T-rex 600

die discussie is al zovaak gevoerd in dit forum, zullen we dit over de heli houden ?

gefeliciteerd met de maiden Aiki,

remember: kleine stapjes, kleine stapjes en dan komt het goed.
het is niet erg om eerst 15 accus leeggemaakt te hebben met alleen hopjes van 30 cm hoog.

als je maar plezier hebt, en dat werkt het beste met een heli die heel blijft ;)

voor een goed stappenplan voor leren vliegen : www.rchelicopterweb.com en dan learning to fly.

Gerard_nl zei:
die discussie is al zovaak gevoerd in dit forum, zullen we dit over de heli houden ?

gefeliciteerd met de maiden Aiki,

remember: kleine stapjes, kleine stapjes en dan komt het goed.
het is niet erg om eerst 15 accus leeggemaakt te hebben met alleen hopjes van 30 cm hoog.

als je maar plezier hebt, en dat werkt het beste met een heli die heel blijft ;)

voor een goed stappenplan voor leren vliegen : www.rchelicopterweb.com en dan learning to fly.
Bedankt voor de extra info :wink:
We zien wel waar we uitkomen na een tijdje en misschien koop ik nog en kleine T-rex 450 voor in de tuin. :P

@bartjuuuhhh
Dank u :wink:

Heb vandaag nog eens gaan hoppen :cry: via de sim lukt het me steeds beter en beter zelfs met hevige wind stoten kan ik hem even laten hoveren.
In de realiteit lukt het me nog niet voor 2 Sec. :evil: zou het kunnen dat het training kruis hier de oorzaak van is of zou de zender toch niet goed afgesteld zijn voor mij :?:
Ik oefen op een oprit van een fabriek in een industrie zone.
Deze oprit loopt wat bergaf naar de straat toe en is langs 1 kan beschermt voor de wind (haag)

Zo heb ik er geen plezier aan :cry: en zal toch ergens hulp moeten halen om een goede start en motivatie.

Zo kom je niet verder, geheid dat je bek gaat en dan is helemaal de lol eraf.

Ga naar een club of spreek met iemand uit jouw buurt iets af, anders zie ik het somber in voor je.

Aiki zei:
Heb vandaag nog eens gaan hoppen :cry: via de sim lukt het me steeds beter en beter zelfs met hevige wind stoten kan ik hem even laten hoveren.
In de realiteit lukt het me nog niet voor 2 Sec.
Hieruit maak ik op dat je op de sim net aan kan hoveren? Dat zijn niet voldoende vaardigheden om in het echt een poging te wagen natuurlijk. Je zal hem op de sim met 2 vingers in je neus tail in moeten kunnen hoveren en op zijn plek kunnen houden wil je in het echt een poging wagen. Angst is natuurlijk ook een hele grote factor, zelfvertrouwen is heel belangrijk bij het leren vliegen.

Zoals Rhelie al aangaf, probeer bij een club of ervaren piloot aan te kloppen en laat je hele setup nakijken. Je zal niet de eerste zijn die zijn heli crashed omdat deze niet goed is afgesteld.

Zijn er op deze forum mensen uit de omgeving Rupelstreek - België :?:
Die wat tijd vrij hebben om deze sukkelaar te helpen :lol:

Hi Aiki,

Welkom bij de trex600 club. Ik heb je PB gelezen en ik zou je wel willen helpen maar aangezien je niet bij een club bent ligt dit moeilijk. Bij KMC doen ze zeer moeilijk over gastvliegers, ik moet dit dus vooraf schriftelijk! aanvragen en mag dit natuurlijk niet elke week doen. Even je heli afstellen en een paar tips geven kan natuurlijk wel. Ik vlieg bijna elke zaterdagmiddag en zondagochtend op KMC (http://www.kmc-vzw.be/).

Groetjes,

Jurrien

Bij schemering toch nog eens geprobeerd en heb men Pitch in de zender veranderd zoals ik deze gebruik op de sim en raad eens..
Het ging al veel beter heb nu tenminste toch al 3x enkel seconden (±8 sec) kunnen hooveren :P 8)
Ik krijg er terug zin in... :P

alles komt goed.

vandaag ook een vlucht gemaakt met camera aan boord, staat hier bij ehelies, rocking de trex 600

Welke Pitch en Throttle Curves hebben jullie voor te hoveren...
Kwestie eens andere waarden te proberen op de sim. :lol:

Mijn waarde op dit ogenblik zijn:
Throttle 0,25,50,75,100
Pitch 0,35,50,65,100

Hoi Aiki,

Mijn pitch curves in Normal, Idle 1 en 2 staan allen op : 0,25,50,75,100

Bij deze settings maak ik dat Mid-stick dus (50%-curve) O° pitch is. En bij Low-Stick (0%-curve) en High-Stick (100%-curve) heb ik respectievelijk -11°/+11° gragen pitch.

Simpeler kan het niet.

