Tamiya RC Tiger I Full option kit 56010

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bumper, 9 feb 2014.

  1. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Hier hoe ze gemonteerd eruit zien en ook gelijk de rupsen erop gelegd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Hier nog wat foto's van de aanbouwdelen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    hmm kun je die schroeven in de voorste reserve tracks ook wegwerken??
    Verder keurig gewerkt hoor al blijf ik geheel grijs wel saai vinden :p


    [​IMG]
     
  4. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ja die reserve tracks heb ik er voor het zicht even op gemonteerd. Deze moeten nog in de juiste kleur gespoten worden. Na montage komt hier de beugel waarin ze hangen nog voor en die valt precies over de 2 schroefjes heen :)

    Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben met de "German Grey" kleur maar wie weet doen we ook nog eens een ander kleurtje erop...

    Tot nu toe bevalt dit model enorm goed, erg goed afgewerkt, super details en nagenoeg perfecte pasvorm! Dus misschien in de toekomst nog eens een bestelling plaatsen van de Königstiger, (Jagd)Panther of Panzer IV van Tamiya en die dan van een mooie camouflage paint voorzien.. :cool:
     
  5. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Zo we hebben weer wat in elkaar geknutseld en foto's van gemaakt... bijna klaar qua montage en als het binnenkort weer wat beter weer wordt alles spuiten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en de Kommandant :)

    [​IMG]
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    zo te zien een hoop details die je met een klein kwastje kunt aanbrengen dan wordt het al een realistischer geheel :) ook zijn er vele acessoires in de handel van verrekijkers tot olievaten camounetten etc etc om het model een eigen uiterlijk te geven en last but nog least de decals met goede nummering en emblemen :)


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ziet er goed uit Bram!

    Ik heb gisteren in de tuin mezelf ook maar eens nuttig gemaakt en de kwast erbij gepakt... resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Zal toch de kwast weer ter hand moeten nemen, een goede bekende van me merkte heel scherp op dat alle biezen van de Panzertruppe roze zijn en dat houdt in: kraagspiegels, omranding schouderepauletten en de biezen op de pet en bij de SS-troepen zelfs nog de rand van de kraag zelf. Ook ga ik hem nog een hogere rang geven, momenteel is "Heinrich" een Feldwebel... hij krijgt een bliksemcarrière en wordt gepromoveerd tot Oberleutnant :tank:
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Naar wat ik zo in het museum in La Gleize (België) zag. inderdaad :p
    Maar hangt er ook weer af, welke periode, regiment etc er zijn verschillende uniformen gebruikt door de tijd heen dus daar even goed over nadenken + decals etc.
    [​IMG]
     
  10. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Zo gisteravond nog ff zitten schilderen en wat aanpassingen doorgevoerd, resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    De Tiger is bijna af maar ik heb nog eens goed naar de foto's zitten kijken van de originele 332. Ik wil nog wat dingen upgraden en hem nog dichter bij de werkelijkheid brengen: scharnierende luiken L+R voor, gaas over de luchtroosters achter, S-minenwerpers x5, sleepogen x4 metaal, metalen antennesokkel, metalen correcte antenne, vertragingsset voor de tandwielkast en messing vervangingsdeel voor hef/daal unit vd loop.

    Ik weet nog niet zeker of ik metalen loopwielen en rupsen ga monteren maar die optie laat ik voorlopig nog ff open...

    :)
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dat klinkt goed Bumper en mooi geschilderd die figuur zal jouw Tiger zeker ten goede komen :)
     
  13. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Bedankt Bram!

    Ik heb de maandag bestelde onderdelen van Axel's Modellbau Shop vandaag al binnen gehad, superschnelll geleverd zeg. Kan ik vanavond in ieder geval de antenne + sokkel monteren, vervangingsonderdeel van hef/daal unit vd loop en de reduceertandwieloverbrenging monteren. De rest vd spulletjes heb ik besteld bij RCtank.de, misschien morgen binnen kan ik lekker elke avond een beetje prutsen :)

    Ik had trouwens wel problemen met het aanbrengen van de decals (Balkenkreuzen) op de zijkant van de turret die precies over de opstaande randen vallen van de kijkspleten L+R. Ook na decalsoft erop te hebben gesmeerd wilden ze er niet mooi op dus heb maar besloten om ze over te trekken en een malletje van te maken en ze zo over te schilderen... ook opgelost

    Tevens lees ik her en der over mensen die problemen ondervinden met het origineel geleverde spansysteem voor de rupsen. Ik heb ook problemen gehad dat deze erg snel los kwamen door het rijden. Ik heb dit opgelost om de spanning zodanig op de rupsen te zetten dat deze netjes om de wielen loopt zonder schokken en dan het borgmoertje dat bovenop het draadeindje zit helemaal in te draaien tot op het punt vd juiste spanning. De rupsen kunnen hierbij niet meer met de spanschroef losser gezet worden maar nog wel vaster (rekening houdend met uitzetten door het rijden).
     
