Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hey Bas,
vervelend van je crash. Als je aan een nieuw frame zit te denken, bouw hem dan direct om naar een Logo500. Tandwiel moet je toch al nieuw halen, je kan verder dezelfde kop gebruiken, staartbuis, staartrotor en staartrotorbehuizing. Zelfs de kap gaat passen, dus je koopt naast een 500 frame nog wat kleinspul zoals staartbuisbrackets, tandriem, twee kleine riembegeleidingspoulie's, een riemaandrijfpoulie en..., daar zit hem waarschijnlijk de clou... een aluminium motormount.
Ik heb idd wel gestripte tandwielen gehad. Dit kwam uiteindelijk door het "verbuigen/week worden" van de motormount. Dit treed vooral op bij warmer weer, mede omdat je motor dan ook zoveel warmer word. Het kunststof van Mikado is erg taai, veel weekmakers en veel koolstofvezels. De weekmakers is voor de duurzaamheid en taaiheid, het koolstof voor de stevigheid en stijfheid. Dit is de reden waarom er alu motormounts worden geleverd, zelf heb ik de grondplaat van de motor vergroot, gecombineerd met 3 motorbevestigingsboutjes i.p.v. twee.
De motor buigt op een gegeven moment van het motortandwiel af, vooral wat later in de vlucht, en bij dan wat meer pitchbelasting. Je kan het na de crash vaak moeilijk achterhalen waarom er gestripped is... het geheel is dan vaak weer "afgekoeld".
De 600 word tegenwoordig alleen nog maar met een alu motormount geleverd, dit is niet zonder reden gedaan. Het voor de 500 en 600 upgrade leverbare tegenlager t.b.v. het motortandwiel draagt ook positief bij.
Hopende dat je hiermee iets kan, ik heb de waarheid ook niet in pacht... maar met vele weten we meer dan één alleen!
Succes, ik volg het draadje!
Greetz van Aldert
ps.. de scheurtjes in de carbon staartbuis gewoon behandelen met dunne CA, vervolgens het overtollige er weer vanaf polijsten/poetsen. Niet zichtbaar, en weer net zo sterk als voorheen
Ik lees je bericht nu nog eens goed, en zag dat je zelf idd ook al aan het verbuigen van de motorplaat had gedacht. Ik heb het bij Kevin zijn 500 gezien hoe deze plaat zelfs permanent verbogen is. Hij gebruikt hem nog wel, maar wel na het wederom afstellen van de tandwielspeling.
Op de Logo 10 past overigens helaas niet een 0,7 module, omdat er geen passend 0,7 tandwiel is voor de staartaandrijving. Dit is trouwens wel mogelijk met een Logo 500 frame, omdat de staartriem door een separate poulie om de hoofdas word aangedreven (maar dit had je ongetwijfeld zelf ook al gezien ).
Greetz van Aldert
Ik heb de schade net bij elkaar opgeteld en inclusief aluminium motorhalter kom ik op 216 euro ....
nou, de genoemde kosten zijn voor logo 10 3D parts.
Als ik naar logo500 ombouw, ben ik waarschijnlijk meer kwijt en dan de vraag of alles werkelijk 100% gaat passen.
Maar ik zal eens kijken.
* verder vind ik de motorafstandsplaat van plastic een beetje goedkoop aandoen, die had wel van alu mogen zijn, met schroefdraad erin ipv het losse moertje wat er nu in ligt
Frank, nou dat gaat over een andere onderdeeltje ... er zit namelijk een afstandsplaatje TUSSEN de motor en de motorplaat. die bedoelde ik ....
Misschien ga ik daar zelf nog wel iets voor maken van alu. Maar de hoofdoorzaak van doorbuigen is de motorplaat zelf.
Bas, ik heb nog zo'n allu tussenplaat liggen!
Motor afstandsplaat Artnr.02499
Voor 5 euro mag je hem hebben.
Krijg nou wat ! Ik had het over die lange motorplaat #3064 ! Mikado - 2007 Mikado Modellhubschrauber
Ik heb gistermiddag allees redds besteld, dus ook die dure motorplaat ..... :-(
Ik dacht ook dat jij die bedoelde ....
Dat extra aluminium tussenstuk erbij is natuurlijk nog beter , dan kan de warmte van de motor beter afgevoerd worden
dus Anne, ik neem het graag over, tenminste, als de plettenberg orbit 20-10 er zo op past natuurlijk .....
Of hij past dat weet ik niet, je zou de afstand tussen de gaten even kunnen meten.
Misschien dat we er zo uit komen?
ps. de scheur (in de lengterichting ca. 3cm) in de staartbuis had ik gisteravond reeds met seconcenlijm gelijmd, van buiten en van binnen. Het lijkt weer even sterk als voorheen als ik met mijn vingers in de buis knijp. Ik denk er nog over om een soort matje wat gedrenkt is in epoxylijm, aan de binnenkant erin te verlijmen. Een nieuwe kost 29euro .
Ik heb de schade net bij elkaar opgeteld en inclusief aluminium motorhalter kom ik op 216 euro ....
tja, als je mikado vliegt ....