Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Mijn 'spare' chassis zal die met een Supra kap zijn.

Maar niet één van 169 Euro :? .

Alwin.

Beelden zeggen meer dan woorden:

tam58358.jpg

En inderdaad de prijs is niet zo mooi bji pk racing maar ik vond het wel even het vermelden waard dat ze alle versies hebben die tot nu toe gemaakt zijn.

Je plaatje heeft in de eigenschappen de naam 58358. Bedoel je deze?

SANY0148.JPG

:D

Alwin.

F1mechanic zei:
Je plaatje heeft in de eigenschappen de naam 58358. Bedoel je deze?

SANY0148.JPG

:D

Alwin.

Heb gewoon gegoogled ta05 en supra en dit was geloof ik de eerste of 2e hit dus denk als geheugen opfrisser hoe zo een supra er nou eigenlijk uit ziet :)

F1mechanic zei:
Als je moet kiezen zou ik gaan coor de center one-way. De rij-eigenschappen werden niet (of nog niet) merkbaar beter met de front one-way. Dus gebruik ik nu alleen de center.

Wat vreemd dat een front one way weinig verschil maakt,
in de bochten moet hij dan toch veel soepeler en harder gaan.

Zat hij niet verkeerdom ?

De front one-way geeft wel een duidelijk verschil tov het normale diff. Maar samen met een center one-way merk ik nu (nog) niet een extra verschil.

Ik gebruik nu alleen een center one-way, omdat deze lichter is en daardoor een betere balans van de auto geeft. De front one-way is duidelijk zwaarder dan een standaard diff.

Voor mij geeft de center one-way op dit moment genoeg het effect van een vrijloop. En mijn snelheid door de bochten is goed. Het rijdt wat mij betreft in ieder geval beter dan zonder vrijloop.

Mijn advies voor een center one-way komt voort uit twee redenen.

-Het is licht en geeft een betere balans van de auto dan met de front one-way
-Het is goedkoper dan een front one-way

Alwin.

Dat is wat duidelijker.

Ik heb een Tamiya F201,
daar is ook een center en een front one-way voor.
Ik weet nog niet welke ik kies.

Wel merk in dat de auto in de bochten nu behoorlijk inhoud,
dat zou met een one-way opgelost moeten zijn.

Perconte zei:
Nu op de site van PK te koop alle versies van de ta05 :)

T58353 Raybrig NSX 2005 (TA05) € 169.00
T58358 ESSO Ultraflo Supra (TA05) € 169.00
T58345 Ferrari F430 (TA05) € 169.00
T58350 Mercedes Benz C-Class DTM'04 (TA05) € 169.00

Ze staan dan wel op de site. Maar ik denk dat het zeker tot december duurt voordat de Supra in Nederland verkrijgbaar is :( . In Japan is de release pas eind november.

De Raybrig is in Japan al uitgebracht, maar hier geloof ik nog niet verkrijgbaar. Pre-orders daargelaten natuurlijk.

Alwin.

Nou ik heb men ta05 eindelijk met een gele ferarri kap. Ja maar ferrari's horen toch rood te zijn.
Nee ik haat rooie auto's en ben blij dat hij geel is. Ik heb even goed naar het chassis gekeken en ben best onder de indruk van de afstelmogelijkheden in vergelijking tot mijn stock ta03f pro.
Nu maar hop-ups gaan verzamelen voor nog meer afstel mogelijkheden.

Eigenlijk horen Ferrari's GEEL te zijn :wink: .

Kijk maar eens naar de geschiedenis van Ferrari.

Alwin.

hoi
misschien een rare vraag maar als je voor een vrijloopdif zet, remt hij dan alleen op de achterwielen? en hoe zit dat met dat speciale middendif waar al het nodige over geschreven is?

Sander

Perconte zei:
Nou ik heb men ta05 eindelijk met een gele ferarri kap. Ja maar ferrari's horen toch rood te zijn.
Nee ik haat rooie auto's en ben blij dat hij geel is. Ik heb even goed naar het chassis gekeken en ben best onder de indruk van de afstelmogelijkheden in vergelijking tot mijn stock ta03f pro.
Nu maar hop-ups gaan verzamelen voor nog meer afstel mogelijkheden.

Ferrari,s horen rood........ :lol: :lol:

kijk maar naar F1 , als geel de hoofdkleur was waren deze autos ook wel geel , gelukkig niet zeg.... :!:

dus...ROOD

lance03 zei:
hoi
misschien een rare vraag maar als je voor een vrijloopdif zet, remt hij dan alleen op de achterwielen? en hoe zit dat met dat speciale middendif waar al het nodige over geschreven is?

Sander

Vrijloop voor; remt alleen achterwielen.
Spool; Remmen alle wielen#

Speciale midden diff? Eh.... Weet het niet :oops:

Ferrari F 2005 zei:
Ferrari,s horen rood........ :lol: :lol:

kijk maar naar F1 , als geel de hoofdkleur was waren deze autos ook wel geel , gelukkig niet zeg.... :!:

Allereerst is rood de racekleur van Italië, en niet specifiek van Ferrari. Vroeger reed Alfa Romeo in het rood. Toen zij uit de formule 1 stapten nam Ferrari de honeurs waar en rijd sindsdien met rood. En omdat dat al heel lang zo is, kennen we Ferrari bijna niet anders dan in het rood.

Even ter info:
Rood= Italië
Blauw= Frankrijk
Zilver= Duitsland (eigenlijk wit)
Groen= Engeland (British racing green)

Dit zijn de originele race-kleuren van die landen.

Het Ferrari logo heeft nog het originele geel :wink: .

Btw,
Met het 'speciale middendiff' (center vrij-loop) rem je ook alleen met de achterwielen. Vandaar dat ik niet echt een verschil merk in vergelijking met de vrijloop voor.

Alwin.

Back