Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Al plak je de onderkant dicht,
de wielen gooien alle steentjes via de wielkasten de kuip in.

niet de onderkant dicht plakken.
door dat gat kunnen de steentjes eruit vallen. als ze blijven liggen worden ze meegezogen tussen de tandwielen.
En ik heb een stukje tape geplakt boven het spur (dus van het kunststof beschermkapje voor het spur naar het motormount er eachter)
de steentjes die dan door de wielen opgegooid worden en tegen de binnenkant van de kap aan komen kunnen zo niet tussen de tandwielen vallen. Ze vallen nu opzij.

Ik heb een probleempje,

er is iemand in onze club die snellere rondetijden kan rijden dan ik.
De meeste races win ik nog wel,
maar ik moet wat sneller.

Deze clubgenoot rijd wel met een 12 turns in een TRF415msx mre,
maar ik kan hem goed bij houden, met mijn 19 turns
en omdat ik constanter rijd kan ik van hem winnen.

Met mijn 19 turns heb ik echt de limiet van mijn set bereikt.
ik rij alle ronden met een variatie van 4 a 5 tienden van seconden.
en ik wil nu met 12 turns gaan rijden.

Er zijn wat gastrijders ( van veel hoger niveau ) die rijden ongeveer 2 seconden sneller met
12 turns motoren.

Ik denk alleen niet dat mijn "bijna "standaard TA05 deze krachten aan kan.
de diffs ga ik vervangen door de Tamiya Alu versie.

header_53919.jpg

De kogels heb ik al ervagen door keramische.

Nu zag ik dat Tobee stalen universals maakt.
TOBEE (#20610) Hard Steel Universal For TA05
Iemand daar ervaring mee ?

43_1.JPG

Dit lijkt me nog beter dan alu,
vooral als je ook een spoel wilt gebruiken.

Kan je niet gewoon de TRF415MSX mre assen gebruiken dan Oscar? Die lijken me evenlang en zullen passen. Die zouden het geweld toch wel aan moeten kunnen? Anders assen van Titanium Racing? Stalen assen verhogen wel weer de roterende massa dus...

Die alu assen gaan regelmatig stuk,

als je in de top rijd neem je dat voor lief.

Ik rijd niet in de top en vind het prettig dat mijn auto erg lang heel blijft.

die paar hondertsten die je wint met een paar gram gewicht,
vallen ver binnen de marge van een paar tienden verschil die ik zelf steeds nog heb.

De aanschafprijs is eenderde en ik denk dat het veel langer heel blijft.

Dat dan weer wel... Ik heb er nooit iets over gehoord iig... Maar als ze van staal zijn dan zullen ze zeker sterker zijn...

Ik dacht gisteren even die Ta05 in elkaar zetten, is met 2 uurtjes wel klaar, valt eigenlijk wel tegen :P, 5 uur begonnen en met een paar pauzes tussen waren we om half 10 nog niet klaar :P.

Het lag vooral aan die diffs en die vage klemmetjes die je bij de motormount en om de wishbones moet doen :P. Ik heb nu dus de bulkheads op het chassis zitten [ nog niet geschroeft want moet je me goede schroevendraaier nog even vinden en heb al 2 schroefjes bijna verneukt]. en 2 draagarmen [achter dacht ik] erop zitten. Maar ik vind het wel leuk dat het zo lang duurt heb ik ook weer wat te doen :P.

Maar ik dacht echt dat de TA05 een TT01 was met snaaraandrijving en iets meer afstelmogelijkheden, maar de techniek is helemaal anders :O

Een Ta05 is echt wel te bouwen in 2 uur :)
Maar je kunt het beter op het gemakje doen, alles netjes doen en vooral diffs en dempers goed bouwen.
Ik had ook problemen met de std schroeven maar je moet gewoon een goede schroevendraaier hebben.
Ik had een Hudy ervoor, perfecto

Ik heb toch zo'n uurtje of 10 zitten bouwen denk ik , heel op 't gemak zonder fouten. Ik vijs hem niet graag opnieuw uit elkaar voor een dom - oeps , dit moet andersom - foutje. Het heeft zolang geduurd omdat ik wel op voorhand zo'n dertig option parts gekocht had en die meteen zo opbouwde met alle options erop , zakjes openen , kijken of alles erin zit , bijsluitertje lezen , vijsjes locktiten , voor-achterspeling wegnemen op alle armen , afstellen op m'n HUDY set-up board , ...

Heel leuk autootje om te bouwen , alleen vind ik die Tamiya bouwbeschrijvingen niet altijd even handig en overzichtelijk. Geef mij maar een Team Losi bouwbeschrijving.

Corally zei:
Een Ta05 is echt wel te bouwen in 2 uur :)
Maar je kunt het beter op het gemakje doen, alles netjes doen en vooral diffs en dempers goed bouwen.
Ik had ook problemen met de std schroeven maar je moet gewoon een goede schroevendraaier hebben.
Ik had een Hudy ervoor, perfecto

Onzin !

Alleen al de wielophanging echt soepel krijgen kost je al een uur.

Vijlen, passen , vijlen , passen .................

het maakt toch niet uit hoelang je er over doet, als je ermaar lol in hebt. Ik heb er twee weken over gedaan, elke avond een stukje.

alleen vind ik die Tamiya bouwbeschrijvingen niet altijd even handig en overzichtelijk.

ik vind de tamiya handleidingen altijd erg duidelijk, het kan bijna niet mis gaan.

Die van mij zit ook in elkaar, drie ochtenden na m'n nachtdienst zitten knutselen.
Leuk ding om te bouwen in ieder geval.
Ik had een jaar of wat terug al wat TA03's gebouwd, blijft leuk om die meuk te bouwen. :)

Vandaag een Honda Integra Type R / Acura RSX Type S kap erbij gehaald van Protoform.
De Tamiya kap die ik standaard bij de TA05 heb is een Raybrig Honda NSX.. ook leuk natuurlijk.

Nu nog even heerlijk snijden en spuiten en dan zal ik er eens een foto-tje opknikkeren.

::edit::
Degene die de tip geplaatst had over die spacers voor de onderste draagarmen, bedankt!
M'n ophanging is gelijk spelingsloos gemonteerd.

die kap van de honda heb ik er ook op zitten. Maar ik heb nu voor de kerst vakantie een porsche carrera gt kap gekregen, samen met de bij passende velgen.
Tevens heb ik nog de trf dempers, carbon shocktowers F&R en stabilisator stoppers liggen.
Dus dat wordt lekker knutselen in de vakantie.

Hey Oscar,

de diffs zijn ok (de alu maar ook de lightweigt). Ze zijn ook bestand tegen de Novak 5.5 :D

De swingshafts van Tamiya (de 46 mm versie) voldoen ook prima.
Met de spool heb ik nog geen ervaring. Ik rijd nu nog met 2 diffs (binnen Heemskerk en Wervershoof).

Suc6

Ik heb ze inmiddels besteld ( Japan )

Waarom ben jij nog niet bij de AMCC geweest?
14 januari is de volgende keer vrij rijden ( tegen betaling )

Harmless zei:
Die van mij zit ook in elkaar, drie ochtenden na m'n nachtdienst zitten knutselen.
Leuk ding om te bouwen in ieder geval.

En ik ben zoooo fokking benieuwd naar jouw TA-05 man...

Okee... Net gezien dus... Looking good man...

Back