Grtz,
Dirk

Dflyer zei:
Hoi Aiki,

Mijn pitch curves in Normal, Idle 1 en 2 staan allen op : 0,25,50,75,100

Bij deze settings maak ik dat Mid-stick dus (50%-curve) O° pitch is. En bij Low-Stick (0%-curve) en High-Stick (100%-curve) heb ik respectievelijk -11°/+11° gragen pitch.

Simpeler kan het niet.

Grtz,
Dirk
Inderdaad simpeler kan het niet, maar niet echt geschikt voor dit groentje :oops: teveel Negatieve pitch.

Hoi Aiki,

Inderdaad het lijkt erg veel, maar het is een gewoonte.

Toen ik begon heb ik mij ook laten vertellen dat het best was om te beginnen met -4° op lowstick, 5° op midstick en 9° op highstick.

Maar gelukkig ben ik toen mensen tegengekomen die me zeiden, als je ooit wil gaan 3d'en dan moet je direct leren met een pitch-curve om te 3d'en.
In het begin is het wat wennen, maar na een tijdje ben je het zo gewoon. In het begin zei ik ook, ik ga nooit 3D'en, maar hoe langer je vliegt, hoe meer je wil proberen en daar komen dan ook de 3D moves bij te kijken.

Anders moet je eerst eens proberen op je sim met die instellingen.

Succes,
Dirk

Ik gebuik verschillende curves. In normal ga ik van -2 naar +11, in idle up van -11 naar +11.

Alleen niet vergeten dat als je gaat 3D'en e.d. dat je in Idle up zit.
Ik gebruik normal dus alleen om op te spoolen en de vlucht af te sluiten.

Ron

Volgens Bob finless zijn video zou deze gegevens in de buurt liggen om te hoveren.
Pitch Curve Normal 40-45-50-75-100
Throttle Curve Normal 0-25-50-75-100

Heb deze uitgeprobeerd op de sim 8O de T-rex veranderd in een jojo :? in plaats van een rustig opstijgende heli....
Ik dacht dat ik het een beetje beet had maar :? nu ben ik het noorden toch weer even verloren.

Dus please T-rex mensen post hier je Pitch en Throttle curves voor de T-rex.
Hoe meer ik via de sim kan testen hoe minder crashes ik heb met de ECHTE T-REX 600 :lol:

Edit: hier onder heb ik de gegevens van T-Rex 600 zoals deze staat ingesteld in men zender MX12.
MX12 Instellingen voor T-rex 600

Aiki, je kunt niet echt afgaan op waardes van iemand zijn zender, zeker niet als het niet dezelfde zender is. Toch niet voor de pitch curve.

De throttle curve kun je zetten op 0,75,90,95,100.
Lager zou ik niet doen, zeker niet op punt 1 en 2 want als je dan gaat landen, komt je headspeed zo snel naar beneden dat hij gewoon neer kwakt en dan is ie stuk.
De Controller fungeerd ook het best tussen de 85 en 100%

De pitch curve moet je gewoon meten. low stick -2 high stick +10
En hou 0 graden in het midden. Vanaf het midden naar high stick moet lineair zijn, dan hover je rond 3/4 stick.

Als je een stunt mode hebt dan kun je die instellen voor de throttle alles op 100% en de pitch curve lineair van -10 naar +10.

Dan de throttle hold pitch curven van -6 naar +12 als je dat red.

Ron

kraaijer zei:
Ik gebuik verschillende curves. In normal ga ik van -2 naar +11, in idle up van -11 naar +11.

Alleen niet vergeten dat als je gaat 3D'en e.d. dat je in Idle up zit.
Ik gebruik normal dus alleen om op te spoolen en de vlucht af te sluiten.

Ron

Daarom gebruik ik juist in Normal en Idle 1 en 2 de zelfde pitch curves, dan hoef je er gewoon niet bij stil te staan als je nu in Ilde of in Normal mode vliegt. Je pitch is dan altijd hetzelfde, zoals ik al zei, het is een gewoonte om met deze setup te vliegen. En eens je dit gewoon bent, dan kom je geen onverwachte dingen tegen !

Just my 2 cents !

Grtz,
Dirk

Ik begrijp wel waarom je dat doet, maar ik ben wel van mening dat je zeker in het begin een betere keus maakt met -2 graden voor normal en daarmee land.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om in eender welke mode te landen. Ik ben ook nog nooit vergeten om om te schakelen.

Bij mij is de pitch curve vanaf punt 3 hetzelfde in eender welke mode dus voor gewoon vliegen maakt het niets uit.

Nogmaals -11 voor een beginner is geen goede zaak, die willen nog wel eens alles dicht gooien en dan komt het wel heel snel naar beneden.

my 2 cents.

Ron

Hoi Ron,

Gelijk heb je -11/+11 is wat veel, ik heb het geleerd met -9/+9.

Maar natuurlijk kiest iedereen de methode die hij wil, ik vind alleen de overstap naar 3D makkelijker als je vanaf het begin gewoon te vliegen evenveel negatief als positieve pitch !

Grtz,
Dirk

Back