Tamiya Dt-02 Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door LeonPowns2, 3 jan 2011.

  1. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Oke mooi,

    Dan ga ik dus voor de eerder genoemde regelaar,
    https://hobbyking.com/nl_nl/hobbywing-quicrun-60a-2s-3s-waterproof-brushed-esc-for-1-10.html
    en hier dan de volgende dingen bij gezocht rekening houdend met punt 1, 2 en 3.

    accu; 7,2v zoals regelaar en 4200mah, de regelaar is 60A. (is 4200mah maar 4,2a?) is dacht dat deze waarde puur de rijdtijd is. )
    https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-stick-pack-sub-c-4200mah-7-2v-nimh-high-power-series.html

    accu lader; zowel nimh als lipo, dus hoef ik niet weer een ander lader te kopen.
    https://www.the-border.com/yuki-helios-b4-balance-charger-lipo-life-nimh-3a-20w-ac-700312.html

    en dan de motor, hier ben ik nog niet uit. ik zou dus graag rond 50km per uur uit komen.
    optie 1, https://www.the-border.com/Tamiya-RS-540-Sport-Tuned-Motor-53068.html
    optie 2, https://www.the-border.com/carson-906052.html maar lijkt mij zwakker als die rs540
    of past dit ook is 14 volt. https://www.gearrc.com/elektronica/...itan-550-reverse-rotation-21-turns-14-volts-1
     
  2. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Laatst bewerkt: 23 dec 2018
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik wil je niet op kosten jagen maar dit is niet wat je wilt. 3A is gewoon te weinig om een beetje snel te laden en omdat die 20watt is haal je maar 2.5A bij het laden. Dit is ook zeker geen lader voor de toekomst. Geef er 2 tot 3 tientjes extra aan uit en je hebt iets veel meer met ook nog een klein beetje oog op de toekomst. Een SkyRC B6AC of een S60 heb je voor een 50 tot 60 euro, die kunnen echt met 5 tot 6A laden. Koop je een B6 variant van een ander merk zoals Yuki, YellowRC etc zijn ze zelfs 80watt en kunnen 7 tot 8A laden.

    Ook gewoon op dit forum hoor!
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-is-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.123782/
     
  4. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Ahh, oke. mazzel dat ik die niet had besteld, leek wel leuk ding, ik had ipv daarvan de skyrc e450multi plus wat accu's via alie besteld, ligt denk ik nu in de Waddenzee.

    ondertussen al wel 2 pakjes ontvangen,

    [​IMG]
     
  5. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Zo, het wachten was op het laatste kabeltje voor de acculader met tamiya plug uit china,
    Deze lag in de brievenbus en kon ik de accu's gaan laden, laden ging vrij vlot, volle accu in de auto en boekje erbij en de zender binden.
    De auto even op een blokje gezet en, knopjes aan en ja hij doet het, maar links is rechts en vooruit is achteruit en anders om. wielen staan beetje scheef.
    boekje er maar weer bij en proberen af te stellen. na een aantal keer proberen en rondvragen werkt het zoals het hoort.
    dus, naar buiten richting de pumptrack voor de mtbers, :kwijl:
    Daar even op en naast gereden, en hij doet het leuk. kracht zat. snelheid voor offroad wel oke, en voor asfalt beetje te langzaam. en giga onderstuur, je moet gas loslaten om goed een bocht te kunnen maken.
    was leuk en nu weer schoonmaken.

    En tijd voor weer wat te verbeteren,
    ik heb nog een nieuw mubachi rs-540 motor liggen, dus deze binnenkort eens even proberen,
    ook lees ik dingen over het laten inlopen van een motortje in een beker water, is dit een aanrader voor de top en de leversduur?

    volgens mij mag de vering ook wel is progressiever, lekker scheuren zonder jumpje werkt het goed, maar een klein bultje en de krassen zitten al aan de onderkant.

    wat zijn nog meer leuke upgrades die je aan de auto kan doorvoeren,

    heb zelf de volgende ideeën,
    2s lipo accu, maar kan dit op deze setup?
    550 motor
    spur upgrade
    vering upgrade
    verlichting.

    ben benieuwd naar jullie ideeën,
     
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Een 2S lipo kan zeker, daar rijd ik ook mee in mijn DT-02.

    Voor meer snelheid is een brushless setje echt een aanrader. Ik heb een 3100kV motor en een 3900kV motor beurtelings in de DT-02 gehad. De eerste is een mooie snelheids upgrade t.o.v. de standaard motor. Met de 3900kV motor gaat het echt rap en houd je de voorwielen niet op de grond.

    De vering is inderdaad wat week. Wat hardere veren zou werken.

    Wat ook een goede upgrade is, is een stang tussen de voorste schokdempers. Daarmee wordt die constructie een stuk sterker.

    Verder rijd ik met Pro Line paddle banden achter. Dat is op los zand echt gaaf. Mijn DT-02 heeft al op verschillende stranden gereden :)

    Hier een foto van die van mij, met ook de stang tussen de schokdempers (zelf geknutseld).[​IMG]
     
  7. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Leuke auto Dirk-jan,

    gaaf effect met die zandbanden in mul strandzand kan ik mij voorstellen, dat zal bij die van mij nog wel tegenvallen met de originele motor.
    en een buggy kap lijkt mij ook nog wel wat, ik heb nu met 1 x gasgeven de hele binnenkant vol zand omdat de kap over de wielen heen zit. niet handig.

    stabilisator stang heb ik er ook al tussen.
     