  14. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    ik ben vanavond bezig geweest om de reduceer tandwieloverbrenging ertussen te zetten en na montage reed de tank inderdaad een stuk realistischer maar wat me daarbij wel opviel was dat m'n tank nu een lichte afwijking naar rechts vertoond (ofwel de linkermotor draait harder ofwel de rechter zachter..) ik dacht dat dit aan de reduceeroverbrenging zou liggen, misschien tandwieltje te strak op de andere gemonteerd..(zit afstelruimte op).. na wat aanpassingen geen verbetering. Toen reduceren weer verwijderd en weer op originele tandwielkasten gezet en de afwijking was er helaas nog steeds... :(

    Is dit nog te herstellen of heb ik misschien een motortje beschadigd bij (de)monteren waardoor de een nu sneller of langzamer draait dan de andere..?

    Gaarne hulp gevraagd :)
     
  15. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Op de DMD zit een kleine potmeter waarmee je dat kan regelen.
    Maar kijk eerst of de trim van de zender op neutraal staat.
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Goed zo ik ben gaandeweg ook alles meer gaan schilderen niet in de laatste plaats omdat dat duurzamer is dan een kwetsbare decal. Maar bij lastige figuren is schilderen aan supertalenten besteed anders wordt het niet strak. Wees blij dat je er geen zimmerit op hebt dan wordt dat echt een opgave dat schilderen. Henntech trackspanners zie bv bouwbericht van Jaap's Tamiya Tiger I hij reed er erg veel mee en monteerde deze spanners naar tevredenheid. Ik kocht altijd naar volle tevredenheid in bij RCTank.de die als contrast op een NL webwinkel die mij 2,5 mnd liet wachten op assen voor een metalen Panzer III loopwerk een metalen PIII loopwerk + metalen hull volledig voorgemonteerd leverde incl gemonteerde Ostketten. Over service gesproken. Links / rechtsverschil opgelost nu je de gain op de zender bijgesteld hebt? Wel perfect dat je een reductie monteerde in filmpjes zie ik Tamiya Tiger I's en II's er als Hellcats vandoor gaan rofl. Verder zo :)
     
  17. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Bedankt voor je antwoord Arthur.

    Ik heb gekeken naar de trim van de zender maar die stond gewoon op neutraal. Ik heb met de potmeter de afwijking kunnen minimaliseren, maar helemaal weg krijg ik hem niet. Verder vind ik hem na afstelling ook niet meer echt hinderlijk rijden.

    In het ruige terrein merk je er niets van.. binnenkort maar eens proberen op het veld voor de deur dat omgebouwd is tot fietscrossbaan voor de jeugd... ideaal trail parcours voor de Tiger :)
     
  18. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ja schilderen is best een nauwkeurig werkje waar je echt de tijd voor moet nemen. Het is aardig gelukt vind ik zelf. Spansysteem na m'n aanpassing functioneert nog steeds prima, voorlopig laat ik dit systeem zitten :)

    Producten van Axel's Modellbau Shop erg snel mogen ontvangen, afgelopen maandag besteld en woensdag al in huis. Ik verwacht de spullen van RCtank.de morgen wel in huis, kan ik weer verder :) Qua snelheid en rijgedrag rijdt de Tiger een stuk realistischer. Alleen nu heeft zich het volgende probleem zich aangedient.... de 2 accu packs passen niet meer door dat reductietandwieltjes van de rechtertandwielkast een stuk verder naar achter zijn gekomen.. 1 krijg er nog wel in, en heb ergens gelezen dat deze Tiger ook makkelijk op 1 accupack van 7,2V kan draaien met behulp van een Y-kabel.. ?
     
  19. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Normaal moet je de tank echt recht uit te rijden krijgen.
    Enigste wat ik nog kan bedenken is dat de track spanning aan een zijde te strak staat.

    En anders moet de vertragingen gecontroleerd worden dat ze soepel lopen.
    Het kan namelijk zijn dat er teveel vuil tussen de tandwielen zit.
     
  20. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ik heb inderdaad nog eens goed gekeken naar de spanning van de rupsen L+R en zag dat het ene aandrijftandwiel niet helemaal in het midden stond door de spanning. Alles losgehaald en alles zonder spanning teruggeschroefd, rupsen er weer omheen gelegd en vandaag heb ik der ff meegenomen naar buiten voor een testritje in het veld en eigenlijk geen problemen meer gehad :)
     

Deel Deze Pagina