Tamiya ta03r-s is dat wat

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Fred van de klashorst, 29 sep 2021.

  1. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Daar heb je een punt. Er zijn maar een paar aluminium upgrades die echt nodig zijn. Je hebt er nog een liggen? Te koop??
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hoe meer we met het halve forum die auto afbreken, hoe meer interesse ervoor is :wave..

    In mijn ogen kan je als beginner gerust een nieuwe tt01e kopen, die zal met de standaard motor ook hard gaan in vergelijking met een Nikko.
    Maar dan ook de snelste motor in de meest-beginners auto willen zal zijn consequenties hebben, nogmaals graag uw ervaringen goed of slecht met je aankoop.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    O ja, er bestaat ook iets ls powersteer waar iedere auto met een as over het midden last van heeft. Powersteer is een uitdrukking als het chassis door de motorkrachten in 1 richting kantelt, Hierdoor kan bij het optrekken de auto scheef wegtrekken en een verschillend bochgevoel hebben tussen links en rechts. Hoe meer vermogend de motor, des te meer last je er van hebt.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Sorry, ik las het verkeerd, ik dacht dat u zei dat die niet te koop was.
    Maar u zei niet goedkoop.

    Wel jammer dat de aankoop zo afgekraakt word, ik snap het wel, maar als hij er blij mee is is het toch prima?
    Als hij over een paar weken een topic start over assen dan kunnen we verder :)
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Klopt Roelof.


    Binnen bepaalde parameters dus.

    Waar je onderandere op straat geen last van hebt.

    Puur het kv alleen van een motor maakt een auto niet snel. Zo werkt dat simpelweg niet. Ik kreeg de indruk dat sommigen dat hier dachten.

    Nee filmpje van Martin is nog niets. Zijn genoeg op yt te vinden die de 200kmh overschrijden op 6 of 8s.

    Maar uiteraard puur top snelheid ook niet het doel van die setup. Wel om te laten zien hoe enorm snel dat gaat met een 1900kv motor op een circuit, sneller dan een 9000kv op 2s. Volgens sommigen was dat niet mogelijk geweest gezien hun redenering. Meer wilde ik er niet mee zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  6. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Ik ben mega blij met me tamiya tt01

    Wat andere denken erover dat mag iedereen mag ze mening geven erover dat staat vrij

    Ik plaats wel foto's als ik hem heb ook van de motor en regelaar

    En ga deze blauwe upgrade set erop zetten maar is voor een tt02 maar past die ook op een tt01
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Cnn vindt dit leuk.
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Jaaa bling bling. Met name die aluminium draagarmen zijn leuk als je wat raakt haha.

    De fout die iedereen in het begin maakt.

    Aluminium is niet flexibel, en je verplaatst het breekpunt.

    Dus of kromme draagarm. Of kromme draagarm en een stuk chassis wat afbreekt

    Vergeet geen flesje loctide te halen(niet sarcastisch bedoeld, maar alles stalen schroeven in aluminium gaan los!). Had nog een bak vol van die blauwe sooi voor je gehad.

    20211011_230622.jpg
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wat is volgens jou in aluminium nodig?
     
  9. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Oke dus zo laten dacht met zo snelle motor erin dan het beter was juist

    Er zit een 4.5t brushless motor in met 120a regelaar

    Wat is dan wel raadzaam om te vervangen

    Dacht juist stevig maker is beter
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat deze kenner zonder enige ervaring zou aanbevelen.
    Eigenlijk is een TT01 nu niet echt een auto met een spectaculaire wegligging en heeft daar ook niet de basis voor. OK, wat aanpassingen kan hem al beter doen maken maar een TT01 blijft een TT01 en zal nooit bv een Xray T4 worden.

    Maar het filmpje waar ik het over had:



    Dit stamt uit een dezelfde tijd en duidelijk was deze man al op weg naar een snellere setup.

    En natuurlijk kan je op straat alles los laten maar wat betreft het 540 formaat en zeker in de turns notatie kom je uit bij wedstrijdmateriaal waar ze verbonden zijn aan maatgevingen voor alles. En ondanks dat zijn er tocj onderlinge verschillen. Natuurlijk kan je 3S in een dezelfde formaat als 2S vinden alleen met dat soort lage turns motoren zullen de rotors of anders wel de regelaar uit elkaar klappen.
    Bij de 1:8 klasse zit men nu vast aan 4S maar over de motoren is naar mijn weten niets vastgelegd dan alleen wat buitenmaten een KV limiet hoewel dat laatste ook niet echt controleerbaar is met regelaars die kunnen vertimen.

    Uiteraar liggen vele mogelijkheden open om iets bruuts met veel cellen overal in te lepelen, en dan krijg je meestal special builds
    https://home.castlecreations.com/bl...ic-case-built-the-fastest-rc-car-in-the-world
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Azijn

    Mijn hypothese is dat je straks aardig snel flauw bent van alles wat stuk gaat.

    En je een T4 koopt.

    Of een serpent 747-750, dat zijn ook robuuste wagens.

    Jaren terug een 748 gehad. Die zat zeer deugdelijk in elkaar. Van zeer hoge kwaliteit. En ik denk tegenwoordig wel geschikt aan te komen.

