Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
...
De hoogte van je auto stel je af met je dempers,
de maximale uitslag bij uitveren stel je met deze schroefjes af.
deze afstelling heet "droop"

even ter aanvulling:
hudy_set-up_Theory p37 zei:
... Downstops limit how far the suspension arms travel downward, which determines how far upwards the chassis rises ...

hudy_set-up_Theory p38 zei:
... Ride height is the height of the chassis in relation to the surface it is sitting on, with the car ready to run.

hudy_set-up_Theory p38 zei:
... Droop refers to the amount that the chassis travels downward after the car is dropped and the wheels touch the ground; it is also the amount that the chassis travels upward before the wheels lift from the ground. Droop is a very powerful way to adjust your car’s handling, as it adjusts the weight transfer of the car.
...

Anders gezegd: met die inbusjes regel je eigenlijk de DOWNSTOP: de maximale uitslag van het uitveren.
Het verschil tussen de Downstop en de Ride Height, de hoogte van je wagen is dus inderdaad de Droop.

Je laat je wagen van bvb 5cm hoogte op je afsteltafel vallen. Het chassis "zet" zich. Als je dan het chassis opheft zie je de mate waarin of hoeveel de A-armpjes en je wielen nog mee omhoog komen, voor ze contact met de tafel verliezen. Dat is tevens de mate waarin het chassis nog kan bewegen binnen de suspension-grenzen.
Voor zover ik weet is de droop meestal beperkt van 0 tot een paar mm.

Linkje naar de Hudy_set-up_Theory. Dit is een gedeelte van de handleiding die bij het Hudy Afstelset zit. All credit to them!
Ik "knipte" dit gedeelte eruit en zette het lokaal op m'n eigen webspace om er makelijk aan te kunnen.
Linkje naar de volledige versie.

hoi,

ik wil me de ta-05 gaan bestellen, maar nu is mijn vader aan het lezen. er staad nergens dat er een motor of een regelaar bij zit. zit hier nu wel of niet een motor en een regelaar bij.

het betreft, deze site: MBS - Modellbaushop Solingen
en dan een ta 05 die van 99 euro. maar bij iedere set (andere boddy) staad een andere uitleg. ik neem aan dat het allemaal hetzelfde is qwa wat erbij zit. alleen een andere boddy?

hoi,

ik zoek en goede regelaar. ik heb een 13 turns motortje liggen van team orion havock.

is deze regelaar wat?
nosram magnum reverse.
of de
nosram patriot reverse.

of zouden jullie bs gaan. (ikzelf zou het niet doen omdat ik een beginner ben, maar ik ben de noob en jullie de experes dus ik ga jullie raad opvolgen zonder tegen te spruttelen)

van die motor heb ik al eens eerder gehoord. alleen maar posetief comentaar.

maar moet ik iets veranderen aan de auto voor er een sterkere motor in komt?
en welke snelheid kan ik hiermee halen?

graag jullie mening over dit BS setje: dragster sport van het merk carson.

hoeveel cellen passen in een ta 05?

ik hoop dat ik morgen kan gaa rijden. mijn vader belt zometeen of ze die auto nog op vooraad hebben en zoja of ze hem wech willen leggen. want we moeten 100 km rijden.

maar ik ben liever lui dan moe,

ik heb geprobeert de lezen maar na een pagina of 15 bogon ik alleen maar naar de foto's te kijken. maar is het dan zoveel werk om mijn vraag te beantwoorden? als je het me niet wilt vertellen kun je beter niet reageren

maar ik ben liever lui dan moe,

ik heb geprobeert de lezen maar na een pagina of 15 bogon ik alleen maar naar de foto's te kijken. maar is het dan zoveel werk om mijn vraag te beantwoorden? als je het me niet wilt vertellen kun je beter niet reageren

Niels, Firefly gaf het mooi aan, maar de tekst is weg. Liever lui dan moe is niet waar je mensen in de hulp-modus krijgt. Zeker niet als je het ook zo zegt. Heb het je al eerder gezegd dat je zelf wel wat moeite moet doen!!! Als je dat niet kan, of wilt...... Dit topic kan en wil ik niet sluiten; ik kan echter wel hardleerse mensen even 'vakantie' geven. Dus doe aub eens een beetje moeite om zelf antwoorden te vinden want 90% van je vragen is al beantwoord hier op dit forum en 100% op Google!!!

Niels, Firefly gaf het mooi aan, maar de tekst is weg. Liever lui dan moe is niet waar je mensen in de hulp-modus krijgt. Zeker niet als je het ook zo zegt. Heb het je al eerder gezegd dat je zelf wel wat moeite moet doen!!! Als je dat niet kan, of wilt...... Dit topic kan en wil ik niet sluiten; ik kan echter wel hardleerse mensen even 'vakantie' geven. Dus doe aub eens een beetje moeite om zelf antwoorden te vinden want 90% van je vragen is al beantwoord hier op dit forum en 100% op Google!!!

Helemaal mee eens.
Heb mijn tekst maar weggehaald omdat ik zelf vond dat het toch iets te aggressief was. Maar dit heb je heel mooi verwoord Roger!

hoi,

ik heb nog een regelaar die een 10 turns motor aankan. en heb een 13 turns hier liggen.
moeten er dingen worden verstevigd voor een 13 turns motor. (heb gezocht maar niks gevonden) er zijn wel al een hoop vragen be antwoord. zals dit niet hoefd wil ik gelijk met de 13 turns gaan rijden. of raden jullie me dit af.

aan de sint vraag ik me een bs setje.

Niels (kan niet wachten tot morgen)

Back