2050 RPM,
bij 1900 verliest inderdaad de motor veel kracht en loopt niet meer goed,

dus ik mag het bijna niet zeggen,
ben van bijna 2300 na 2050 gegaan, groot verschil en wat minder lawaai

groetjes van Uwe
 
toppie;)

zorg dat het bladspoor gewoon 0 is heb je ook geen last van trillingen

1900/2000rpm is een mooi toerental komt je motortje lekker tot zijn recht..

Grtz
Jeroen
 
Hoi Jeroen,
die bladspinning is zo mini mini, da ze de andere kant op gaat,
als ik een linkje 1 draai geef, ha ha

en inderdaad, 1900 - 2000 RPM moet mijn motortje wel hebben,
anders loopt die niet,
pphhhhh, daarvoor was die echt te snel, en dat hoeft niet,
allen maar die 30 seconden op idle2 voor wat lawaai en een auto, ...

beste heli tot nu toe van 11.

Bedankt nog Jeroen,

groetjes van Heli-Uwe
 
T Rex 600 tussen een 500er en een 700er :

full


mooi opgeruimd nu die collectie

groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
T Rex 600 nitro Limited Edition is inmiddels de oudste heli in mijn collectie
en na een tijdje op de plank vandaag gevlogen .... ehh gestart,
en motor liep na 5 seconden top,
jonge wat rookt die machine,
maar vliegt toch 10 minuten met een tank
en temperatuur is ook goed,
geweldiger vogel,
even nog alle curves lineair gemaakt,
en vliegen en genieten ...

groetjes van Heli-Uwe
 
Back
Top