T-rex 600

Ik snap ook niet waarom Align wel 2 verschillende landingsgestellen in de kit doet maar zoiets essentieels als de headstopper moet je apart kopen.

kraaijer zei:
haha, ik ken dat probleem.

Maar ik heb toch maar besloten dat ik ook maar een trex 600 ga ophalen dit weekend of zo.

Hehehe wacht 1 of 2 weekenden... kopen we samen 8)

Wordt het de CF versie, Ron ?

mvg, Z

Ik ben er eigenlijk nog niet uit of het de CF versie word of de andere....

Buiten prijs, wat zijn de echte voor- en nadelen van de 2 versies...?

CF is een paar gram lichter (weet niet precies hoeveel). maar bij een eventuele crash is de kans dat je CF frame breekt vele malen groter dan alu. Heb zelf CF gekozen omdat ik het toch wat mooier vind.. echt veel verschil zit er niet tussen verder denk ik, gaat gewoon om persoonlijke (en kostende) redenen denk ik.

CF is een paar gram lichter (weet niet precies hoeveel).

65 gram, verder 0,0 verschillen. En later kun je altijd nog de CF frames monteren mocht je dat willen. CF frames kosten overigen 170 euro ofzo van Align zelf. Alu frames 70 ongeveer (beide kanten).

Cheers,

Richard

Tja die 65 gram extra zal bij mij niet echt verschil maken. Ik vlieg geen harde 3D, ben ik veeeeel te oud voor om dat nog fatsoenlijk te leren....

Dus als dat het enige voordeel is van het CF frame dan denk ik dat ik de alu neem, vanwege de kosten en het is wat steviger.

Bedankt voor jullie input.

Ron

kraaijer zei:
Ik vlieg geen harde 3D, ben ik veeeeel te oud voor om dat nog fatsoenlijk te leren....
Ron

Te oud 8O het leven begint nog maar pas :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

HH 600-bouwers,

Vraagje: hebben jullie de linkage-ball's zoals die gemonteerd worden op de Aileronlever,Elevatorlever en de tailrotor control arm vastgezet met CA(seconden-lijm) zoals Align voorschrijft of iets anders?

mapel zei:
HH 600-bouwers,

Vraagje: hebben jullie de linkage-ball's zoals die gemonteerd worden op de Aileronlever,Elevatorlever en de tailrotor control arm vastgezet met CA(seconden-lijm) zoals Align voorschrijft of iets anders?

Bij mij staan alle Linkage ball's vast met CA.
Ik dacht dat de video's van helifreaks deze ook zo aangaf.. maar ben niet 100% zeker.

Nou dit weekend maar eens beginnen met de rotorkop kan ik hopelijk Zondag de rotorblade's erop monteren om het plaatje compleet te maken...

Nou dat valt nog tegen om die thrust-bearings in mijn rotorbladhouders te puzzelen...
Zelfs Bob laat het niet zien :cry: .

kraaijer zei:
Weer iets waar ik dus op moet letten als ik straks zelf begin :-)

Nog even Marc, dan kan je vliegen :-)

Hi Ron,

Ben jij nog steeds in het bezit van de test-pilootlicentie? :lol:

Gr.Marc

Let wel goed op, hoe je de druklagertjes monteerd !
De buitenschaaltjes zijn verschillend, eentje zal speling hebben op de as en de ander niet.
Het schaaltje zonder speling moet je als laatste monteren en komt daarmee aan de buitenkant te zitten.
Dit is zeer belangrijk.

Rhelie zei:
Let wel goed op, hoe je de druklagertjes monteerd !
De buitenschaaltjes zijn verschillend, eentje zal speling hebben op de as en de ander niet.
Het schaaltje zonder speling moet je als laatste monteren en komt daarmee aan de buitenkant te zitten.
Dit is zeer belangrijk.

O.K., gelukkig, heb ik op gelet, zit goed.

btw: de bearing met de open kant naar de rotorkop monteren zodat het vet langer blijft zitten...

mapel zei:
kraaijer zei:
Weer iets waar ik dus op moet letten als ik straks zelf begin :-)

Nog even Marc, dan kan je vliegen :-)

Hi Ron,

Ben jij nog steeds in het bezit van de test-pilootlicentie? :lol:

Gr.Marc

Jaaaa, natuurlijk! Kom graag langs als je wat hulp wilt bij het invliegen.

Ik ga inmiddels zelf ook aan de slag met de 600.

kraaijer zei:
Ik ga inmiddels zelf ook aan de slag met de 600.

....betekent dat dat je vanmorgen ook een kit hebt gehaald, of ben je de configuratie bij elkaar aan het zoeken?

De Rotorhead begint al vorm te krijgen...

Back