Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
opt-0501l.jpg

Het gehele pakket kost ongeveer 100 Euro inclusief verzend vanuit USA, maar zonder invoer-ellende. Dat zal er nog wel bij komen :? .

Verkrijgbaar bij http://www.speedtechrc.com/

Alwin.

Ik krijg kortsluiting in mijn laptop, kwijl kwijl.

Nee, even geen extra uitgaven. Er komen een paar dure weken aan :cry: .

Alwin

ja idd dat nieuwe chassis van carbon ziet er erg gaaf uit,het nut van dat ALU ding waar je de draadjes van je ESC in moet doen zie ik nou nog niet echt,natuurlijk gewoon bling bling.

Ps. Erik word het niet tijd dat jij er ook eentje aanschaft :P

Ik verdenk Tamiya ervan dat ze de ontwikkeling van de 416 'laten doen' door het brede publiek.

Breng een goede auto uit die betaalbaar is voor veel mensen en verzamel daardoor veel informatie. Zet dat dan om in een hele goede auto, en presenteer dan...... de TRF416 :wink: .

Alwin.

Als iemand iets gaat kopen vanuit het buiten land geef dan even een seintje zodat we een inkoopactie kunnen houden om zo de verzendkosten te delen.

Hé Erik, ik heb net die Tamiya "DJ" Pro-Module Rear Suspension System binnen.

Nog niet gemonteerd, maar ziet er wel gaaf uit. Hele zachte veren en heel apart mechanisme. Ik ben heel benieuwd hoe dit rijd.

Alwin.

Even plaatje.
TAM1004.jpg

Haha, dit zat nog in de pijplijn.

Even sinterklaas of de kerstbonusman lief aankijken. Of m'n baas natuurlijk. Zaken gaan goed, dus waarom niet?

:lol: :lol: :lol:

Alwin.

:wink:

nou even zonder dollen , ik vind het een te gekke auto , die ta05.

ik had in het verleden de ta04 , ook een goede auto , verkocht en nu een F 201.

zeer tevreden over.

F1mechanic zei:
Hé Erik, ik heb net die Tamiya "DJ" Pro-Module Rear Suspension System binnen.

Alwin!!! kerel neem je m zondag mee?? wil hem héél erg graag nader bekijken!!! je weet, dunste olie die je hebt (#200) in je demper doen.

ben heel erg benieuwd naar je ervaring!

Zo gister al men electronica in men ta05 gezet en men dempers onder handen genomen. Er zitten nu de slapste veren op van het setje van 13,50 die je bij pk racing kunt kopen. En ik heb ze even opnieuw gevuld met 35w olie het voelde al een stuk beter aan maar ik heb nog niet op het circuit gereden dus weet nog niet of ik de juiste veren heb gemonteerd.

Wat mij wel opvalt bij een ta05 is dat als je wat oudere (lees: grotere) electronica hebt je best moet puzzelen om alles erin te krijgen.

Maar in ieder geval toch alles erin gekregen en even een kleine test run gemaakt en die was best indrukwekkend. Leuker dan mijn ta03f pro in ieder geval.

Als iemand nog meer afstel tips heeft hoor ik die graag.

Perconte zei:
Als iemand nog meer afstel tips heeft hoor ik die graag.

De achterste dempers moeten zo schuin mogelijk staan en de voorste juist verticaal.
Als je verschillende veren hebt moet je voor de stugste nemen. Of gewoon voor wat extra clipjes plaatsen.

Niet te veel camber om mee te beginnen. Voor het meest en achter wat minder.

Hiermee moet je aardig in de goede richting zitten.

@Erik
Zondag kan ik niet. Zaterdag rijd ik wel. Maar ik zal ze pas het tweede weekend van december monteren en testen.

Alwin.

Haha de stugste veren uit dat setje zijn echt te stug denk ik daar is amper beweging in te krijgen. Maar ik zal het wel eens op het circuit gaan testen wat het beste rijd. De dempers zal ik wel even anders monteren.

Deze setup vond ik net nog van iemand die 'm gisteren gepost heeft op een amerikaans forum. Die persoon wist goede prestaties neer te zetten trouwens tov die carbon 'beesten' zonder al te veel tuning parts. :D

raced my tao5 on carpet this past sunday and did pretty well.
set-up
front
0.5 toe out
-1 camber
middle hole on tower
outside on arm
associated purple spring
60 wt oil
plaid fronts 54mm
4.5 mm ride height
0.5mm droop

rear
+2 toe in
-1 camber
outside on tower and arm
associated purple spring
60wt oil
purple rears 54 mm
4.5mm ride height
0 droop

monster stock 767s/purple springs
geared 34/104
matched 3300s
q2 set to 5/0/0

stock ferrari with no wing
no hop-ups except bearing in the steering

1st qualifier 51 laps 2nd
2nd qualifier 50 laps 2nd
3rd qualifier 52 laps 1st
a-main 4th out of 5 50 laps (winner had 54)

not bad losing to three xray 05s

Hmmmm dan zit ik met men 35w nog iets te laag denk ik zal wel wat dikkere gaan halen. En de toe-in en toe-out op voor en achterwielen zal ik ook even naar moeten kijken. Hoe stel je die achter eigenlijk in? Heb de auto nu niet hier voor me zit op men werk.

Toe-in (of out) stel je achter door de hub's te veranderen. De standaard geleverde hub's geven 2graden Toe-in.

Wanneer je gaat tunen, kun je dit ook instellen door smallere of bredere suspension blocks te gebruiken.

Alwin.

komt er nog een speciale editie, -uitvoering, uit van de TA05 volgend jaar?

Back