Tamiya RC Tiger I Full option kit 56010

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bumper, 9 feb 2014.

  1. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Hier wat foto's van z'n eerste trial tocht buiten :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en tot slot nog een filmpje met het geluid wat te horen is van de Maybach V12 als hij gestart wordt... (klinkt als muziek in m'n oren:D)

    2014 05 31 11 38 06 - YouTube
     
  2. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ik blijf dat geluid van het opstarten er mooi vinden.
    Hoe rijd jou tiger door het gras? blijft hij niet steken of zo?
    Heb namelijk bij mijn pershing van HL dat hij regelmatig blijft hangen in het gras (doorslippen van tandwielen) en was dus even benieuwd hoe dit bij de Tamiya modellen is.

    veel rijplezier
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Mooie foto's ware het dat de wielkappen van de sprocket wheels missen waardoor je de kruiskop schroeven ziet en het model direct tot speelgoed gereduceerd wordt. Maar mooi dat-ie zo goed loopt :) Net jes gedaan dat balkenkreuz bij de kijkspleet in de turret :)
     
  4. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Wees gerust Bram, die wielkappen komen er nog op hoor :D

    Ik heb ze moeten verwijderen om alles los te schroeven en daarna alles weer spanningsvrij monteren, ik plak ze weer terug zodra alles van RCTank.de binnen en gemonteerd is. :tank:
     
  5. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ik ben nog niet door het volle gras heen gereden, dit is een terrein met veel pollen her en der. Maar daar had hij weinig moeite mee moet ik zeggen. Alleen als je ermee door hoge begroeiing rijdt dan lopen die grassprieten vast tussen de rupsen en loopwielen..
     
  6. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Vandaag de spullen binnen gehad van RCTank.de: gaas voor over de luchtroosters, 2 scharnierende luiken links en rechtsvoor, 4 d-sluitingen en 5 S-Minenwerpers.

    [​IMG]

    Op de S-Minenwerpers na zien de onderdelen er goed uit! Ik vind de S-Minenwerpers errrrrrug slecht gegoten, overal nog bramen aan en gaten erin (of zouden ze al geprepareerd zijn hoe ze eruit zien na gevechten vol met kogelgaten lollll).. valt me erg tegen en twijfel er nog aan om op ze op de Tiger te monteren... het is meer de afweging of ik zin heb om er zoveel werk in te stoppen om ze "Tiger-waardig" te maken.. in deze staat doen ze afbreuk aan het model...

    Oordeel zelf :)

    [​IMG]

    Verder heb ik de Engelse vertaling binnen gehad van III. Pz. Korps at Kursk origineel geschreven door Didier Lodieu. Ik moet zeggen dat het een schitterend boek is, rijkelijk geillustreerd met foto's en er wordt dag voor dag uit de doeken gedaan hoe de slag bij Koersk vergaan is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb er helaas wel in moeten lezen dat Tiger 332 op 27 januari 1944 kapot geschoten is door vriendelijk vuur van een Panther behorend bij de I/SS-Pz. Rgt.1
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
  7. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Deze lijkt op die van jou Bram:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Helemaal goed Bumper, de onderste foto staat dan ook in mijn fotoalbum van de Tiger I. Kwam via de game T34 vs Tiger op de späte Tiger I van de Schwere Panzer Abteilung 505 [​IMG]
    En omnummering naar de 312 met gele bies om de loop bij het nummer staat nog op het programma. Ook klopt de achterkant nog niet 100% voor een Späte Tiger I want die zou er zo moeten uitzien [​IMG] met rood is omcirkeld hetgeen nog niet klopt zoals het afdekplaatje voor de schnorckel bevestiging en andere haak voor het motor compartiment, wellicht dat ik die zaken nog eens vind en kloppend kan maken....de 3 bevestigingsogen voor een kleine kraan op de turret (motor wisselen b.v.) bracht ik wel aan. De onderste foto komt overigens van World of Tanks die zijn gegevens goed voor elkaar heeft en de Tiger I als een van de eerste modellen een facelift gaf zodat de Tiger I er binnen WOT er nu ook goed uitziet hier overigens inde witte Wintertarn [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    hij ziet er nu zo ook al super uit hoor Bram!! Veranderingen doorvoeren kan altijd nog :)
     
  10. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    weet iemand trouwens of je ook een rookmodule in de Tiger kan verwerken?
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Mijn Taigen Tiger I heeft standaard een rookmodule van het infameuze Heng Long die het dus erg snel niet meer doet LOL maar zou ik hem ook RC gebruiken ging daar meteen een betere unit in, rond de 50 euro moet er een goede Engelse unit zijn anders e-mail Dominique Schlembrouk van RC Tank daar eens over..
     
  12. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland

    op welke site kan ik die vinden Bram?
     
  13. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    En heeft iemand nog tips over welke kleur mijn antenne incl sokkel moet krijgen?
     
  14. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Zag trouwens dat Armorek de 1:6 Tiger weer opnieuw in beperkte oplage gaat uitbrengen... 4000 pond... goeiendag!
     
