Tamiya ta03r-s is dat wat

Dat is geen slijtage. Die lost gewoon.

Upgraden met wat? Bling bling aluminium?

Zinloos.

de auto Is totaal ongeschikt. Heb er nog eentje liggen. Niet te vergelijken met een oude serpent 411 of Xray. Koop een overjarig wedstrijd model voor een paar centen.
Daar heb je een punt. Er zijn maar een paar aluminium upgrades die echt nodig zijn. Je hebt er nog een liggen? Te koop??
 
Hoe meer we met het halve forum die auto afbreken, hoe meer interesse ervoor is :wave..

In mijn ogen kan je als beginner gerust een nieuwe tt01e kopen, die zal met de standaard motor ook hard gaan in vergelijking met een Nikko.
Maar dan ook de snelste motor in de meest-beginners auto willen zal zijn consequenties hebben, nogmaals graag uw ervaringen goed of slecht met je aankoop.
 
O ja, er bestaat ook iets ls powersteer waar iedere auto met een as over het midden last van heeft. Powersteer is een uitdrukking als het chassis door de motorkrachten in 1 richting kantelt, Hierdoor kan bij het optrekken de auto scheef wegtrekken en een verschillend bochgevoel hebben tussen links en rechts. Hoe meer vermogend de motor, des te meer last je er van hebt.
 
Vond ik duur zat :D
5700 kv, als ik mij niet vergis.

Sorry, ik las het verkeerd, ik dacht dat u zei dat die niet te koop was.
Maar u zei niet goedkoop.

Wel jammer dat de aankoop zo afgekraakt word, ik snap het wel, maar als hij er blij mee is is het toch prima?
Als hij over een paar weken een topic start over assen dan kunnen we verder :-)
 
Er zijn nogal wat verschillen tussen een 1:8 met een 1900kv motor en een 1:10 met een 9000kv motor.

De 1;10 zit reglementair vast aan het 540 formaat motor met maar 2 polen, een maximale dikte van de draad en 2S accu's dus uiteindelijk zal een hogere KV waarde je helpn om op meer snelheid te komen. Overigens kun je deze motoren tot 2.5 turns vinden....

De 1:8 gebruikt een grotere motor. Dus een grotere magneet oppervlakte en veelal ook 4 polen wat op zich veel meer kracht produceert, je kunt ze dan ook veel zwaarder vertanden. En dan 6S, dat will boost de max RPM op een laker KV motor flink op. Dat filmpje an Martin is nog niets, er is een duits filmpje van een 6S setup op een circuit. Overigens liggen de reglementen nu wel redelijk vast dat men niet meer dan 4S mag gebruiken op de wedstrijden, om die reden zie je ook meer de 2350kv en 2650kv motoren in dit soort auto's gelepeld worden.


Klopt Roelof.


Binnen bepaalde parameters dus.

Waar je onderandere op straat geen last van hebt.

Puur het kv alleen van een motor maakt een auto niet snel. Zo werkt dat simpelweg niet. Ik kreeg de indruk dat sommigen dat hier dachten.

Nee filmpje van Martin is nog niets. Zijn genoeg op yt te vinden die de 200kmh overschrijden op 6 of 8s.

Maar uiteraard puur top snelheid ook niet het doel van die setup. Wel om te laten zien hoe enorm snel dat gaat met een 1900kv motor op een circuit, sneller dan een 9000kv op 2s. Volgens sommigen was dat niet mogelijk geweest gezien hun redenering. Meer wilde ik er niet mee zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mega blij met me tamiya tt01

Wat andere denken erover dat mag iedereen mag ze mening geven erover dat staat vrij

Ik plaats wel foto's als ik hem heb ook van de motor en regelaar

En ga deze blauwe upgrade set erop zetten maar is voor een tt02 maar past die ook op een tt01
 

Bijlagen

  • -18133363441508829970.jpg
    -18133363441508829970.jpg
    156,6 KB · Weergaven: 111
  • Like
Reactions: Cnn
Jaaa bling bling. Met name die aluminium draagarmen zijn leuk als je wat raakt haha.

De fout die iedereen in het begin maakt.

Aluminium is niet flexibel, en je verplaatst het breekpunt.

