Tamiya ta03r-s is dat wat

Spektrum heeft ook goede motors en regelaren. Maar oke wat dan wel?

Aluminium midden as bedoel ik met alu cups. kost maar 15 euro.

Dat klopt, we gaan een beetje van het onderwerp weg sorry.

dus komt er op neer alleen 2s accus.
 
Dat hoef ik niet een motor want er schijnt een wedstrijd motor op te zitten 4.5 t brushless met 120a regelaar

maar als ik hem heb weet ik het zeker dan laat ik het weten wat erop zit
 
Spektrum heeft ook goede motors en regelaren. Maar oke wat dan wel?

Zeg je dat omdat je denkt dat Spektrum een goed merk is of spreek je uit ervaring?
Heb je voorbeelden?

Dat hoef ik niet een motor want er schijnt een wedstrijd motor op te zitten 4.5 t brushless met 120a regelaar

Wat maakt een wedstrijdmotor anders dan andere motoren? Ik raad je aan om in ieder geval de vertanding te controleren, voor een 4.5T motor staat het gemiddelde advies op 1:9.5. In de manual van de TT01 kan je een lijst terug vinden van de pinion en spur op welke waarde dat uit komt. Hoger is prima, lager kan een overbelasting geven. Uiteraard afhankelijk van totaal gewicht, rolweerstand en motor timing moet je niet te veel pinnen aan die 9.5 maar ook niet veel lager gaan.

brushless.JPG


Nee ik bedoel niet een grotere pinion, ik bedoel een pinion van een beter materiaal dat niet zo snel warm wordt

Een pinion dat niet zo snel warm wordt? In dit soort auto's worden geen plastic pinions gebruikt maar veelal aluminium. Staal is mogelijk maar wordt alleen door mensen gebruikt die helemaal geen slijtage willen. Beide materialen kunnen veel warmte aan dus hoe kom je op dat idee?
Het enige waar je met Tamiya rekening mee moet houden dat ze Module 0.6 tandwielen gebruiken en deze heel veel lijkt op de veel gebruikte 48dp maar het net niet is.
 
Zeg je dat omdat je denkt dat Spektrum een goed merk is of spreek je uit ervaring?
Heb je voorbeelden?



Wat maakt een wedstrijdmotor anders dan andere motoren? Ik raad je aan om in ieder geval de vertanding te controleren, voor een 4.5T motor staat het gemiddelde advies op 1:9.5. In de manual van de TT01 kan je een lijst terug vinden van de pinion en spur op welke waarde dat uit komt. Hoger is prima, lager kan een overbelasting geven. Uiteraard afhankelijk van totaal gewicht, rolweerstand en motor timing moet je niet te veel pinnen aan die 9.5 maar ook niet veel lager gaan.

Bekijk bijlage 462024



Een pinion dat niet zo snel warm wordt? In dit soort auto's worden geen plastic pinions gebruikt maar veelal aluminium. Staal is mogelijk maar wordt alleen door mensen gebruikt die helemaal geen slijtage willen. Beide materialen kunnen veel warmte aan dus hoe kom je op dat idee?
Het enige waar je met Tamiya rekening mee moet houden dat ze Module 0.6 tandwielen gebruiken en deze heel veel lijkt op de veel gebruikte 48dp maar het net niet is.

Ervaring heb ik maar geen vergelijking. Had een Slash 4x4 met een Hobbywing max 10 erin ging mooi snel.

Ik bedoel inderdaad die module 0,6. maar ik dacht dat ik ooit nog had gehoord van een koperen tandwiel zodat de spur minder warm wordt?
 
laten we even een paar dingen recht zetten:
- wedstrijdgebruik of niet, waar we vanaf het begin voor waarschuwen is dat het frame het vermogen gewoon slecht aankan.
het is er niet voor gemaakt.
de lelijke eend met een v8. kan wel, maar je bent waarschijnlijk meer geld kwijt aan ombouwen, dan in 1 keer een correcte wagen kopen.
Met dit soort vermogens kan 1 keer optrekken voldoende zijn om alle assen kapot te krijgen.
heeft nog niets met wedstrijden te maken.

