Tamiya ta03r-s is dat wat

Ja das makkelijk zeggen, hoe zou je dat weten? Misschien hebben die 2 mensen veel ervaring, en is het gewoon een slechte motor. Goedkoop is soms ook Duurkoop!

En toch is een TT01 of TT02 een prima auto, er wordt niet voor niks zo veel mee gereden
 
Zoek d vele topics her als ook op de rest van het internet maar op over hete motoren en regelaars. In vrijwel alle gevallen blijkt dat ze zonder aanpassingen van tandwielen een snellere motor in hebben gelepeld.
Andere gevallen zijn dan dat ze op 8.4v of 3S zijn gaan rijden wat met lage turns motoren nooit een goed idee is....

En ja, er wordt heel veel gereden met de TT01/02 auto's maar ga je ze snel maken krijg je toch heel veel onderhoud of hele hoge investeringen om de auto minder fragiel te maken.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Mijn HPI sprint 2 is een flux versie, dus uitgevoerd met een hele dikke brushless motor.
en die dikke motor en regelaar zijn gewoon niet goedkoop.
Wil je iets extreems, betaal je er altijd voor.

Qua snelheden over wat kan en niet met een motor: gewoon temperatuur in de peiling houden.
heet is niet goed.
als iedereen dat in de gaten zou houden, zal een motor ook niet snel overbelast raken.
een motor is nl gewoon een dom ding, een bak met koper en een reeks magneten.
zoveel kan een fabrikant daar niet aan verzieken.

Al zal in een duurdere motor het draad misschien wat dikker zijn, lagers beter, balancering beter, waardoor zo'n duurdere motor gewoon veel langer mee gaat.
En ja. dat kost wat.
Goedkoop kan makkelijk duurkoop zijn. en duur is ook niet altijd goed.
gewoon internet zoeken, of de winkel opbellen voor advies.
een goede winkel staat achter zijn adviezen. zolang je luistert (qua vertanding aanpassen etc)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Bedankt voor de info allemaal

maar ik krijg dinsdag me tamiya tt01 binnen erg blij mee

Tamiya tt01

Met een bloed snelle brushless set die 2s en 3s aan kan

120a regelaar
4.5t motor
nieuwe zenderset
Extra nieuwe banden
Extra kap om op maat te maken

Zeer snel en stabiel is op 2s getest

Is gelagerd met alluminium ass

Alleen lipo accu nog kopen en lader

Er schijnt een wedstrijd motor in te zitten die komt bij een wedstrijd rijder vandaan
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat is dus wat we allemaal adviseren om net niet te doen. Maar deel ons aub uw ervaringen hoe een basic/plastic tt-01 overleeft met een veel te snelle combo! Vooral plastic dogbones en drivecups ben ik benieuwd naar na 10x rijden.
 
Je moet er mee om kunnen gaan en ga hem nog upgraden en beter maken

Je moet ook niet vol blijven gassen ermee auto in de gaten houden met de warmte van de motor en regelaar

Maar er schijnt een wedstrijd motor in te zitten
 
Vol gassen? Denk dat het eerder over het accelereren gaat, als de power alles ineens van de motor wordt omgezet naar de wielen.

En 'een wedstrijd motor' wil niets zeggen, je hebt trage en snelle wedstrijden... 4,5T lijkt me het snelste wat er is

Deel zeker en vast je ervaringen met een tt01 + snelle motor!

Ik veronderstel dat het trouwens reeds een tt-01E is?
 
  • Like
Reactions: Cnn
Nee het is echt een tamiya tt01

Met een 4.5t motor erop maar als ik het goed begrijp van jou de snelste wat er is kwa brushless motoren 4.5t

Ik wacht tot hij binnen is dan gaan we hem testen

Dus heb een koopje gekocht voor 140 euro
 
In een Sprint flux zit toch gewoon een Castle sidewinder setje?
Vond ik duur zat :D
5700 kv, als ik mij niet vergis.
Laatst had de regelaar zichzelf voor de zoveelste keer los gesoldeerd.
Dus de motordraden kwamen nog wel eens los.
na een reeks soldeersessies om het vast te zetten (wat ook lukte..), kwam het na een stevige tijd toch weer los.
en het is niet mn eerste soldeerrodeo.. Werd gewoon te heet.
spul vervangen.
Ik kwam de originele set ff niet tegen, nu zit er een wat langzamere motor in.
wel evenveel watt's, maar wat makkelijker vertanden, hoop ik.

niet vergeten, de sprint 2 is al weer ff wat ouder..
deze auto is denk ik een jaar of 10 oud nu..
geen idee wat de echte leeftijd is. misschien een tik ouder.
volgens mij staat mijn motor nog wel op de hpi site..
auto is voor mijn doel geweldig. maar heeft wat aandachtspuntjes in gebruik :D

@Fred van de klashorst
alvast veel plezier met de auto!
maar, een tt01 is van origine niet gemaakt voor dit type motoren en snelheden.
let erop dat de steekassen zichzelf heel erg vlot op kunnen vreten.
Differentiëlen breken af, dat soort zaken.
Let ook op je vering, staat de boel superhard en je komt een hobbel tegen op 70km/uur, vliegt ie omhoog. (letterlijk)

wil je lang met de auto doen, glad asfalt opzoeken.
zonder verkeer (!!!!)
en niet steeds volgas wegsprint sessies doen.
misschien een paar tellen volgas als de boel al een beetje op snelheid is.