    Maar Roelof kan je daar vast wel meer over vertellen.

    Of een 1/8 GT achtige onroad. Serpent, Xray, Hobao en ik dacht Hot BodiesVaak op basis van een buggy chassis. Dat gaat met name op straat veel beter.

    TT01 is categorie speelgoed. Niets aan upgraden. Echt niet!

    Zonde van je geld
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  12. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Ik weet het

    Ik ga er ook niet mee racen dat is niet mijn doel

    Gaat mijn meer voor de fun om mee te rijden met mooi weer lekker buiten op asfalt of op straat

    Gewoon gaaf en leuk dat je snel weg bent juist

    Want deze setup was niet duur ook dat ik hem ook genomen heb omdat er een mega goeie set op zit kwa brushless set
     
  13. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je hebt de auto zelfs nog niet... Misschien eerst 10 accu's leegrijden en zelf ervaren wat je nodig vindt? Bandjes met meer grip, zwaardere accu, soepelere dempers, tandwielen die minder slijten...
     
  14. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Ja ga hem zeker ook eerst testen en mee rijden gewoon kijken wat hij doet enz

    Maar omdat er een snelle brushless set op zit wou ik hem gelijk verbeteren

    Hij komt als het goed is vandaag binnen

    Welke lipo accu raden jullie mijn aan hij kan 2s en 3s aan ik zat te denken gelijk een 3s erin wel gelijk van een goed merk

    Ik hoor wel welke het beste
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  15. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Een aluminium aandrijfas, die helpt echt goed. en oliedempers natuurlijk
     
  16. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik zou geen 3S doen, dan kan je er denk ik niet fatsoenlijk mee rijden. 2S zou goed genoeg moeten zijn. Spektrum of Gens ace zijn goede merken, vooral Gens ace is niet erg duur. Zelf heb ik Turnigy lipo's, waar ik prima mee kan rijden, maar blijft een B-merk. Heb verder geen ervaringen met lipo's.
     
  17. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Bedankt voor de info

    Ga me er ook beetje in verdiepen met lipo accu's ik dacht gelijk 3s doen omdat hij dat aan kan namelijk

    Maar wat is de snelheid met een 2s en 3s met een 4.5 t brushless motor met 120 a regelaar erin

    Wil het gelijk in 1x goed doen want er zit geen lipo accu bij en lader
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Voordat je zelf fouten maakt, lees de manual van de regelaar door. Ik kan je met een kleine zekerheid zeggen dat de 4.5T motor een te zware belasting voor 3S zal zijn en niet gespecificeerd is als een veilig gebruik. En zoals ik al eerder aangaf zou de 3S bij zo'n hoogtoerige motor zelfs nog eerder uit elkaar klappen dan de regelaar.

    O ja, een stoffer en blik is een kleine investering vergeleken met de boete die je kunt krijgen met de uit elkaar gespatte rotzooi die je op straat achter laat.



    Als je niet de ervaring hebt om een RC auto te besturen heb je zeker niet de ervaring om een snelle RC auto te besturen en helemaal niet om een onstabiele snelle RC auto te besturen.
     
    Herby63 en wvr vinden dit leuk.
  19. Fred van de klashorst

    Fred van de klashorst

    Lid geworden:
    29 sep 2021
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delft
    Dat is ook dom bezig zijn

    Heb wel wat ervaring mey rc

    maar wat ik al.zij het meer voor de fun lekker mee rijden en dan soms is gasgeven dat je ook echt snel weg bent als je tegen iemand wil racen

    Is niet voor wedstrijden

    Maar ik snap wat je bedoel dus gewoon 2s erin zetten

    Ik heb geen verstand met brushless sets dat ik het ook vraag

    Dit is ook me eerste mega goeie snelle set wat erop zit als brushless set
     
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Spektrum is geen goed merk. Slecht en enorm duur.



    Die hebben smart packs. Telemetrie onderandere. 'Communiceert' ook met je Spektrum lader

    ALLEEN handig voor Spektrum besturingssystemen en laders!

    Maar heeft niets met de kwaliteit van de lipo te maken!!

    Spektrum verkoopt zeer slechte lipo's.

    Niet alleen van reviews uit gaan die door Horizon gesponsord worden.

    Aluminium aandrijfassen in als ik me goed kan herinneren plastic cups?

    Dit hele topic begint wat zinloos te worden geloof ik.

    Men kan advies geven. Maar als iemand daar niet naar luistert.

    Beetje parels voor de zwijnen idee...

    3s is zinloos. Ooit eens op de Real80 een Serpent 411 met een 5600kv motor op 3s geprobeerd( motor had ik nog liggen, en wilde samen met mijn broertje die dag kunnen rijden). Ik weet niet waar te beginnen waarom dat een slecht idee was.



    Accu is veel te zwaar. Balans van de auto klopt niet meer.

    Motor can half weggesleten. Ivm lengte en diameter. Was een castle setje. Zou op een hpi wr8 komen. Specifieke type weet ik niet meer

    Idioot veel vermogen. Niet op de weg over te brengen.

    Cvd was na 3 rondjes verdwenen. En nee, dat was geen plastic.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021

Deel Deze Pagina