Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Dit is best apart. Het was bedoeld voor de TRF415, maar ik heb het in een forum al op een TA05 gezien.

TAM1004.jpg
TAM1004-2.jpg

TAM1004-3.jpg

Zoveel leuke opties :D

Alwin.

Ja de DJ 3 module om meer grip te geven maar als je hele wiel basis naar achteren gaat staat het dan nog wel goed met de body ?

greetz florian

sooooow,dat carbon chassis+upperdeck moet ik gewoon hebben!!!!
Ik heb nu een eigen circuit :)
wel klein maar ik kan er rijden,ik heb een soort afschermlint op de vloerbedekking geplakt waardoor het nu erg goed zichtbaar is en ik er kan rijden.

Dat chassis zal wel duur zijn?
ik schat wel rond de 100 als ik zo de andere carbon chassis bekijk van andere auto's.
Hopelijk komt the-border ook met tuning en leuke aanbiedingen.

Ik heb nu afgelopen dinsdag voor t eerst gereden en ging echt super,erge lange rijtijden met me sanyo 3600's en 19T GM en ik maakte erg nette rondjes(zeggen mijn clubgenoten)
De auto slipt nog wel wat weg van achter moet ik hem dan meer toe-in zetten?

Meer toe-in achter zou kunnen helpen ja, maar je zou kunnen beginnen met een zachter veertje achter (of een wat hardere voor).

ik heb nu de standaart veren er nog op,zoals gezegd ga ik andere er op zetten,ik vind idd de standaart veren nogal erg hard.
Mijn wielen staan nu ongeveer recht dus mischien -1 toe-in en een iets zachtere veer.

Even een paar foto's van wat nieuwe onderdelen die ik gemonteerd heb.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Lightweight suspension met een aantal aluminium onderdelen, precision diffs en universal joints.

Bring on the next bag of stuff Tamiya :D .

Alwin.

Nice!!behalve de stekkers,dat kan echt niet met zo'n auto :)
Ik ga binnenkort ook eens die shock steunen bestellen denk ik en ook het alu stuur set,maar eerst mijn losi xxxt maken zodat ik ook door de week kan rijden.

Ohja,ik ben van plan wat foto's van me circuit te maken ik kan ze wel hier neerzetten.

het lijkt wel of je er een halve 415 van ken maken.
Die LW suspension zit er bij mij natuurlijk ook op. ik heb mijn 415 zeg maar geupgraded tot 415MS.

Eigelijk is het gewoon een wat goedkopere uitvoering maar hij is wel wedstrijdwaardig vind ik.

Op de 3de foto is te zien dat je met 1 graad toe-in achter rijdt.. nu is mijn vraag, rijdt dat een beetje?? Voor mij gevoel is het iet wat weinig.

Groet Robert

nee niet de ms bulkheads niet. wel de lw suspension. directpulley, witte riemen.

het is dus niet helemaal ms maja.

Ik vind wel dat die direct pulley snel slijt.

ben vandaag wiste rijden met een aantal mensen ook vasco van dit forum bij Fundrive in Mol(belgie)

was erg leuke dag en kon eindelijk is trainen met mijn tamiya(voetbal ging niet door).

auto ging heel goed wat dingen geprobeerd met veren en demperstand. Auto ging op het laast goed. Nou nog wat letten op het rijden met gas loslaten en op het gas gaan.

@ Robert.

Waar zie jij aan dat hij met 1 graad toe in rijdt?

heb je ook die graad van het alu blok meegerekend of niet? Ik denk zelf dat hij blokje B aan de voorkant heeft zitten voor 2 Grade toe in met blokje D achter en dan de 1 grade van de hub.

Steven, Ik zie op het aluminium blokje een 1 staan, kan natuurlijk zijn dat het net even iets naders werkt dan bij de Pro-4, Maar dat zou bij de pro-4 1 graad zijn, dus vandaar dat ik het even vraag.

Groet Robert

nee daar gaat het bij de 415 niet om. bij ons gaat het om de letters. X,A,B,C,D en E en dan voor de MS heb je nog XA enzo...

in die blokken zit dan ook weer verschil in breedtes zodat je daarmee ook weer kan gaan proberen.

Dan zit er in de Hubs ook weer graden zo heb je 0,1 en 2 graden blokken en ik geloof dat die alu blok 1 graad is.

zo rijdt ik X met B dat is 1 grade maar omdat ik een 1 grade hub heb kom ik op 2Grade. Dus best lastig in het begin maar je wend er wel aan.

Zal ik zelf maar een beetje licht in de duisternis geven? :lol:

Er zit nu een A blokje (brug versie) voor en een D blokje achter. Dat maakt 1,5 graden Toe-in. Er zitten nu uprights met 0-graden op, maar ik kan er ook nog de 1 graden versie opzetten. Dat maakt dan 2,5 graden Toe-In.

Natuurlijk kan ik ook de standaard 2-graden uprights gebruiken, wat een totaal van 3,5 graden geeft.

Ik moet de setup nog wat uitproberen. Maar da's wel leuk. :D

Alwin.

ik rijdt achter met X om B of X om C ligt aan de grip met 1 grade hub.

aan de voorkant rijdt ik vrijwel altijd AA

Ik ben dus ook van plan een ta05 te gaan kopen en ben hard op zoek naar waar deze het goedkoopste te verkrijgen is. Bij Roal is hij 160. Ik hoorde dat hij in lelystad voor 135 gestaan heeft maar dit was een tijdelijke aanbieding en in belgie kan je hem voor 145 halen. Als je hem laat importeren ben je +- 115 kwijt als je hem vanuit japan laat komen maar dit vertrouw ik toch niet helemaal. Weet iemand of er niet in NL gewoon een goedkope ta05 te koopt is?

Perconte zei:
Als je hem laat importeren ben je +- 115 kwijt als je hem vanuit japan laat komen maar dit vertrouw ik toch niet helemaal.

Let op! Dit is dan wel een bedrag in dollars, maar er komt nog verzendkosten bij. Reken in dat geval op een totaal van 124 Euro (omgerekend).

In Nederland denk ik niet dat 'ie (voorlopig) ver onder adviesprijs verkocht zal worden. Ik heb 'm uit Azië besteld. Geen problemen.

Alwin.

Back