Misschien heeft meneer de wedstrijdrijder het goed aangepakt..
kan..
alles vervangen wat nodig is en zo.
maar dat kunnen we natuurlijk niet zien vanaf hier :D

Maak vooral foto's, deel wat je meemaakt!
we zijn benieuwd hoe de wereld van de vlotte auto bevalt
 
Super bedankt voor de info

Ik ga zeker meer asfalt rijden

Wat eraan gedaan is helemaal gelagerd dat ik weet en andere ass erin

Maar wat is nog meer raadzaam om te doen dan om te vervangen gelijk met zo snelle motor erin

Heb weinig kennis van rc klein beetje verstand ervan
 
lagers en zo is noodzakelijk, maar lagers zijn ook de eerste upgrade aan een tt01
dat doet eigenlijk iedereen.

qua vervangen, gewoon eerst eens kijken wat je krijgt
is het echt en basisauto met alleen een zware motor erin gelepeld, kun je qua geld misschien beter even een andere motor erin zetten.
vergis je niet, upgraden tot het sterk genoeg is, kost meestal meer dan in 1 keer een voorbereid model kopen.
zeker op een budget is het dan beter om er een standaard motor in te zetten.
blijft het heel, en kun je er lang plezier van hebben.

als je hem binnen hebt, zet eens een paar foto's neer.
dan kunnen de heren hier je vast vertellen of de auto extreem aangepast moet worden, of dat het meevalt.
 
Als je hem maar rustig op gang laat komen, maar dan krijg je meer een speedrun auto. ik heb een 4000kv motor in een 1/9 rwd auto, dat gaat al hard genoeg maarja
 
....ik heb dan stale assen en diff, en ook nog eens rwd, maar 9000kv in een gemiddelde auto met stalen aandrijflijn lijkt mij al aardig veel klopt dat?
 
@Gerrie's rc's
Vreemd dat mijn Serpent 966 een 1900kv Tekin motor op 6s had dan. Heeft Martin Zevenhoven dan niet zo goed over nagedacht toen hij de auto bouwde, gezien je redenatie had hij het helemaal verkeerd.

Oordeel zelf maar:


Ik kan je wel vertellen dat er bijna niet mee te rijden was, zo snel. Ivm deze auto lid geworden van de Real 80. Op straat kan je het COMPLEET vergeten met zulke snelle auto's. Veel te veel vuiligheid en steentjes. Geen grip, kost het chassis en aandrijflijn(steentjes tussen riempjes)




Kv niet echt relevant in de vraag wat sneller is. Refereert alleen aan een X aantal omwentelingen per minuut bij 1 volt

Je ziet weinig speedruns met een 9000kv motor. Dat heeft meerdere redenen.



Hoger kv alleen sneller bij een gelijke vertanding En dito voltage.



Voltage/ toerental in combinatie met een overbrenging, en of de motor de gevraagde stromen kan leveren zonder het op te geven(vermogen: stoom x voltage is wattage) zegt VEEL meer.

Alleen moet alles wel binnen bepaalde parameters vallen.
 
Laatst bewerkt:
watt is inderdaad belangrijk.
kv niet echt. dat moet je vertanden.
zelfde als de ferrari motor in een vrachtwagen. pk is 1 ding, maar de rest telt ook mee

staal in de aandrijflijn wil niet alles zeggen.
het moet kloppen.
ik zie vaak genoeg een stalen tandwiel op een kunststof ingrijpen, en dat gaat jaren en jaren mee
terwijl staal op staal soms zo weg is.
ligt gewoon heel erg aan de eigenschappen van de gebruikte materialen.
staal is niet zomaar staal.. heb je heel veel types en vormen van.
kunststof ook.
je hebt de kinderspeelgoed variant, en je hebt de formule 1 variant.

@Roelof
ik moet zeggen, turns zegt me niet veel.
je artikel wel..
Koleertig.
ik vind die 5700kv op 2s al een hoop.
en dat vond ik al wat lastig weg vertanden.

en met die 5700 rijd dat ding van mij al vlot 70 km/uur..
als ik het durf.
 
Ik zeg toch "maar ook die autos hebben slijtage" daarmee bedoelde ik ook de TT02.

Tamiya blauw is niets voor mij, maar van dat vele blauw, wordt ik toch wel blij :)


Dat is geen slijtage. Die lost gewoon.

Upgraden met wat? Bling bling aluminium?

Zinloos.

de auto Is totaal ongeschikt. Heb er nog eentje liggen. Niet te vergelijken met een oude serpent 411 of Xray. Koop een overjarig wedstrijd model voor een paar centen.
 
Er zijn nogal wat verschillen tussen een 1:8 met een 1900kv motor en een 1:10 met een 9000kv motor.

De 1;10 zit reglementair vast aan het 540 formaat motor met maar 2 polen, een maximale dikte van de draad en 2S accu's dus uiteindelijk zal een hogere KV waarde je helpn om op meer snelheid te komen. Overigens kun je deze motoren tot 2.5 turns vinden....

De 1:8 gebruikt een grotere motor. Dus een grotere magneet oppervlakte en veelal ook 4 polen wat op zich veel meer kracht produceert, je kunt ze dan ook veel zwaarder vertanden. En dan 6S, dat will boost de max RPM op een laker KV motor flink op. Dat filmpje an Martin is nog niets, er is een duits filmpje van een 6S setup op een circuit. Overigens liggen de reglementen nu wel redelijk vast dat men niet meer dan 4S mag gebruiken op de wedstrijden, om die reden zie je ook meer de 2350kv en 2650kv motoren in dit soort auto's gelepeld worden.
 
Back
Top