Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
[quote="SV-Racing].[/quote]

Hee SV is dit een foto van jou Auto?
124605881243940229da511.jpg

Ik vind die kap echt heel mooi
heb je een artikelnummer , merk , adres, ?

Oscar zei:
Hee SV is dit een foto van jou Auto?
124605881243940229da511.jpg

Ik vind die kap echt heel mooi
heb je een artikelnummer , merk , adres, ?

Jups, is van mij. Is een Porsche Le-mans van Tamiya die op de F103LM past. Maar is vrees ik niet meer te verkrijgen :| :?

vandaag voor het eerst geraced met de ta-o5 geheel standaard behalve met een 24-70 ipv 22-70 verhouding

hij rijd heerlijk zo ' uit de doos'

reed indoor bij de hmac en reed de winnaars auto van die klasse van vorig jaar op een ronde elke heat

dus topautootje

Ik ga er vanavond weer tegen aan,nog ff een paar vraagjes:

-Die shocks zitten normaal gesproken nogal los vind ik,ik heb ze er verder op geklikt en nu zitten ze klem is dat niet nadelig voor rijgedrag?
-Deaandrijfriemen zaten standaart bij mij erg los,ik heb ze nu redelijk strak gezet en de auto rolt nog steeds erg soepel dus dat kan geen kwaad dan?
-gaat niet over TA05 maar toch wil ik het weten,ik heb nu dish wheels van schumacher '04 ek ofzo maar die dingen zijn zo scheef als me fiets band(heel erg dus)ze zijn ook heel erg zacht en ik kan ze zo buigen.
Nu lijkt mij het niet echt goed als er in elk wiel een slag zit of is dat normaal?

1 Er moet beweging in zitten. dan lopen ze veel soepeler en zal de auto ook soepeler rijden. (diepere uitleg kan, maar nu beetje weinig tijd)

2 aandrijf riemen te strak kan er voor zorgen dat ze sneller slijten en of breken.

3 Als ze zacht zijn en je maakt een klap (of tikt een Cerbstone) buigen ze keiharde velgen zullen direct breken, Ik heb liever een ovale velg dan dat ik er 1 breek in een wedstrijd. Ook zal door middelpunt draainde kracht de velg zodanig rond getrokken worden. kortom don't worry.

Groet Robert

Is er eigenlijk iemand die hem buiten al heeft geprobeerd? Ik zie veel verhalen over indoorbanen, en daar zie ik hem zelf ook rijden, maar zijn er ook outdoor rijders bij? Ik ben nl wel benieuwd naar de prestaties van de ta05 buiten. Ik las laatst op de t tamiyaforum een verslagje, maar dat is er maar 1 ;)

Joris heeft geduld. Zodra het weer beter word ga ik met men ta05 op Mach rijden. Wel eerst effe een one way installen en een wat sneller motortje. Maar in ieder geval zodra ik er gereden heb deel ik hier mijn ervaringen.

oke, zie je dat je in haarlem woont? rij je vaak op de MACH? Ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn...

Nee dit word men eerste seizoen. Ga op mach de zomer avond competitie rijden.

oke dan! zorg wel dat je een flinke vertanding hebt, anders lijkt het alsof je stil staat. Zelfs met 17 turns lijkt dat nog zo ;)

Ik ben op dit moment een TA05 is elkaar aan het zetten.

Hebben jullie ook zo'n slecht gevoel bij de diff? Die lagers zitten gewoon geheel los met een hoop speling. Heeft iemand al de Tamiya #53849 High Precision Diff gekocht, is het daarmee opgelost ?

De stuurinrichting heb ik al vervangen door de alu versie met kogellagers, vind die ook erg slecht in de standaard kit met die bronzen busjes, ook veel te veel speling. Alu versie is perfect !

Riemen heb ik al vervangen door armide riemen, wat een verschil zeg !

Nog andere tips ?

carbon shoktowers,slappere veren, stabilisator setje en een middenbrug verbinding van voor naar achterkant schijnt heel veel te helpen veel mensen op de club hebben het, foto volgt

Sander

Middenbrug verbinding ? Heb je daar een foto of partnummer van ?

Stabs heb ik inderdaad ookal ;-)

Carbon shocktowers en vering was de volgende stap.
3-Racing maakt al alu schokbrekers voor deze auto, iemand daar al ervaring mee ? Zijn een stuk voordeliger als de TRF shocks van Tamiya.

De trf dempers zijn wel één van de beste die er zijn. Kosten ook een paar centen maar dan heb je wel wat.

hier de foto's van mijn ta05 met "middenbrug"of hoe zo iets heten mag , de verbinding tussen voor en achterkant.
tam%203.jpg

tam2.jpg

tam%204.jpg

tam%205.jpg

dit is te koop bij tech racing in amerika?, ik heb het zelf gemaakt

gr Sander

cool, maar euhm kan die regelaar nergens erhes wat lager gemonteerd worden?

Back