tamiya df-03 topic

Ja het ligt duidelijk aan het motortje, tandwielen had ik namelijk al gecheckt.
Kan het zijn dat er iets van een takje of zand in het motortje is gekomen ? dat dat het getik veroorzaakte ? want nu ik het motortje er weer in heb, loopt hij weer soepel, tikt niets meer.
Vind het maar vreemd.

heb je nog de standard motor?

Anders zou je hem uit elkaar kunnen halen en ff checken.

nee het is een team orion 15x2
Ik heb nog nooit een motortje uit elkaar gehad, moet ik ergens op letten ?
Of kan er weinig mis gaan ?

Ik heb net wat onderdelen uit Hong Kong binnen gekregen waaronder een transparante gear cover set en een turnbuckle set.

Ziet er (al zeg ik het zelf) erg netjes uit. Ben alleen benieuwd hoe lang alles transparant blijft.. Heeft iemand hier ervaring mee? Hier een foto'tje:

0B49B96068E611DC870C3FAB57D4A4BA.jpg

Ook merkte ik gister dat de dogbones de "cups" aan de kant van het wiel nogal uitvreten. Universal shafts zullen dit probleem waarschijnlijk verhelpen, maar deze kon ik voor de DF03 niet vinden, wel voor de DF02. Weet iemand of deze passen?

Vin zei:
Ik heb net wat onderdelen uit Hong Kong binnen gekregen waaronder een transparante gear cover set en een turnbuckle set.

Ziet er (al zeg ik het zelf) erg netjes uit. Ben alleen benieuwd hoe lang alles transparant blijft.. Heeft iemand hier ervaring mee? Hier een foto'tje:

0B49B96068E611DC870C3FAB57D4A4BA.jpg

Ook merkte ik gister dat de dogbones de "cups" aan de kant van het wiel nogal uitvreten. Universal shafts zullen dit probleem waarschijnlijk verhelpen, maar deze kon ik voor de DF03 niet vinden, wel voor de DF02. Weet iemand of deze passen?

Ziet er erg netjes uit.
Die kap is ook mooi gespoten (heel mooi zelfs :oops: ) Is dat geen Avante MK 2 kap of spoiler?
De Universal shafts zullen wel passen van de DF02, maar let niet op wat ik zeg want ik weet het helemaal niet zeker.

Bedankt! Dan worden die shafts mijn volgende bestelling! De kap en spoiler zijn trouwens gewoon van de Dark Impact zelf

Ik was gisteren even op een hobbelig stukje gras gaan rijden, en ik merkte eigenlijk dat mijn vering niet zo heel goed meer was. Wat moet ik nu gaan kopen, gewoon een spring set op de aluminium dempers?

Ik rij een SV2 METHOD 17X2 in m'n DF-03, heeft iemand hier ervaring mee, want hij rijdt maar even snel als met m'n super stock TZ maar wordt wel veel warmer. (lees heet).
Ik lees dat er in brushless setups 85/20 wordt gebruikt, maar met deze sv2 zie ik het niet meteen.

ik rij met de mamba 4600 gewoon met de standaard vertanding, motor blijft handwarm.
mamba 4600= brushless => zwaardere vertanding

Ik heb het over de Team Orion SV2 17*2 = brushed
waarvan ik niet weet welke vertandingen te gebruiken.

(moest ik mijn 5700 in de DI steken zou ik 85/20 gebruiken...)

edit: update:
Standaard kan je trouwens kiezen voor 84 of 78T spur gear

Laatst bewerkt:
even over de brushless hierboven, brushless motoren worden nooit echt warm, brushed motoren wel. bij brushless krijgt eerder je regelaar te maken met hoge temperaturen!

even over de brushless hierboven, brushless motoren worden nooit echt warm, brushed motoren wel. bij brushless krijgt eerder je regelaar te maken met hoge temperaturen!
hmm een mamba brushless bereikt anders wel aardige temperaturen hoor...

Welke pinion/spur settings worden hier op de DI gebruikt?

Sh*t, daar had ik geen rekening mee gehouden, had wel gezien dat er een spur bij zat natuurlijk, maar niet gedacht dat dit een speciale spur was... Dus nu moet ik dus andere reserve spurs halen..

Heb hem nog niet binnen (dat was wel duidelijk), hopelijk zit er een partnummer bij.

Enig idee hoeveel tands die spur is ?

Back