  8. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Na een paar nimh accu's te hebben leeg gereden ben ik ook wel benieuwd naar lipo,
    in de auto heb ik de hobbywing 1060 esc met Voltage Range: 2-3S Lipo of 5-9 NiMH @ 7,2V
    en de tamiya/mubachi 540rs tuned motor met Usable Voltage = 6v - 8.4v

    nou leek mij deze lipo wel wat, afmetingen voor de accubak komen het dichtst bij en deze is 7,4v
    Enkel past de aansluiting niet op de stekker van tamiya, als ik op de website zoek bij adapters zijn er diversen alleen de 4mm HXT - tamiya niet.
    iemand tips?, andere accu, of extra adaptertje tussen de stekkers?, of is er wel een 4mm HXT-tamiya te koop?

    https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-4000mah-2s-30c-hardcase-pack-roar-approved.html
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Bij voorkeur niet de tamiya stekkers verder gebruiken. Dus geen adaptertje ertussen. Deze stekkers kunnen niet goed tegen wat hogere stromen. In de kortste keren zal deze het begeven wss. Er zijn meerdere opties voor stekkers..wss allen ok. Ik gebruik net als vele anderen deans.
     
  10. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn

    Heb je een voorbeeld van die 3100kv motor, zijn er zoveel die deze aanduiding Hebben en ik weet niet welke passend is voor de dto2
    En heb je een indicatie van de topsnelheid met de 3100kv zodat ik een idee van de upgrade heb?
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb deze 3100kV motor erin zitten:

    https://s.click.aliexpress.com/e/5dPQEdi

    Met een 2S lipo is de topsnelheid denk ik rond de 40-45km/u. Dat is voor dit chassis zeker snel genoeg om lol mee te hebben!

    Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
     
  12. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Beetje te rustig hier mensen, :bye:

    De afgelopen periode lekker lopen onderzoeken en aanklooien,
    Result; ik heb nu 3 RC Cars. een 2de DT02 erbij, nu de Dessert Gator en een Alie HBX rampage naast de Nissan.

    De hobbywing 1060 is kaduuk, en de servo ook na een Surpass 12T Alie motor te hebben gekocht en deze daar op aangesloten te hebben, na 1 minuutje rijden wou de auto alleen nog maar vol gas links om. :frustie:

    De Nissan rijdt rond met 105bk regelaar met mubachi sport tuned motor, gelagerd en metalen aandrijfassen goed voor 34kph op asfalt, maar in wat losse zwaardere ondergrond kakt het behoorlijk in.
    en de Dessert Gator heb ik uitgerust met een goedkoop Alie brushless setje van 3900kv, voelbaar en zichtbaar DIK sneller, dit nog niet gemeten maar gok 45-50 op NIMH. Dit gaat erg lekker :yes:

    1 probleempje, 1 boutje van de bovenste draagarm voorzijde is losgekomen en kwijt. wiel bungelt er nu los bij, wie weet waar ik dat kan kopen, of heeft iemand hier nog wat in de aanbieding?
     
  13. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Onderdelen kan je allemaal nog krijgen van Tamiya. Ik heb niet helemaal scherp at voor boutje dat is, maar mogelijk kan je iets bij de bouwmarkt o.i.d. vinden?

    Mijn DT-02 heb ik ook nog altijd in mijn collectie. Het is mijn strand auto, met ProLine slingshot paddle banden gaat dat super. Voorheen reed ik ook met een 3900kV motor, maar dat was iets te heftig voor op het strand; motor werd enorm heet. Daarna dus geswitched naar een 3100kV motor en dat gaat super. Hij trekt nog steeds gemakkelijk een wheelie :)

    Blijft een leuk chassis; nog nooit wat aan gehad. [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
     
  14. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Zonder foto's is het natuurlijk niks, dus hierbij de auto's;
    IMG_3349.JPG
     
  15. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Nice, ideale body, komt echt 10x minder zand binnen in de buggy, welke regelaar heb jij op de 3100kv?

    het verloren boutje is wel rc specifiek, denk niet dat het bij de ijzerhandel verkrijgbaar is, hier een fotootje van de ander kant van de auto, boutje even los gedraaid,
    andere kant is deze dus kwijt.

    IMG_3350.JPG
     
  16. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Standaard boutje M3 x 20? Te koop in dozen van 100st :) bij elke doe het zelf toch?
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is ook niet dat het onderdeel niet makkelijk verkrijgbaar is. Ik denk dat die bij een beetje Tamiya winkelieer zo uit voorraad te bestellen is.

    Wil je een bouwmarkt oplossing. Koop een lange M3 inbus bout, die heeft voor een deel ook geen schroefdraad. Op maat slijpen en met een borgmoertje vastzetten.

    [​IMG]
     
  18. markyboy1980

    markyboy1980

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    grunn
    Thanks, inmiddels op eBay gevonden en besteld, verzenden was duurder dan de boutjes, dus ook maar 3racing shocks en bandjes mee besteld
     
  19. Leon Scholten

    Leon Scholten

    Lid geworden:
    24 mei 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Raalte
    Hallo ik heb een vraagje ik heb nog niet zo lang een dt-02 maar ik wil de shock dempers vervangen voor geoliede dempers maakt het uit als ze voor en achter allebei 100mm hebben ?
     

Deel Deze Pagina