Dus of kromme draagarm. Of kromme draagarm en een stuk chassis wat afbreekt

Vergeet geen flesje loctide te halen(niet sarcastisch bedoeld, maar alles stalen schroeven in aluminium gaan los!). Had nog een bak vol van die blauwe sooi voor je gehad.

20211011_230622.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke dus zo laten dacht met zo snelle motor erin dan het beter was juist

Er zit een 4.5t brushless motor in met 120a regelaar

Wat is dan wel raadzaam om te vervangen

Dacht juist stevig maker is beter
 
Wat is volgens jou in aluminium nodig?

ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat deze kenner zonder enige ervaring zou aanbevelen.
Eigenlijk is een TT01 nu niet echt een auto met een spectaculaire wegligging en heeft daar ook niet de basis voor. OK, wat aanpassingen kan hem al beter doen maken maar een TT01 blijft een TT01 en zal nooit bv een Xray T4 worden.

Maar het filmpje waar ik het over had:


Dit stamt uit een dezelfde tijd en duidelijk was deze man al op weg naar een snellere setup.

En natuurlijk kan je op straat alles los laten maar wat betreft het 540 formaat en zeker in de turns notatie kom je uit bij wedstrijdmateriaal waar ze verbonden zijn aan maatgevingen voor alles. En ondanks dat zijn er tocj onderlinge verschillen. Natuurlijk kan je 3S in een dezelfde formaat als 2S vinden alleen met dat soort lage turns motoren zullen de rotors of anders wel de regelaar uit elkaar klappen.
Bij de 1:8 klasse zit men nu vast aan 4S maar over de motoren is naar mijn weten niets vastgelegd dan alleen wat buitenmaten een KV limiet hoewel dat laatste ook niet echt controleerbaar is met regelaars die kunnen vertimen.

Uiteraar liggen vele mogelijkheden open om iets bruuts met veel cellen overal in te lepelen, en dan krijg je meestal special builds
https://home.castlecreations.com/bl...ic-case-built-the-fastest-rc-car-in-the-world
 
  • Like
Reactions: Cnn
Azijn
Oke dus zo laten dacht met zo snelle motor erin dan het beter was juist

Er zit een 4.5t brushless motor in met 120a regelaar

Wat is dan wel raadzaam om te vervangen

Dacht juist stevig maker is beter


Mijn hypothese is dat je straks aardig snel flauw bent van alles wat stuk gaat.

En je een T4 koopt.

Of een serpent 747-750, dat zijn ook robuuste wagens.

Jaren terug een 748 gehad. Die zat zeer deugdelijk in elkaar. Van zeer hoge kwaliteit. En ik denk tegenwoordig wel geschikt aan te komen.

Maar Roelof kan je daar vast wel meer over vertellen.

Of een 1/8 GT achtige onroad. Serpent, Xray, Hobao en ik dacht Hot BodiesVaak op basis van een buggy chassis. Dat gaat met name op straat veel beter.

TT01 is categorie speelgoed. Niets aan upgraden. Echt niet!

Zonde van je geld
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het

Ik ga er ook niet mee racen dat is niet mijn doel

Gaat mijn meer voor de fun om mee te rijden met mooi weer lekker buiten op asfalt of op straat

Gewoon gaaf en leuk dat je snel weg bent juist

Want deze setup was niet duur ook dat ik hem ook genomen heb omdat er een mega goeie set op zit kwa brushless set
 
Je hebt de auto zelfs nog niet... Misschien eerst 10 accu's leegrijden en zelf ervaren wat je nodig vindt? Bandjes met meer grip, zwaardere accu, soepelere dempers, tandwielen die minder slijten...
 
