P
Perconte
Guest
Time will tell. Maar we gaan er natuurlijk wel vanuit, aangezien ze dit met alle ta's gedaan hebben toch.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Perconte zei:Ik denk dat het wel mogelijk is maar dan zou ik toch eerst een paar hop ups erbij nemen. En natuurlijk wat extra tandwielen voor ALS ze smelten.
Erikderaaf zei:Perconte, welke motor zie ik daar op je ta05 zitten? een dynatech?
tandwielen die smelten heb ik nog niet gezien! Meestal zijn ze voor die tijd al 'tandloos'...
lance03 zei:ik heb nog een vraagje over de ta05 met het one way midendif.
is het dan niet zo dat als je hard remt dat de achterkant snel uitbreekt?
JA dat is zo,
heb ik nl. wel met mijn direct aangedreven 1/12.
en wat is nou het nut van een kogeldif,
Een kogel diff stuurt een stuk stabieler in, en je zult ook altijd tractie hebben als je gas geeft, Maar meestal kiest men toch voor een one way omdat je hiermee gewoon sneller de bocht door komt, en sneller is minder tijd, dus 1e plek.
een dif met sateliettandwielen draait toch veel soepeler?
Ja en nee, ALS je hem goed uit shimd (goed centreerd) dan loopt het veel soepeler, Wel zeg ik er bij dat een as aangedreven auto (Deze heeft immers "sattaliet-tandwielen") Een stuk schade gevoeliger is.
Sander
lostron zei:heb er ook een gehaald donderdag
heb nu een tt -01 en dus de ta-05
wat ik me afvraag is op de tt/01 rijd ik 25/55
wat is het bestte om op de ta05 te zetten?? 25/70?
Perconte zei:lostron zei:heb er ook een gehaald donderdag
heb nu een tt -01 en dus de ta-05
wat ik me afvraag is op de tt/01 rijd ik 25/55
wat is het bestte om op de ta05 te zetten?? 25/70?
Ligt eraan waar je gaat rijden en met welke motor.
Ik heb even berekent dat ik met een element op PK racing ongeveer een 24a25 tands tandwiel moet hebben en op Mach ongeveer een 33.
Dat word 48dp dus inderdaad om die 33 te halen.
snoebel zei:Qua hopups wil ik het niet te gek maken, maar had de volgende dingen in gedachten :
Carmide belts, lopen veel soepeler, hebben geen rek, dus hoef je niet steeds bij te stellen. Worden na installeren wel losser. Maar zijn sterker en soepeler dan de originele.
Alu stuurinrichting, standaard schijnt nogal veel speling te hebben? De originele zijn best goed. De alu versie geeft daardoor minder verbetering dan je zou verwachten. De speling zit in de kogelverbindingen!
Stabs voor en achter, voor het geld hoef je het niet laten leek me zo, en geeft toch wat extra wegligging. Betere veren en stuggere olie help meer. Die stabies kunnen later nog.
Hoe snel loopt bv een Tamiya TZ, die is 23T dacht ik. Gebruik ik zelf, met een 25tands pinion. Heel fijn op de baan.
Banden, passen op die TA05 26mm foams ? Zag dat standaard 24mm waren. Heb je wel andere velgen nodig, maar het kan.
Nog andere zaken waar ik veel plezier aan zou kunnen hebben voor die auto ?