Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
bulliehead zei:
Pasqual,

Een plaat Carbon en een plaat Epoxy met dezelfde afmetingen weegt nagenoeg hetzelfde. Het verschill tussen de twee is dat de ene met koolstof vezels versterkt is en de andere met glasvezels.

Wel is de CF plaat bij gelijke afmetingen veel stijver en sterker waardoor je met een dunnere plaat toe kan en op die manier gewicht kan besparen.

koolstofvezel is veeeel lichter dan glasvezel. En idd stijver.
back on topic?

Ja oke.

De stijfheid/gewichts verhouding is bij CF veel lager. Dus wil je met Epoxy het zelfde bereiken als met een CF plaat ben je dus zwaarder.

Er bestaat ook nog epoxyplaat met een carbon buitenlaagje

carbonteam.de

Is ook heel stijf en betaalbaar.

hier nog een paar foto's hoe het er nu uitziet.
de auto is er behoorlijk veel stijfer mee geworden.
rc%20001.jpg

rc%20006.jpg

ik weet niet of je van echt carbon zoveel meer profijt hebt, voor mij werkt dit prima

Sander

Robert K zei:
Oscar zei:
Kreten dat er niets past, en dat ze slecht aluminium gebruiken ( bij 3Racing )
zijn niet op de werkelijkheid gebaseerd!

Toch zijn er nederlandse winkels gestopt met het verkopen van 3Racing, omdat ze ontzettend veel klachten er over kregen. Denk dat dat niet zomaar ongegrond is? Het is natuurlijk geweldig dat mooi aluminium en andere hop-ups zo goedkoop zijn, maar het leven is helaas niet gratis, het zal nooit de kwaliteit hebben van een "echte" wedstrijd auto, zoals je al aangeeft.

Of een TA-05 nu beter is.. Ligt voornamelijk aan de rijder. Ik heb met de standaart TA-05 gereden, en vond hem lekker, maar ontzettend loom, omdat hij zo veel tweak heeft. Heden ten dage wil ik niks anders dan mijn eigen TB-Evo5 (Of MI2EC hé Pasqual :wink: ).
Ik denk dat als je beide auto's goed afsteld en beide rijders goed rijden, er weinig verschil in zal zitten.

Groet Robert

Ik ben met Robert eens wat is slecht aluminium. Er zijn gewoon meer klassen / kwaliteiten in aluminium.

Waarom er nederlandse winkels gestopt zijn met het verkopen van 3racing artikelen heeft bepaalde redenen voor. 1 niet dat er zoveel klachten over zijn. 2 levering van 3racing is niet continu, denk hierbij aan dat sommige artikelen 3 maanden uit voorraad is bij 3racing zelf dus een winkelier kan niet 3 maanden blijven antwoorden naar zijn klanten we hebben nog niet. 3. opkomst van webwinkeliers die concureren zo stevig met de winkeliers die uiteindelijk zeggen dat ze geen marges kunnen overhouden en beter uit hun assortiment halen.

Mvg

Benny

kijk op mijn TA05 had ik de achterste toespoorblok staan van Topcad met 2° toespoor. Nou had ik m'n auto op m'n setup board van Hudy geplaatst en wat bleek. Mijn rechter achterwiel had 2° uitspoor !!! en mijn linker achterwiel stond goed op 2° toespoor.

Kheb zonet die topcad blok eraf gehaald en er de alu achterblok van m'n TB EVO IV opgezet , achterspoor staat nu PERFECT op 2° toespoor aan beide kanten. Maar je mag blijkbaar niet verwachten dat TOPCAD alu voor 2 Euro perfect is. Zo'n Tamiya alu blok kost ongeveer 8 Euro maar is wel perfect. Van mijn andere Topcad onderdelen ben ik wel heel tevreden alsook van al mijn 3Racing alu parts.

Dat heeft toch niets te maken met de kwaliteit van het aluminium, maar alleen maar met Scheve Henkie die die gaten niet op de goede plaats boort!?

Ja , dat is juist maar ik denk niet dat die gaten manueel geboord worden. En mocht dat toch het geval zijn is het toch wel toeval dat nou net die scheve Henkie bij Topcad werkt en niet even verderop in de straat bij Tamiya !

Ik denk toch dat , dat boren en zo machinaal gebeurt anders is er echt wel teveel kans dat het niet correct geboord is , missen is menselijk maar ik denk niet dat die gaten top op een honderdste van een milimeter manueel kunnen geboord worden aan de lopende band.

Ik heb vandaag ook een TA05 besteld, heeft er iemand tips voor bij het in elkaarzetten, of dingen waar ik aan moet denken bij de eerste x rijden etc?

Moet ik eigenlijk de kogellagersinsmeren?

-mattijn

Mattijn zei:
Ik heb vandaag ook een TA05 besteld, heeft er iemand tips voor bij het in elkaarzetten, of dingen waar ik aan moet denken bij de eerste x rijden etc?

Moet ik eigenlijk de kogellagersinsmeren?