Ja ga hem zeker ook eerst testen en mee rijden gewoon kijken wat hij doet enz

Maar omdat er een snelle brushless set op zit wou ik hem gelijk verbeteren

Hij komt als het goed is vandaag binnen

Welke lipo accu raden jullie mijn aan hij kan 2s en 3s aan ik zat te denken gelijk een 3s erin wel gelijk van een goed merk

Ik hoor wel welke het beste
 
Laatst bewerkt:
Ja ga hem zeker ook eerst testen en mee rijden gewoon kijken wat hij doet enz

Maar omdat er een snelle brushless set op zit wou ik hem gelijk verbeteren

Hij komt als het goed is vandaag binnen

Welke lipo accu raden jullie mijn aan hij kan 2s en 3s aan ik zat te denken gelijk een 3s erin wel gelijk van een goed merk

Ik hoor wel welke het beste

Ik zou geen 3S doen, dan kan je er denk ik niet fatsoenlijk mee rijden. 2S zou goed genoeg moeten zijn. Spektrum of Gens ace zijn goede merken, vooral Gens ace is niet erg duur. Zelf heb ik Turnigy lipo's, waar ik prima mee kan rijden, maar blijft een B-merk. Heb verder geen ervaringen met lipo's.
 
Bedankt voor de info

Ga me er ook beetje in verdiepen met lipo accu's ik dacht gelijk 3s doen omdat hij dat aan kan namelijk

Maar wat is de snelheid met een 2s en 3s met een 4.5 t brushless motor met 120 a regelaar erin

Wil het gelijk in 1x goed doen want er zit geen lipo accu bij en lader
 
Laatst bewerkt:
Voordat je zelf fouten maakt, lees de manual van de regelaar door. Ik kan je met een kleine zekerheid zeggen dat de 4.5T motor een te zware belasting voor 3S zal zijn en niet gespecificeerd is als een veilig gebruik. En zoals ik al eerder aangaf zou de 3S bij zo'n hoogtoerige motor zelfs nog eerder uit elkaar klappen dan de regelaar.

O ja, een stoffer en blik is een kleine investering vergeleken met de boete die je kunt krijgen met de uit elkaar gespatte rotzooi die je op straat achter laat.


Als je niet de ervaring hebt om een RC auto te besturen heb je zeker niet de ervaring om een snelle RC auto te besturen en helemaal niet om een onstabiele snelle RC auto te besturen.
 
Dat is ook dom bezig zijn

Heb wel wat ervaring mey rc

maar wat ik al.zij het meer voor de fun lekker mee rijden en dan soms is gasgeven dat je ook echt snel weg bent als je tegen iemand wil racen

Is niet voor wedstrijden

Maar ik snap wat je bedoel dus gewoon 2s erin zetten

Ik heb geen verstand met brushless sets dat ik het ook vraag

Dit is ook me eerste mega goeie snelle set wat erop zit als brushless set
 
Ik zou geen 3S doen, dan kan je er denk ik niet fatsoenlijk mee rijden. 2S zou goed genoeg moeten zijn. Spektrum of Gens ace zijn goede merken, vooral Gens ace is niet erg duur. Zelf heb ik Turnigy lipo's, waar ik prima mee kan rijden, maar blijft een B-merk. Heb verder geen ervaringen met lipo's.


Spektrum is geen goed merk. Slecht en enorm duur.



Die hebben smart packs. Telemetrie onderandere. 'Communiceert' ook met je Spektrum lader

ALLEEN handig voor Spektrum besturingssystemen en laders!

Maar heeft niets met de kwaliteit van de lipo te maken!!

Spektrum verkoopt zeer slechte lipo's.

Niet alleen van reviews uit gaan die door Horizon gesponsord worden.

Aluminium aandrijfassen in als ik me goed kan herinneren plastic cups?

Dit hele topic begint wat zinloos te worden geloof ik.

Men kan advies geven. Maar als iemand daar niet naar luistert.

Beetje parels voor de zwijnen idee...

3s is zinloos. Ooit eens op de Real80 een Serpent 411 met een 5600kv motor op 3s geprobeerd( motor had ik nog liggen, en wilde samen met mijn broertje die dag kunnen rijden). Ik weet niet waar te beginnen waarom dat een slecht idee was.



Accu is veel te zwaar. Balans van de auto klopt niet meer.

Motor can half weggesleten. Ivm lengte en diameter. Was een castle setje. Zou op een hpi wr8 komen. Specifieke type weet ik niet meer

Idioot veel vermogen. Niet op de weg over te brengen.

Cvd was na 3 rondjes verdwenen. En nee, dat was geen plastic.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top