- de vorige eigenaar had ervaring, meldde je eerder.
dan hopen we dat hij wat zaken heeft aangepast, zodat je ook een beetje gas kunt geven zonder brokstukken.
Dus ga nou niet op voorhand allerlei "zooi" kopen.. in theorie zou hij het al moeten doen..
als je hem binnen krijgt, ff een paar foto's hier neerzetten.
kunnen de mensen hier ff kijken of er al wat gewijzigd is, wat er misschien nog gedaan kan worden.

- onderschat het ding niet.
onderschat ook het vermogen niet.
als ik lees wat Roelof aangeeft qua vermogen en snelheden, kan het makkelijk dat 1 keer gas geven alle assen breekt.
eerst kijken wat erop zit.

Qua tandwielen, volgens mij is dat niet exact het probleem.
als je tandwielen zo warm worden dat er dingen smelten, moet je misschien de ruimte van je tandwielen goed afstellen.
of gewoon geen kunststof tandwielen gebruiken. verder is dit normaal geen probleem
het probleem is dat de auto er origineel niet voor gebouwd is, dus er zal wel meer aangepast moeten worden dan alleen tandwielen.
maar, je zou denken dat deze aanpassingen al gedaan zijn door de vorige eigenaar.

qua versterken in de aandrijflijn.
met verstand...
zitten alle originele onderdelen erin, zul je wat moeten wijzigen.
maar misschien is het breken van een motorpinion een stuk goedkoper dan een differentieel.
dan maar 10 extra pinions bestellen..
met alles wat je versterkt, verleg je de breekpunten in de machine.
en kunnen er opeens dure of moeilijk bereikbare dingen gaan breken.

en tot er foto's van de auto voorbij komen, is alles onzin..
je kan pas iets zeggen, als je gericht weet wat voor auto er staat.
misschien is hij dik aangepast.. misschien niet..
 
Stond op MP bij een handelaar, stock eerste generatie tt01 met witte dishvelgen en een dikke as.

Maar misschien goed idee: radiostilte tot de eerste ervaring van de eigenaar?
 
  • Like
Reactions: Cnn
@Gerrie's rc's
Ervaring maar geen vergelijking. Dat zien we heel vaak dat mensen hun auto/elektronica dat misschien als slechtste beoordeeld wordt het beste omdat ze noot wat anders hebben gezien.

Koper? En omdat koper het makkelijkste warmte opneemt en afvoert vanwege dat het veel gebruikt is als koelblokken?

En waar komt die warmte dan vandaan? Als iets makkelijk warmte kan verwerken wil niet zeggen dat het dan ook minder warmte zal veroorzaken. Het woord wat bij deze materie hoort is "Wrijvingscoëfficiënt", kort samengevat betekent het de glij-weerstand tussen 2 oppervlaktes, in dit geval de tanden van de tandwielen.
OK, kan even niet de waardes ervan bij halen maar er zijn andere redenen om zeker geen koper te nemen. Het is zacht, het is zwaar en het is duur. Aluminium als ook een goede wamtegeleider is daartegen goedkoop, licht en sterker (zeker als je over de 7000 soorten praat)

Kortom, verzoek ik je nog een keer niet in een adviserende rol te duiken als je niet de kennis en ervaring hebt.
 
Foto's plaats ik als ik hem heb

Er is weinig aan gedaan veder

Alleen ass en gelagerd helemaal veder is hij standaard zij die man

En dan de 4.5t brushless motor en 120a regelaar erop

Want jullie hebben meer verstand ervan als ik

Nooit brushless set gehad alleen benzine
 
@Gerrie's rc's
Ervaring maar geen vergelijking. Dat zien we heel vaak dat mensen hun auto/elektronica dat misschien als slechtste beoordeeld wordt het beste omdat ze noot wat anders hebben gezien.

Koper? En omdat koper het makkelijkste warmte opneemt en afvoert vanwege dat het veel gebruikt is als koelblokken?

