T-rex 600

Na zo'n 90 vluchten ben ik iedere keer weer verbaasd over deze heli. Stabiel, power en snelheid. Bovendien zijn de onderdelen ongelofelijk goedkoop. De dure akku's gaan minstens tweehonderd vluchten mee, dus op termijn valt dat ook wel weer mee.
Kortom: Top machine! Als je er eenmaal mee hebt gevlogen, ben je verkocht! :D

@ barnowl

waarom zit ik hier dan nog altijd te twijfelen om een raptor E 620 se aan te schaffen ?
om toch maar bij die raptor reeks te blijven (ik heb al een 30)
om toch maar die grotere rotor disc te kunnen hebben
om toch maar meer geld uit te geven aan nog zwaardere ESC's en LIPO's ?

wat is nu de beste keuze : vandaag en morgen
een e-rap of een trex ?

ik weet het niet meer ... wie kan mij overtuigen ?

de meest overtuigende trakteer ik op een paar halve liters in tstad (antwerpen) :wink:

Y

Yves zei:
@ barnowl

waarom zit ik hier dan nog altijd te twijfelen om een raptor E 620 se aan te schaffen ?

een e-rap of een trex ?

de meest overtuigende trakteer ik op een paar halve liters in tstad (antwerpen) :wink:

Y

Logo 600!!!

Eigen keuze motor/esc/akku's. Licht te bouwen, zwaar te bouwen. Met slechts een langere boom en riem kan je zelfs 690mm rondslingeren! Bovendien erg betaalbaar.

Greetz van Aldert

Met slechts een langere boom en riem kan je zelfs 690mm rondslingeren!

Volgens de specificaties gaat ie maar tot 650mm, anders stond die ook op mijn verlanglijstje. Is dat een Mikado goedgekeurde upgrade naar 690mm?

Yves zei:
@ barnowl

een e-rap of een trex ?

Y

Ik kan je helaas geen antwoord geven uit eigen ervaring, omdat ik in mijn 1 jarige helivliegperiode slechts met T-Rexen heb gevlogen.
Als ik jou was zou ik zeker de technische forums van Finless (Bob White) op HeliFreak bekijken. Hij geeft een objectief beeld uit eigen ervaring van de meest populaire heli's. Hierbij worden de volgende zaken bekeken: Bouwwijze, design, kwaliteit en vliegeigenschappen.

T-Rex 600 en 450, Logo 14, Raptor E620SE, Hurricane 550, HDX 450/300, Dragonus en Century Swift worden onder de loep genomen.

Jurrien, Daniel Jetschin heeft een tot 690mm bladen verlengde Logo 14 gevlogen. Ik zal eens een linkje zoeken voor je.

Laurens, bedankt voor de link. Leuk zo'n 90size 3D logo. In die 600 3D passen standaard full size servo's dus het zou inderdaad makkelijker zijn om de 600 om te bouwen dan zo'n logo14. Of de rest van de heli erop berekend is weet ik niet, bij Daniel leek het wel goed te lukken.

Voor de rest ben ik nog altijd zeer tevreden met de Trex600. Heb nu bijna 300 vluchten en het enige wat ik regelmatig vervang zijn de dempers in de hub en de one-way sleeve, die zijn na 40 vluchten naar de haaien.
Ook vervang ik af en toe een linkje als er wat speling op komt te zitten. Dus wat betreft onderhoud is dit een zeer gemakkelijke heli!

nou net eindelijk het aangedurft om te hooveren... mijn god wat gaaf!! was eerlijk gezegd echt een beetje bang en nerveus maar wat een gave heli!!! zuks stabiel en dat is behoorlijke harde wind! eindelijk gehooverd et de 600!! en wil meteen weer!!

Alleen wilde hij niet echt lekker zijn heading houden. weet niet waar dat aan ligt, ga ik nu uitzoeken. leek net of het geen heading hold gyro was/is maar het is toch echt de 611... vreemd.

GAAF!!!!

hmmm merk en zie net dat er best wat speling op de hekrotor bladen zit. lijkt net alsof die plastic houders (wat de hekrotor vasthoudt) een beetje uitgewoond zijn en dat die lager niet lekker vast zit.. is dit normaal?

ja die heb ik al maar door veel te lezen op fora merk ik dat die ook wat problemen heeft. maar goed net alles aangedraaid en alles gecontroleerd en morgen weer proberen.

Misschien nog een ideetje, maar kijk eens goed of de staart rotor blad houders goed vast zitten. Als dat niet zo is wil de staart ook nog wel eens vreemd doen.

Ron

Daantjo zei:
maar het is toch echt de 611...

Via via hoorde ik dat heli Henk met een 401 op zn trex600 vloog omdat hij deze beter vond dan de 611,... (in deze combinatie)
Ik vond het een vreemd verhaal maar als hij het zegt dan zal het zeker wel zo zijn.
Het probleem van Daantjo zal hier wel niets mee te maken hebben maar het maakt misschien wel reacties los,
weet iemand hier meer van??

let op met die prul staart houders !!
met wat axiale kracht erop kan je staart zo vast staan !!

Een 611 gyro zal op zo`n gebrekje veel feller reageren dan een 401.

Ik kan mij dus best voorstellen dat een 401 het beter doet op een slechte staart dan een 611.

ik heb er ook een besteld, heb dit forum al een keer lekker doorgespit, altijd wat handige weetjes uit te halen, maiden zal nog wel even duren, wil alles de komende maanden bij elkaar schrapen :wink:

tot die tijd lekker oefenen met de 450 8)

Back