  15. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Woehoeee vandaag op ebay een Tamiya RC Kübelwagen 1:16 op de kop kunnen tikken! Die zal mooi naast de Tiger gaan passen!!
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    de antenne Olivgrün ral 6003 AFV Modeller :: Trumpeter Tiger 2 :: Build & info resource : NEW Lifecolor AFV Interiors colours

    proficiat met de Kübelwagen :)

    rookgenerator ik zie het een dhz artikel Build your own Smoke generator - Scale 4x4 R/C Forums

    heb je 149 euro over voor zo'n unit dan de met water werkende Benedini proportionele unit kopen Products_E

    De andere vraag toch echt even voorleggen aan RCTank.de of AxelsModellbau shop etc ik krijg 'm zo niet boven water maar er moet rond de 50 euro een alternatief zijn, succes :) Het e-mailtje kan luiden" Geehrter Herr, haben Sie in Ihrem Lieferprogramm auch einen Proportional arbeitenden Rauchgenerator für RC Panzer, es sollte einen in England gefertigten Rauchgenerator geben der rund 50 Euro kostet, in die Marke Heng Long bin Ich bestimmt nicht interessiert, met Freundlichem Gruss, jouw naam
     
  17. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
  18. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ik heb een fabrikant gevonden genaamd "Seuthe" via www.gaugemaster.com. Deze maakt rookmodules voor locomotieven.. misschien dat je deze bedoelde.

    Ik heb al gelezen dat de Benedini unit eigenlijk niet geschikt is voor 1:16 ivm grootte.. eerder in 1:6. En uit alle reviews die ik lees is niemand te spreken over de rookmodules van HL...
     
  19. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Zo ver ik het weet was de sokkel van rubber.
     
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nee Bumper de rookmodules van HL zou ik zeker niet nemen die werken dus maar even :p
    Als je 'm panzergrau houdt is de vraag omtrent de antennekleur ook redelijk overbodig het enige is dan, zoals Arthur Hermans opmerkt, een zwarte antenne voet voor het rubber.
    [​IMG]

    Antenne van de rijdende Tiger I van het Bovington tank museum.

    Maar gezien de diverse schitterende camo's kan een beetje kleur geen kwaad blijft mijn mening :) Seuthe ken ik van mijn Märklin HO stoomgeneratoren die je in de schoorsteen van de stoomloc bevestigd; nog niet van 1:16 RC tankbouw maar zeker een zeer bekend merk op dit gebied. Benedini te groot, jammer, een generator op water lijkt mij perfect en ik zag op youtube dat ze perfect proportioneel werken dus erg levensecht; en nogmaals, e-mail de vakhandel er eens over die weten wat er zoal te koop is these days, wellicht hebben zij een aanbod wat qua prijs en werking interessant is. Mocht je handig zijn met elektronica en solderen dan zijn er diverse DHZ varianten waaronder de link die ik postte. Velen werken met een PC ventilator. Hier zie ik iemand die met een Seuthe rookgenerator en een PC ventilator een prop. rookunit in elkaar zette Heng Long Tiger 1 Forum - Tiger 1 RC-Umbau - Rauchgenerator von Seuthe mit Lüfter Geschwindigkeits-Dampfregelung - Seite 2 Enfin kijk zelf bij de site van Seuthe zou ik zeggen Seuthe-Dampfgeneratoren Homepage. Nadeel van de HO Loc rookgeneratoren, ze zijn uiteraard erg klein willen ze in een HO loc schoorsteen passen, de rookvloeistof van Seuthe is niet bepaald goedkoop en na 2 rondjes moet je weer bijvullen...zo'n rokende stoomloc is wel een mooi gezicht uiteraard :) Wel eens eerder opgemerkt, maar als je ziet hoe compact de techniek van een digitaal aangestuurde HO loc is met daarbij functies als uniek adres (meertreinenverkeer op 1 baan) voor / achterlichten apart schakelbaar, optrek- en remgeluiden, rookgenerator aan / uit, koppeling aan /uit bel, fluit, optrek - en afremvertraging en hoe uiterst compact dit gebouwd is dan is de techniek van een rc Panzer echt uit het dinosaurus tijdperk....belachelijk dat dat inmiddels niet erg veel beter & compacter is! En veel goedkoper bovenal! Maar ok!
    [​IMG]

    ROCO S 3/6 in Ludwig II uitvoering HO

    Filmpje: digitaaldecoder inbouw in een standaard Märklin HO diesel loc alBm_-qFXyU[/media] 60948-60949 mSD Decoder Installation - YouTube
    Okay, wie Seuthe roept heeft het al decennia over modelspoor :p Ook geen verkeerde hobby :) :) Märklin heeft zelfs treinensets met Königstiger op diepladers dus ziedaar de combi LOL.

    [​IMG]

    Via Ebay zo te koop voor 55 USD deze super smoker, proportioneel en met pc fan uiteraard, ook geschikt voor Tamiya http://www.ebay.com/itm/Super-Smoke...pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item35d4bc0031 Ik heb 'm zelf niet maar zo aan het demo filmpje te zien, een goed werkend apparaat at a fair price :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina