Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
zijn er nog wat modificaties/tips voor met de TA-05 op parkeerplaats asfalt rijden?

zelf heb ik een alu plaat(0,3mm) aan de onderzijde gemaakt over de gehele lengte van het chassis die de spur en de diff's beschermd aan de onderzijde, na een aantal keren rijden vervang ik de plaat.

:cool:

Klinkt slim heb je misschien foto's?

DSC07461.jpg

DSC07460.jpg

DSC07459.jpg

iemand een idee voor een goede webshop, waar men wel alle onderdelen op voorraad hebben, ben opzoek naar gewoon de tandwielen motor en spur (70T) bij ene hebben ze de spurs en bij de ander weer de motortandwielen,

alvast bedankt :)

FF offtopic, sorry daarvoor alvast. Maar Pasqual.... moet jij niet een bouwverslag maken van de Mi4? :D

Mi4, wat is dat voor een auto ken ik helemaal niet ;) Maar uh.... Foto's en dergelijke zijn gemaakt moet ze alleen nog even verkleinen en dan zal ik een reviewtje schrijven, nog niet zoveel tijd voor gehad.

Er zit ook wat verschil in kleur.

Yeah Racing is iets lichter als tamiya-blauw en 3Racing is iets donkerder geloof ik.

Ik heb zelf goede ervaringen met 3Racing hop-ups.
(Alu. Bulkheads en Carbon demperbruggen)

Er zit ook wat verschil in kleur.

Yeah Racing is iets lichter als tamiya-blauw en 3Racing is iets donkerder geloof ik.

Ik heb zelf goede ervaringen met 3Racing hop-ups.
(Alu. Bulkheads en Carbon demperbruggen)

3racing is nogal van wisselende kwaliteit, om deze reden pas ik het zelf ook niet meer toe. ene keer ziet het er prachtig uit, en voelt het ook stevig aan, maar met name de diffs en dergelijke zijn echt prut.

Zowiezo zou ik geen diffs van een ander merk kopen als een ta05 zou hebben...

Maargoed tamiya-hop ups zijn wat duurder maar dat heb je wel waar voor je geld ;) Maar(!) of het nodig is betreft een 2e punt.
Er zijn een paar dingen die handig zijn als je ze vervangt bij een TA05, met betrekking tot sleutelgemak. De Alu. bulkheads zorgen ervoor dat je veel beter bij je pulley's kan, wat op het circuit erg makkelijk kan zijn. Voor de rest, alu. draararmen e.d.: nergens voor nodig.

Weet iemand welk merk ik moet hebben voor aluminium hop ups voor de TA 05? Zit er ook verschil in kleur in?

weet niet wat voor een rijder je bent? asfalt of tapijt, wedstrijd of fun?

de meeste plastik parts voldoend uitstekend, zoals op de baan als daarbuiten, nadeel van al dat alu. dat het krom kan,gaat, en geen flex heeft zoals de plastik variant, je kan beter wat extra's spur's en tandriemen op de plank leggen, en evt investeren in instelbare alu schoks.......:-D

Enigste echte aanrader in alu is de stuurinrichting.. de standaard plastic heeft veel te veel speling naar mijn mening.

Verder ben ik het helemaal met Q Racing eens dat alu eerder nadelig werkt dan voordelen heeft op een Ta05. Hoe bevalt ie trouwens ?

Enigste echte aanrader in alu is de stuurinrichting.. de standaard plastic heeft veel te veel speling naar mijn mening.

Verder ben ik het helemaal met Q Racing eens dat alu eerder nadelig werkt dan voordelen heeft op een Ta05. Hoe bevalt ie trouwens ?

Heb mijn TA 05 nog niet... maar ik hoor het al! Nog even geen alu, fan maar sparen voor een motor! (ik heb namelijk vakantie werk! :mrgreen::D) Dan wil ik wel voor iets werken!

Was ook meer voor Q racing bedoeld :-) Hij heeft mijn TA05 overgenomen vorige week !

:D,heeft inmiddels de eerste meters gemaakt, helaas was de aandrijfas linksvoor niet goed(krom),bij het insturen naar links schoot telkens de aandrijfas uit de cup,(bij onderzoek bleek ook de teflon vulbus uit de diff.cup)waardoor de aandrijfas niet meer te gebruiken was , dus maar de rechterzijde verwijderd en de snaar naar de voorzijde.
Voor de rest gaat het goed, alleen nog even zoeken naar de juiste set-up van de esc, de snelheid valt wat tegen.:mrgreen:

:D,heeft inmiddels de eerste meters gemaakt, helaas was de aandrijfas linksvoor niet goed(krom),bij het insturen naar links schoot telkens de aandrijfas uit de cup,(bij onderzoek bleek ook de teflon vulbus uit de diff.cup)waardoor de aandrijfas niet meer te gebruiken was , dus maar de rechterzijde verwijderd en de snaar naar de voorzijde.
Voor de rest gaat het goed, alleen nog even zoeken naar de juiste set-up van de esc, de snelheid valt wat tegen.:mrgreen:

Posted via Mobile Device

Back