En waar komt die warmte dan vandaan? Als iets makkelijk warmte kan verwerken wil niet zeggen dat het dan ook minder warmte zal veroorzaken. Het woord wat bij deze materie hoort is "Wrijvingscoëfficiënt", kort samengevat betekent het de glij-weerstand tussen 2 oppervlaktes, in dit geval de tanden van de tandwielen.
OK, kan even niet de waardes ervan bij halen maar er zijn andere redenen om zeker geen koper te nemen. Het is zacht, het is zwaar en het is duur. Aluminium als ook een goede wamtegeleider is daartegen goedkoop, licht en sterker (zeker als je over de 7000 soorten praat)

Kortom, verzoek ik je nog een keer niet in een adviserende rol te duiken als je niet de kennis en ervaring hebt.
Als jij het zegt, ik heb alleen geen vergelijking kwa prijs soort. ander wel!
 
Bedankt top

dan word het een 2s lipo accu

En vederga ik hem maar eerst testen wat hij doet

Heb er niet veel verstand van doe liever 1x goed gelijk

Dat is niet waar. Dan kocht je dit niet.


Waarschijnlijk is dit je max budget. Kan je beter doorsparen.

Je hoopt, tegen beter weten in. Dat het allemaal wel mee zal vallen.
Ervaring heb ik maar geen vergelijking. Had een Slash 4x4 met een Hobbywing max 10 erin ging mooi snel.

Ik bedoel inderdaad die module 0,6. maar ik dacht dat ik ooit nog had gehoord van een koperen tandwiel zodat de spur minder warm wordt?

Haha koperen tandwiel?



Kerel wat een onzin allemaal haha.




Heb geharde stalen tandwielen op een aantal truggy's.

Die zijn al jaren oud. Slijtage is niet zichtbaar. Op de pinion ook niet.

Het is met name de afstelling, gear mesh.

Kunststof tandwielen zijn een stuk stiller. Betere loop eigenschappen, lichter.

Breekpunt, mocht er iets blokkeren.

Maar op 4s prefereer ik stalen spurs.
 
Laatst bewerkt:
Foto's plaats ik als ik hem heb

Er is weinig aan gedaan veder

Alleen ass en gelagerd helemaal veder is hij standaard zij die man

En dan de 4.5t brushless motor en 120a regelaar erop

Want jullie hebben meer verstand ervan als ik

Nooit brushless set gehad alleen benzine


Benzine of methanol?
 
Voor mijn is dit goed genoeg doe er geen race mee op circuit

Alleen nu nog upgraden wat nog nodig is voordat ik ermee ga rijden

En dan lekker veel plezier ermee hebben

Ik ben er mega blij mee
 
Dat is niet waar. Dan kocht je dit niet.


Waarschijnlijk is dit je max budget. Kan je beter doorsparen.

Je hoopt, tegen beter weten in. Dat het allemaal wel mee zal vallen.


Haha koperen tandwiel?



Kerel wat een onzin allemaal haha.




Heb geharde stalen tandwielen op een aantal truggy's.

Die zijn al jaren oud. Slijtage is niet zichtbaar. Op de pinion ook niet.

Het is met name de afstelling, gear mesh.

Kunststof tandwielen zijn een stuk stiller. Betere loop eigenschappen, lichter.

Breekpunt, mocht er iets blokkeren.

Maar op 4s prefereer ik stalen spurs.

Ja sorry klopt niet, maar ik heb ooit van iemand gehoord die zette er een tamiya upgrade pinion op, maar zelfde aantal tanden?
 
Ja sorry klopt niet, maar ik heb ooit van iemand gehoord die zette er een tamiya upgrade pinion op, maar zelfde aantal tanden?

Ik geef je een hele wijze tip:
Als je geen duidelijke ervaring hebt, reageer dan niet of zoek eerst meer zekerheid met wat je wilt adviseren door eerst Google te gebruiken. Het voorkomt heel veel onzin en daarmee vervuiling.
 
Bedankt ik zou er op letten. Maar eigenlijk is alles wat we zeggen onzin, want toch werd het een TT01, dus inderdaad zoals eerder werd gezegd: radiostilte tot de eerste ervaring van de eigenaar?
 
Back
Top