-mattijn

TIP 1 : EERST DIT HELE TOPPIC DOORLEZEN.

TIP 2 : ZET HIER JE BESTELLIJSTJE NEER ( DAN GEVEN WIJ COMMENTAAR )

TIP 3 : VERTEL WAT JE DOEL IN MET DEZE AUTO

Kort maar bondig Oscar... Was weer een leuke dag vandaag... Had je nou nog de eerste plaats gehaald uiteindelijk??? Gaat hard hè? Met zo'n 12turns...

Jullie gingen allebei erg goed hoor trouwens vandaag... Complimenten...

Joost.

Mattijn,

De standaard afstelling zoals in de handleiding is heel goed , nergens speciaal op letten. Alleen kan je misschien best meteen de speling voor-achter wegnemen op de ophangingsarmen daar ik die speling een beetje teveel van het goede vind. Een extra spacertje ertussen en klaar.

O ja , monteer de swaybar houdertjes vooralleer je de diffhouders op het chassis zet want anders kan je er niet meer aan en moeten de diffs er weer helemaal afgehaald worden.

Furious Jay zei:
Kort maar bondig Oscar... Was weer een leuke dag vandaag... Had je nou nog de eerste plaats gehaald uiteindelijk??? Gaat hard hè? Met zo'n 12turns...

Jullie gingen allebei erg goed hoor trouwens vandaag... Complimenten...

Joost.

Geen eerste plaats,
ik won 2 van de 3 heats en had even veel ronden als nummer twee.
schiet mij maar lek.

Ik heb een leuke dag gehad,
twee keer winnen met een standaard TA-05 met een stock 19 turns
in een klasse waar TRF 415 auto's rijden met 12 turns!

Jammer dat er zo verschikkelijk veel geramd werd,
anders had ik zeker 3 keer gewonnen.

mijn zoon werd wel 1e ( voor de derde keer op rij )
die is lekker bezig !

Ja zeker vaag maar wel gaaf voor je zoon dat hij weer eerste is geworden... Vanmiddag met een maat van me een TA-05 opgehaald in Heemskerk, die belde me ineens op van ga je mee... Hij twijfelde eerst nog tussen weer een brandstof of deze dus... De TA-05 genomen dus met de Raybrig NSX body... Nu nog zien over te halen om ook mee te rijden iig bij de AMCC en hopelijk ook ZAC. Lukt me wel denk ik hahahaha...

easy rider zei:
Mattijn,

De standaard afstelling zoals in de handleiding is heel goed , nergens speciaal op letten. Alleen kan je misschien best meteen de speling voor-achter wegnemen op de ophangingsarmen daar ik die speling een beetje teveel van het goede vind. Een extra spacertje ertussen en klaar.

O ja , monteer de swaybar houdertjes vooralleer je de diffhouders op het chassis zet want anders kan je er niet meer aan en moeten de diffs er weer helemaal afgehaald worden.

wat zijn de swaybar houders? Je krijgt er toch gewoon een handleiding bij waarin de volgoorde van alles staat? \maar ik zal er aan denken

oscar zei:
TIP 1 : EERST DIT HELE TOPPIC DOORLEZEN.

TIP 2 : ZET HIER JE BESTELLIJSTJE NEER ( DAN GEVEN WIJ COMMENTAAR )

TIP 3 : VERTEL WAT JE DOEL IN MET DEZE AUTO

1. Tijd groeit me niet op de rug, ik heb hem even snel doorgekeken maar heb nu geen tijd om alles door te gaan lezen
2. Gewoon het TA05 chassis, 3700GP accu's, 25 turns motortje ofzo, vooruit, achteruit rem ESC.
3. Parkeerplaatsen/driften

Furious Jay zei:
De TA-05 genomen dus met de Raybrig NSX body... Nu nog zien over te halen om ook mee te rijden iig bij de AMCC en hopelijk ook ZAC. Lukt me wel denk ik hahahaha...
Denk 't ook wel... :oops: Thanks dat je nog effe mee ging ouwe!

@ Mattijn:
Neem nou wel effe de tijd om dat topic door te lezen, heb ik ook gedaan. ERG nuttig.
Het zijn "maar" 95 pagina's, met 15 berichten p/pagina!

Harmless zei:
Neem nou wel effe de tijd om dat topic door te lezen, heb ik ook gedaan. ERG nuttig.
Het zijn "maar" 95 pagina's, met 15 berichten p/pagina!

Okee zal ik doen

Tja,

had liever wat eerder gelezen,
de TA-05 is een prima auto,
maar op parkeerplaatsen liggen van die vervelende kleine steentjes.

Tandwielen, tandriemen en steentjes hebben altijd ruzie.
Al plak je de onderkant dicht,
de wielen gooien alle steentjes via de wielkasten de kuip in.

Het is dus eigenlijk een echte circuit auto.

Er zijn echter wel wat banen waar je binnen kunt rijden,
AMCC, speedworld, wevershoof.

Succes !

PS: borgmoertjes van de diffs ook nog wat vloebaar borgmiddel in doen !
die lopen altijd los.

Back