tamiya df-03 topic

Zijn er mensen met 3Racing hop-ups op hun DF-03?

Hoe zijn deze van kwaliteit, pasvorm,...

Want bijvoorbeeld de carbon shock towers zijn ook verkrijgbaar van een ander merk (five stars ofzo), maar die zijn ineens 2 keer zo duur :shock: Is de kwaliteit daarvan dan zoveel beter, of kan 3 racing er echt wel goed mee door...

Leuke tip : www.bahrZ.com Ik heb er eentje laten komen, voor dat geld kun je het eens proberen.

Ik heb nog nergens anders stabs gezien voor de df-03, of vergis ik me nu ?

3racing shocks aanrader ?

Laatst bewerkt:
Nee, Bahrz is de enige producent van stabi's voor de DF-03...

trouwens, is het een aanrader om het standaard achterdiff assen te vervangen door volledige stalen van 3Racing, of ben ik hiermee nog verder van huis...

RIP DF-03?

Dit weekend merkte ik dan mijn voorste diff (front 1way) 'kraakte', na een tijdje reed het autotje niet meer, wat bleek? de radartjes naar de voorste diff zijn niet sterk genoeg om een 13turns motor op los te laten. (zelfs met een slipper clutch)

Ik dacht mijn sidewinder met 5700Mamba motor er in los te laten, maar misschien is dat geen goed idee....

Weet iemand of er zo'n stalen of radartjes van betere kwaliteit bestaan?

(ik zeg radarjes want ken de juiste benamin niet, bevel of zo?)

? niet stevig genoeg.
Ik heb de df-03 nu verkocht, maar bijna 2 jaar lang met de mamba 4600 gereden (beyond 12t staat op de doos) ook een slipper erop, maar de rest standaard gelaten. nooit problemen gehad!

Of ik heb gewoon geluk gehad of ik rij een stuk rustiger, want ik lees vaker dat er wat stuk gaat met een brushless setje in deze buggy.

? niet stevig genoeg.
Ik heb de df-03 nu verkocht, maar bijna 2 jaar lang met de mamba 4600 gereden (beyond 12t staat op de doos) ook een slipper erop, maar de rest standaard gelaten. nooit problemen gehad!

Of ik heb gewoon geluk gehad of ik rij een stuk rustiger, want ik lees vaker dat er wat stuk gaat met een brushless setje in deze buggy.
Ja, Ik ga er wel altijd voor ;)
Ik heb ook al wel wat stukken gehad op een maand en half dat ik hem heb... rear gearbox(shocktower afgebroken), vering gescheurd, 4wings vernield, left front knucklehead smashed, rear right upright shattered, een dogbone verloren door de armpjes in de knuckleheads die los schieten en nu de front radartjes...

2WD gaat ook nog wel, maar dan moet je niet op het bmx parcours proberen rijden zoals waar wij rijden :s, maar op het strand gaat hij!

mits een gepatenteerd banden systeem:
men neemt ducktape en doet die rond de band,
men doet nogmaals ducktape rond de band, maar nu maakt men 'flapjes' ducktape. Deze flapjes graven zich door de middelpuntvliegende kracht in het zand en zolang je niet stil staat flap je lustig over het strand.:proost:
Misschien de df-03 nog een kans geven nu ik nieuwe radartjes binnen heb... Ik heb geen saddle pack lipo's voor de b44 :(

Hee, ik heb al een tijd een df-03 en heb gister een mamba max 6900kv set gekocht. Eigenlijk alvast besteld voor me toekomstige auto die ik in september krijg maar ga hem ook in me df-03 proberen.

er bestaan toevallig geen aluminium A-parts voor de Dark impact DF-03? want de het stukje waar de achterste shocktower aan vast zit is helemaal niet stevig!

Vraagje, welke dempers zijn aan te raden ?

Zit te twijfelen tussen de 3racing en de originele, prijsverschil is wel erg groot.
Zie dat bij de originele clips zitten, kun je die niet met een moer stellen ?

Ik neem aan dat je met "originele" deze op het oog hebt:

Tamiya America Item #53926 | RC DF03 Alum Oil Damper Set
header_53926.jpg

of deze:
Tamiya America Item #54028 | RC TRF Buggy Dampers
header_54028.jpg

Die clips zitten erbij voor spek en bonen, ze zijn gewoon te stellen met een moer. De TRF buggy damper set (dus de tweede) zijn de dampers van TRF501XWE en schijnen echt de top of the line te zijn, of er uberhaupt veel verschil is met de 3Racing dampers? Ja! Of je het merkt? Als je wedstrijden gaat rijden zeker weten, anders waarschijnlijk ook wel. Ik ben zelf altijd voor originele onderdelen..

Laatst bewerkt:
Ik heb de dempers net al besteld, toch maar de 3racing gedaan.. via ebay nieuw voor 17 euro thuis incl verzend.. De andere kunnen altijd nog zouden deze niks zijn.. De originele kon ik niet goedkoper vinden dan ~45 euro.

Het volgende stukje dat afgebroken is...
De plastic besturing houd het ook niet, metalen dan maar besteld :D

De conversion kit wil ik niet omdat er in de huidige setup geen vuil kan, of toch niet veel, en in de conversion kit zou gemakkellijk vuil kunnen...

Het volgende dat stuk is: de aanhechting van front gearbox en het chassis.
Het chassis zelf is een stukje afgebroken.

dan maar een conversion kit?

een beetje power in een df-03 kost wel wat geld..

Weet er iemand soms waar ik een DF-03 mono (7cell) chassis kan kopen?
Dit chassis zou 20mm langer zijn dan het origineel en daarmee een betere wheelbase hebben.

Laatst bewerkt:
Back