Tamiya M-03 Rally Mini

Ik denk dat ik hem redelijk normaal laat. wel die witte steepjes over de zijkant etc, gewoon een paar kleine accentjes. ik zie wel :P

zoals gezegt, m'n moeder heeft eens een ferrari rode mini gehad, ik vind het zelf wel tof staan om eerlijk te zijn :)

Ziet er mooi strak uit.
Was het bij jou net als bij mij ook eerst even bibberren voor je begon met spuiten en hopen dat alles goed gaat?:)

Ga je er nog verlichting in maken of laat je hem zo?

:bye: Ruud

Ziet er mooi strak uit.
Was het bij jou net als bij mij ook eerst even bibberren voor je begon met spuiten en hopen dat alles goed gaat?:)

Ga je er nog verlichting in maken of laat je hem zo?

komt me maar al te bekend voor! >_<

maar, nee, ik ga er geen verlichting in maken, gezien ik ermee offroad ga. en er ook maar erg weinig ruimte in de kap is :)

Hoi,

Een vriend heeft zijn Swift body recent gespoten, en die heeft het onregelmatig gespoten, waardoor de kap op sommige plaatsen dikker gespoten is dan de andere. Er zitten ook lopers in.
Bij mijn Takotuning Mini Body zijn de accentjes met de hand gedaan. Vanbuiten niet te zien, maar vanbinnen lach je je een ongeluk. Het is wel heel netjes gedaan, dat moet ik dan wel zeggen. Ik zie niemand zo snel een octopus op een mini body verven.

Groetjes,
Roger Schouteten

PS: Enne Levi, alles al klaar voor morgen? Ik neem de Swift, Mini en de E-Zilla mee.

heey,

zeker roger, alles staat klaar huub gaat eraan morgen mwhaha :P:P
de kap ook weer passend gemaakt op marder dus...

Laatst bewerkt:
Hoi Levi,

Je moet Alu Mini-T wel effe vervangen door Competitie TA05 Cube2 ;).

Groetjes,
Roger Schouteten

ok, heb nu net een skidplate gefabiceerd.

DSCN3952.jpg

voor aanzicht, hij's nog niet perfect, maar het komt (naar mijn mening) behoorlijk in de buurt :)

DSCN3953.jpg

de onderkant van de skidplate raakt het chassis niet, dit heb ik gedaan met de gedachte om onnodige vrijving/slijtage aan de delen te voorkomen. het eind van de plate heb ik heel iets naar beneden gekant zodat de randen van het alluminium plaatje niet vast in het chassis kunnen komen te zitten (snijden, zeg maar )

DSCN3954.jpg

Ik heb hem met 3 schroeven vast gezet. (ja, bij het boren van het middleste gat is de boor iets verlopen :( )

Ik zit er nog aan te denken om het mischien te polijsten, en dan te spuiten, ben ik nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen.

Ik ben trouwens begonnen met het op maat knippen van een stukje karton, en hiervan eerst een passende skidplate te maken (een behoorlijk grove versie) daarna heb ik het op een plaatje alluminium uitgetekend (de omtrek ervan)
toen heb ik met een geo-drieghoek even maten kloppend gemaakt zodat ie symetrisch is, en daarna dus uitgeknipt en gekant :) voor een eerste poging vond ik het nog niet verkeerd gaan.

DSCN3955.jpg

ook heb ik nu aan de binnenkant van de kap duct-tape verdeeld. in ieder geval, op de plaatsen waar de kap vrij veel langs chassis-delen zal schuren. hoop dat de lak hiermee op de plek zal blijven zitten :)

Ziet er niet verkeerd uit.

Is trouwens een goede zet met de Duct-tape neem dat ideetje even van je over.:)

Rij zelf op een parkeerplaats met nogal wat kleine steentjes dus ....

Misschien is een skidplate voor mij ook geen overbodige luxe.

He Klamath,

Misschien moet je die foto's eens naar Takotuning mailen. Dat zal Ivan wel leuk vinden. Ik vind het een leuke Mini geworden, echt heel netjes. Ik rijd zonder skidplate, en dat gaat ook goed. Alleen heb ik het probleem dat de motor te krachtig is en stenen tegen de body aanschiet. Daar zal een skidplate niet tegen helpen, maar wel ductape ;).

Groetjes,
Roger Schouteten

Alleen heb ik het probleem dat de motor te krachtig is en stenen tegen de body aanschiet. Daar zal een skidplate niet tegen helpen, maar wel ductape ;).

Ik ben nog van plan om bij de voorwielen een wielkap te maken, zodat destenen niet over het hele chassis verdeelt worden. maar waarvoor moet ik nog even kijken hoe en wat.

binnenspartborden met spatlappen heb ik me ook eens mee bezig gehouden voor mijn alpha 3 ep, en ik moet zeggen het kost veel tijd om het te maken maar het houdt echt 90 % van de rommel tegen !!
ik had het gemaakt van lamellen en deze gebogen, spatlappen van stuk binnenband

ik heb zelf nog stukken lopende band ter beschikking, dit is van blauw kunststof, en bijna niet te verslijten, bovendien mooi flexibel en (als ik me niet vergis) te lijmen.

het probleem is alleen met dit chassis, het is een erg volgepakte voorkant, dus ik moet eerst maar eens zoeken en meten of er uberhaupt wel iets voor te maken valt (ruimtegebrek ed.)

Hallo Klamath,

Ik heb een probleem met de Rallybandjes, die zetten uit tegen de wielkasten en met de spatborden kom ik geen meter vooruit. Het zijn ook de Square Rally Soft's van Tako, dus ik denk dat spatlappen geen goed idee zijn. Of je moet al in de body gaan zagen.......

Groetjes,
Roger Schouteten

Hallo Klamath,

Ik heb een probleem met de Rallybandjes, die zetten uit tegen de wielkasten en met de spatborden kom ik geen meter vooruit. Het zijn ook de Square Rally Soft's van Tako, dus ik denk dat spatlappen geen goed idee zijn. Of je moet al in de body gaan zagen.......

Groetjes,
Roger Schouteten

ik wil ze ook niet direct boven/achter de wielen doen, maar een stukje er vanaf, (zeg maar zo'n 3 centimeter of zo) echt alleen maar om te voorkomen dat echt alles over het chassis geslingerd word. maar zoals gezegd, ik moet nog even uitfigulieren hoe ik het ga maken.
(besides, mij mini is lang niet zo snel, geloof ik ;) ) maar bedankt voor de tip, wel iets om rekening mee te houden ja :)

Back