Tamiya RC Tiger I Full option kit 56010

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bumper, 9 feb 2014.

  1. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ziet er zeker goed uit Bram en nog tegen redelijke prijs ook, bedankt voor het meedenken/zoeken :D

    Ik ben aardig handig met elektra en solderen dus ga je link van die zelfbouw ook even bekijken!:p
     
  2. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Denk dat ik voor de super smoker II ga, ziet er goed uit en aan te sluiten op Tamiya controllers en gemaakt voor 1:16, bedankt Bram!!:tank:

    *edit Super Smoker II zojuist besteld... kan niet wachten totdat ik m'n Tiger kan laten roken!!!
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Graag gedaan en erg benieuwd hoe die bevalt Bumper ik heb nu van die HL dingen...
     
  4. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
  5. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Hier nog wat foto's met gemonteerde updates: scharnierende bestuurder en radio luiken. Ik heb de aan/uit schakelaar nu onder het bestuurdersluik gemonteerd ipv in de koepel. Moet nog bijgeplekt worden omdat ik de originele statische dichte luiken al vastgelijmd had lol.

    [​IMG]

    Verder zitten de S-minenwerfers, gaas over luchtroosters, d-sluitingen en antenne + sokkel gemonteerd. Tevens ook een shotje gedaan van de fietsbaan (incl de plaatselijke jeugd) voor de deur dat ik gebruik als trailparcour voor de Tiger :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    oeps zo'n duur model en dan statische luiken de taigen heeft standaard metalen scharnierende luiken ik maakte daar nog periscopen in maar die kun je ook in metaal kopen :) Beter zo met de upgrades in ieder geval :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  7. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ja Tamiya zou het model nog verder kunnen perfectioneren door luiken etc zoveel mogelijk scharnierend te maken en de juiste antenne erbij te leveren, maar goed aftermarket zijn er veel upgrades te koop en verfraaien het model enorm :)
     
  8. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Gisteren enorm blij verrast met de bezorging van mijn volgende project: Tamiya 1:16 RC Kübelwagen. Deze gaat de Tiger ondersteunen/assisteren.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ach ja, ik heb bij mijn modellen ook altijd voor honderden euro's upgrades gekocht maar doet een model wel goed :)
    [​IMG]
    Bij een Hl Panzer III bij voorbeeld zijn de upgrades aanmerkelijk duurder dan het model zelf :)
    Dit geheel was om een P III ausf. M te realiseren :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    als het achteraf er maar super uitziet dan zijn die upgrades hun geld wel waard!

    Ik hou nog wel steeds de optie open om in te toekomst metalen loopwielen en rupsen te kopen voor de Tiger. Eerst de rookgenerator maar eens ontvangen daarna inbouwen en dan zien we wel weer even verder :)
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    leuke van mijn P III is de vette Ostkette die 2x zo breed is als de standaard tracks enfin de foto spreekt voor zich :p
    Op deze foto zijn de metalen Bosch koplampen nog niet geverfd dit was overigens een erg mooie uitvoering van Schumo vzv ik mij herinnner :)


    [​IMG]


    Vreemde kleur tarn misschien maar stond precies zo afgebeeld in het boek Wehrmacht Panzer Divisions van Rosado & Bishop vond deze erg kek :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Ziet er goed uit Bram!
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    :) Bedankt Bumper
     
  14. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Nou de super smoker II is een ware deceptie geworden, doordat het printplaatje van pc ventilatortje vettig word draaide deze niet goed. Soms stopte hij met draaien... En kwam er zojuist achter dat het binnenwerk van de rookmodule zo warm is geworden dat het lontachtige materiaal verbrand is en warmte-element (weerstand?) bekabeling doorgebrand :( :( voorlopig ff geen smoker meer....
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    ehhh gatver en nu, zit er garantie op kun je 'm terugsturen? Wat een gedonder :confused:
     
  16. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Tsja moet nog wat verzinnen met de verkoper, terugsturen naar de VS kost me aan porto al iets in de $30 dollar terwijl het hele ding $55 kost... misschien deels geld terug ofzo
     
  17. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Wel gelijk van de optie gebruik gemaakt om over te gaan op 1 accupack dmv een Y-verbinding die ik zelf gemaakt heb mbv originele tamiya stekkers die ik los bijgekocht heb rijdt net zo goed als met 2 packs
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Scheelt in ieder geval gewicht 1 in plaats van 2 accupacks. Ebay heeft nog wel een mogelijkheid voor refund mocht de leverancier van de supersmoker je niet tegemoet willen komen zie hier Online Customer Support.
    In het verleden kreeg ik zo eens een camera van 350 euro vergoed omdat de verkopende firma uit de BRD die wegens faillisement niet leverde.
     

Deel Deze Pagina